Jump to content

Hardeschijf kapot?


.NightFlower

Recommended Posts

Heej,

Ik had gister mijn computer met de stofzuiger uit gezogen, omdat er behoorlijk veel stof in zat. Hij is 2 maanden oud, alleen die avond heb ik nog wat torrents gedownload en sinds dien heb ik steeds deze foutmelding:

post-108771-1260096890,37.jpg

Ik hoorde van iemand anders dat dat betekent dat je hardeschijf kapot is, of dat nou door een virus of door de stofzuiger komt!? Wel vreemd als het een virus is want vaak begint mijn Avast! antivirus dan te loeie met een dikke gele balk onder aan het scherm, dan breek ik altijd de download af, maar avast! heeft verder niks laten horen.. Dus kan me moeilijk voorstellen dat het aan die torrents had gelegen. Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen? Foutmelding blijft terug komen ookal druk ik op annuleren, opnieuw of doorgaan..

Bewerkt: door .NightFlower
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien heb je met de stofzuiger één van de kabels wat uit zijn plaats getrokken. Open je PC weer en kijk of alle kabels die je ziet wel goed in de sloten zitten. Dat lijkt me het meest voor de hand liggende, want met een stofzuiger krijg je zo snel nog niet een HDD kapot.

Virus is héél misschien ook mogelijk, en dan zou ik eens scannen met MalwareBytes Anti-Malware.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien heb je met de stofzuiger één van de kabels wat uit zijn plaats getrokken. Open je PC weer en kijk of alle kabels die je ziet wel goed in de sloten zitten. Dat lijkt me het meest voor de hand liggende, want met een stofzuiger krijg je zo snel nog niet een HDD kapot.

Virus is héél misschien ook mogelijk, en dan zou ik eens scannen met MalwareBytes Anti-Malware.

Alle kabels heb ik voor de zekerheid aangedrukt in de pc, maar dat is niet het probleem. Het is mij nu wel duidelijk waarneer dat venster komt, zodra ik een usb in mijn usb poort plugt van de pc (deed het net weer even om uit te testen), komt hij met die foutmelding. Is het nou nog een virus? Of een fout in windows vista? Ik kan overigens wel gewoon de usb map openen ondanks deze melding. Alleen vanaf nu blijft die melding komen totdat ik mijn pc weer opnieuw opstart...

Bewerkt: door .NightFlower
Link to comment
Delen op andere websites

lekker scherp maddox :puh:

Ja dit klopt, dit is wss een virus, het is geen geldig windows process dus wss een virus.

EDIT: het is idd een trojan, en van wat ik ervan heb begrepen kunnen het er meerderen zijn en behoorlijk gevaarlijk omdat het, net zoals svchost.exe, je applicaties bijhoud, deze trojan(welke is onbekend omdat meerderen van deze truc gebruik maken) heeft dus eigenlijk invloed over je hele pc

http://www.file.net/process/svchosts.exe.html

http://www.auditmypc.com/process/svchosts.asp

Wat ik uit het onderste bericht nu begrijp is dat die error nu dus blijvend kan zijn, die trojan waar daar over word gesproken is enorm schadelijk en het kan nu maarzo zijn dat je MBR(Master Boot Record) is aangetast wat de error veroorzaakt, in dit geval is er maar 1 ding te doen, al je belangrijke data te backuppen en formatteren, dan zul je windows en alles weer opniuew moeten installeren.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

lekker scherp maddox :puh:

Ja dit klopt, dit is wss een virus, het is geen geldig windows process dus wss een virus.

EDIT: het is idd een trojan, en van wat ik ervan heb begrepen kunnen het er meerderen zijn en behoorlijk gevaarlijk omdat het, net zoals svchost.exe, je applicaties bijhoud, deze trojan(welke is onbekend omdat meerderen van deze truc gebruik maken) heeft dus eigenlijk invloed over je hele pc

http://www.file.net/process/svchosts.exe.html

http://www.auditmypc.com/process/svchosts.asp

Wat ik uit het onderste bericht nu begrijp is dat die error nu dus blijvend kan zijn, die trojan waar daar over word gesproken is enorm schadelijk en het kan nu maarzo zijn dat je MBR(Master Boot Record) is aangetast wat de error veroorzaakt, in dit geval is er maar 1 ding te doen, al je belangrijke data te backuppen en formatteren, dan zul je windows en alles weer opniuew moeten installeren.

Bedankt voor je bericht, dus toch een virus.. Zal ik nu Avast! Antivrus zijn scan nog af laten maken? Hij kwam net wel met een mededeling dat 'malware' is gevonden ergens in LimeWire waar je muziek mee download, ik heb dat verwijderd. Kan dat virus verder geen hardware blijvend aantasten?

Link to comment
Delen op andere websites

Het virus kan je hardware inderdaad niet aantasten, maar wel je computer onklaar maken en bestanden laten verdwijnen dus het is zaak dat je je belangrijke bestanden backupped en je Windows installatie opnieuw installeert, want je krijgt deze trojan er niet zomaar uit met een virus/malware scanner.

