Jump to content

Vista overzetten van ene naar andere pc


Casss

Recommended Posts

Sorry voor dubbeltopicpost (of hoe het ook mag heten)

Ik heb dus een computer met XP en een computer met Vista.

Vista werkt handiger dan XP vind ik.

Maar toen ik die pc kocht zat er al vista op.

Hetzelde geldt voor de XP, het besturingssysteem zat er dus al op.

Is het nu dus mogelijk om de Vista die op de Vista pc staat op de XP te zetten.

Is dit illegaal of mag het gewoon?

Hoe doe ik dit?

Kan ik hem dan draaien in een dual boot?

Ohja, ik heb gehoord dat vista van processor slurpt, word mijn computer er sneller van of juist vele malen langzamer :)

hier nog specs als je ze nodig hebt:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: Packard Bell NEC
  • Computermodel: 00000000000000000000000
  • Computernaam: CASENHANNAH
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL
  • Model: GA-8I915PMD
  • BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.
  • BIOS Model: Award Medallion BIOS v6.00PG, versie 10f
  • Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI-E 16X (Gebruikt), PCI-E 1X (Vrij)
  • Poorten: IDE (Geen), S_ATA 1 (Geen), S_ATA 2 (Geen), S_ATA 3 (Geen), S_ATA 4 (Geen), FDD (Diskettestation), (Serieel), COMB (Serieel), (Parallel), (Toetsenbord), (Muis), (USB), (USB), (USB), (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 2 (USB), F_USB 2 (USB), CD_IN (Audio), (Netwerk), AZALIA_FP (Audio), AZALIA_FP (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), F1_1394 (FireWire), F2_1394 (FireWire)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Pentium® 4 CPU 2.93GHz
  • Kloksnelheid: 2926 MHz
  • Socket: Socket 775

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 511 MB RAM
  • Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:)
  • Grootte: 127,99 GB (127,99 GB (C:) )
  • Vrije ruimte: 68,04 GB (68,04 GB (C:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Verwisselbare schijf, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): C: ST3160023AS IDE, D: Onbekend, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: PHILIPS DVDR1628P1

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 6200 LE
  • Beeldprocessor: GeForce 6200 LE (0x0163)
  • Geheugengrootte: 128 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.9131

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1280x1024
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: PS/2-compatibele muis
  • Aantal knoppen: 5
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3), SpeedTouch 120g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 0.0.0.0, MAC: 00:14:85:B2:8C:AB, DHCP: 192.168.1.254 & IP: 10.0.0.191, MAC: 00:30:F1:E4:F8:24, DHCP: 10.0.0.138

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Home Edition
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Hij is zes jaar oud, staat erg vol en als het kan haal ik me xp der ook af.

Gta-kneusje :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Het minimale dat Vista nodig heeft aan RAM geheugen, is 512 mb, net wat jij hebt. Vista gebruikt erg veel RAM geheugen (meer dan XP), wat ervoor gaat zorgen dat je programma's niet al te soepel draaien.

Dan komt het er dus op neer dat mijn computer sneller is met XP?

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag van het overzetten :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Het minimale dat Vista nodig heeft aan RAM geheugen, is 512 mb, net wat jij hebt. Vista gebruikt erg veel RAM geheugen (meer dan XP), wat ervoor gaat zorgen dat je programma's niet al te soepel draaien.

Dan komt het er dus op neer dat mijn computer sneller is met XP?

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag van het overzetten :clown:

haha, geef eens een reden waarom je dat zou doen, vista op die pc met xp is net als een auto zonder wielen, die gaat ook niet vooruit.

serieus, 512MB is echt het minimale om vista zelf te kunnen draaien, kortom jij gaat niks opgestart krijgen of het gebeurt pas na een half uur.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat sowieso moeilijk (lees: het is onmogelijk) om Vista 'over te zetten' naar een andere computer als het de OEM versie is, aangezien daar eigenlijk nooit een DVD bij geleverd word waarmee je Vista/XP kan installeren...