Link to comment
Delen op andere websites

Het virus kan je hardware inderdaad niet aantasten, maar wel je computer onklaar maken en bestanden laten verdwijnen dus het is zaak dat je je belangrijke bestanden backupped en je Windows installatie opnieuw installeert, want je krijgt deze trojan er niet zomaar uit met een virus/malware scanner.

Oke, dus ik kan het best zo meteen maar alles formatteren en dan schone windows installatie? Ik heb nog windows 7 liggen dus meteen mooi de kans deze voor het eerst te installeren. Maargoed blijft jammer ik heb er nog al wat opstaan :O

Link to comment
Delen op andere websites

lekker scherp maddox :puh:

Ja dit klopt, dit is wss een virus, het is geen geldig windows process dus wss een virus.

EDIT: het is idd een trojan, en van wat ik ervan heb begrepen kunnen het er meerderen zijn en behoorlijk gevaarlijk omdat het, net zoals svchost.exe, je applicaties bijhoud, deze trojan(welke is onbekend omdat meerderen van deze truc gebruik maken) heeft dus eigenlijk invloed over je hele pc

http://www.file.net/process/svchosts.exe.html

http://www.auditmypc.com/process/svchosts.asp

Wat ik uit het onderste bericht nu begrijp is dat die error nu dus blijvend kan zijn, die trojan waar daar over word gesproken is enorm schadelijk en het kan nu maarzo zijn dat je MBR(Master Boot Record) is aangetast wat de error veroorzaakt, in dit geval is er maar 1 ding te doen, al je belangrijke data te backuppen en formatteren, dan zul je windows en alles weer opniuew moeten installeren.

Bedankt voor je bericht, dus toch een virus.. Zal ik nu Avast! Antivrus zijn scan nog af laten maken? Hij kwam net wel met een mededeling dat 'malware' is gevonden ergens in LimeWire waar je muziek mee download, ik heb dat verwijderd. Kan dat virus verder geen hardware blijvend aantasten?

hardware kan niet door een programma aangetast worden.

Het kan zijn dat de manier waarop de hardde schijf zijn data verwerkt(maar dat is een veel te moeilijk uit te leggen verhaal maar is softwarematig) dat dat beschadigd is, dit is blijvend beschadigd, totdat je een format doet en alles er opnieuw op pleurt.

ook kan je MBR zijn aangetast, dit gaat wel verder dan een format en kan zelfs je harde schijf onbruikbaar maken, maar daar ben ik niet zeker van.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou mijn antivirus scan is klaar en hij heeft enkel 2 muziek nummers verwijderd... Het venster van svchosts.exe blijft nog altijd komen. Dan ga ik zo meteen maar formatteren, want dat zal dan inderdaad niet verhelpen met een virus scan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou mijn antivirus scan is klaar en hij heeft enkel 2 muziek nummers verwijderd... Het venster van svchosts.exe blijft nog altijd komen. Dan ga ik zo meteen maar formatteren, want dat zal dan inderdaad niet verhelpen met een virus scan.

malwarebytes geprobeert?

Avast is heus niet zo goed als menig denkt(ik heb er ervaring mee) en geen enkel AV kan alle virussen eruit halen.

Wat ik je adviseer na MBAM geinstalleert te hebben is de exe die MBAM start te hernoemen naar pudding.exe bijvoorbeeld, sommige virussen kunnen programmas blokkeren met zulke naam, een naamsverandering van de exe voorkomt dit.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou mijn antivirus scan is klaar en hij heeft enkel 2 muziek nummers verwijderd... Het venster van svchosts.exe blijft nog altijd komen. Dan ga ik zo meteen maar formatteren, want dat zal dan inderdaad niet verhelpen met een virus scan.

malwarebytes geprobeert?

Avast is heus niet zo goed als menig denkt(ik heb er ervaring mee) en geen enkel AV kan alle virussen eruit halen.

Wat ik je adviseer na MBAM geinstalleert te hebben is de exe die MBAM start te hernoemen naar pudding.exe bijvoorbeeld, sommige virussen kunnen programmas blokkeren met zulke naam, een naamsverandering van de exe voorkomt dit.

Nog niet geprobeerd. Maar als ik nu windows formatteer en opnieuw installeer. Ben ik dan van dit virus helemaal vanaf?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij zit dat virus nu op alle usb sticks die ik vandaag heb gebruikt, op de laptop opent hij helemaal niet en als ik hem op mijn computer gebruikt krijg ik weer dat scherm van svchosts.exe. Het grote probleem is dat al mijn school documenten erop staan, hoe kan ik die nu veilig ergens opslaan? Als dat nog mogelijk is!!??

Edit: ik heb het op een cd gebrand en dat werkt zonder die virus fout melding. Moet ik nu nieuwe usb's kopen? Of kan het helpen als ik die usb's formateer?

Bewerkt: door .NightFlower
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...