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan anders wel proberen om heel je hardeschijfinhoud van de ene pc naar de andere te slepen, inclusief register. :puh: Of het werkt is dan de volgende vraag, maar het is sowieso niet aan te raden om Vista te draaien op een 512 mb ram-computer.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat sowieso moeilijk (lees: het is onmogelijk) om Vista 'over te zetten' naar een andere computer als het de OEM versie is, aangezien daar eigenlijk nooit een DVD bij geleverd word waarmee je Vista/XP kan installeren...

Vorige week gewoon gelukt om een XP van Medion op een Asus laptop te zetten! Medion geeft Windows op een applicatie/recovery-dvd mee. Hier ging het allemaal supermakkelijk, ik weet alleen niet of het net zo makkelijk bij PB gaat..

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat sowieso moeilijk (lees: het is onmogelijk) om Vista 'over te zetten' naar een andere computer als het de OEM versie is, aangezien daar eigenlijk nooit een DVD bij geleverd word waarmee je Vista/XP kan installeren...

Vorige week gewoon gelukt om een XP van Medion op een Asus laptop te zetten! Medion geeft Windows op een applicatie/recovery-dvd mee. Hier ging het allemaal supermakkelijk, ik weet alleen niet of het net zo makkelijk bij PB gaat..

Klopt, maar voor zover ik weet levert alleen Medion er een disc erbij. Bij andere merken doen ze vaak óf geen disc erbij óf ze gooien er een recovery partitie op.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat sowieso moeilijk (lees: het is onmogelijk) om Vista 'over te zetten' naar een andere computer als het de OEM versie is, aangezien daar eigenlijk nooit een DVD bij geleverd word waarmee je Vista/XP kan installeren...

Vorige week gewoon gelukt om een XP van Medion op een Asus laptop te zetten! Medion geeft Windows op een applicatie/recovery-dvd mee. Hier ging het allemaal supermakkelijk, ik weet alleen niet of het net zo makkelijk bij PB gaat..

Klopt, maar voor zover ik weet levert alleen Medion er een disc erbij. Bij andere merken doen ze vaak óf geen disc erbij óf ze gooien er een recovery partitie op.

Psst!

Ik vraag me dit al af sinds ik weet dat Medion PC's een miskoop zijn: Kan een Medion OEM Windows dus gewoon op een andere PC of dezelfde PC met andere onderdelen?

Link to comment
Delen op andere websites

Psst!

Ik vraag me dit al af sinds ik weet dat Medion PC's een miskoop zijn: Kan een Medion OEM Windows dus gewoon op een andere PC of dezelfde PC met andere onderdelen?

Is bij mij gelukt ^_^

Ik vind Medion pc's trouwens een stuk beter dan bijvoorbeeld die prutmerken als PB en HP hoor! om over Dell nog maar te zwijgen... Medion koopt allemaal onderdelen van de echte merken in. Maargoed, eigenlijk zijn alle merk-pc's een miskoop :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Is bij mij gelukt ^_^

Ik vind Medion pc's trouwens een stuk beter dan bijvoorbeeld die prutmerken als PB en HP hoor! om over Dell nog maar te zwijgen... Medion koopt allemaal onderdelen van de echte merken in. Maargoed, eigenlijk zijn alle merk-pc's een miskoop :clown:

Mij is het ook gelukt. Meerdere keren ging het gewoon prima, je kan hoogstens gezeik krijgen over de productcode maar die kan je makkelijk opnieuw laten genereren door Microsoft en dan heb je gewoon een legitieme Windows installatie.

Over Medion in het algemeen: als je het vergelijkt met andere OEM merken krijg je over het algemeen vaak veel bang for ya bucks. Oké, toegeven; het is nog steeds geen substitute voor een samengestelde computer maar vaak zetten ze hele nette systemen in elkaar voor een schappelijke prijs.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...