Rutger. Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Hoi! Ik vraag me al een hele lange tijd af hoe SA:MP nou in elkaar zit. Het is met C#, C++ of heel misschien VB gemaakt toch? En zo ja... Nog 1 klein vraagje.. Als je een server host dan staat er een opdracht prompt aan.. Worden daar ALLE bewegingen naar toe gestuurd weer doorgestuurd te worden naar de andere mensen op de server? Of gebruiken ze iets anders om elkaar te zien lopen, rijden, vallen, springen etc? Alvast heel erg bedankt, JuniorJoost Reageren
DeathPenalty Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Ik denk dat je voor deze vraag beter naar het officiële SA:MP forum kunt gaan: http://forum.sa-mp.com/index.php?forum=index Reageren
Remi-X Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Waarom dat nou weer? We hebben hier niet voor niks een SA:MP gedeelte op het DIT forum. Als we alleen maar mensen doorverwijzen, hebben we ook niks aan dit forum. Het maken van je server gaat in de taal Pawn. Deze lijkt op de structuur van vele andere talen, maar zit toch makkelijker in elkaar. Sommige dingen zijn niet te maken of moeilijker te maken dan met C++ of iets dergelijks, maar over het algemeen is het wel iets makkelijker. Het DOS scherm wat je voor je krijgt word ALLES in uitgevoerd. De clienten wisselen niks met elkaar uit als de connectie met de server er niet is. Loopt iemand, en heeft jouw server een slechte kwaliteit? Zul je hem niet smooth zien lopen. Als er een verbinding was tussen de clienten zag je dat juist weer wel. Dat is ook een van de redenen waarom SA:MP een beetje laggy kan zijn. Reageren
Big Boss Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 (bewerkt) Hij vraag in welke taal de server en de client zelf zijn geschreven, niet de scripts. Ik heb dit lang geleden is bekeken met een paar hex editor omdat ik per se de coördinaten van die intro screen wou hebben (Vinewood bord bij connecten) wou hebben. Ik dacht dat de client geschreven was in Delphi, de server in C++ en rcon.exe in Visual Basic. Bewerkt: 9 december 2009 door Big Boss Reageren
Rutger. Geplaatst: 9 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Oké! Wat ik mij dan wel afvraag, hoe kunnen ze er voor zorgen dat als iemand een server selecteert, dat hij dan ook alle auto's spawned die in de .pwn staan, en ook alle personen weergeven? Ik heb het gevoel alsof ze de 'echte' spelers gewoon als actors spawnen die de bewegingen uitvoeren van de speler? Ik probeer me er namelijk meer in te verdiepen... Ik weet wel dat de DOS in de .cfg kijkt waar staat welke gamemode hij heeft, waardoor hij de .pwn uitleest... Alvast bedankt! Reageren
Azer Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 (bewerkt) Om Big Boss even te bevestigen zowel de client (het dll gedeelte) als server van SA:MP zijn geschreven in C++, de serverbrowser is geschreven in delphi. Lijkt me stug dat de rcon.exe geschreven is in VB, zal ook wel gewoon C++ zijn. @JuniorJoost: de server ziet in het pawn bestand welke voertuigen gespawned moeten worden en geeft dit door aan de clients, in 0.3 houd de server zelfs de locatie van de voertuigen bij (client weet de locatie van een voertuig, client geeft dit door aan de server, de server communiceert dit weer met de andere clients etc). Je idee over echte spelers klopt wel ongeveer. Bewerkt: 9 december 2009 door Azer Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Ik heb nog wel de source code van de SA:MP 0.2.5 client als je gestresseerd bent, PM-en a.u.b. Wat hier posten is volgens mij niet toegestaan. Reageren
Azer Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Ik heb nog wel de source code van de SA:MP 0.2.5 client als je gestresseerd bent, PM-en a.u.b. Wat hier posten is volgens mij niet toegestaan. de broncode sowieso in je bezit hebben is geeneens toegestaan, niet dat je er veel aan hebt aangezien een groot gedeelte van 0.3 herschreven is. Reageren
Rutger. Geplaatst: 16 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2009 Bedankt allemaal! Wat ik mij nog afvraag, hoe zorgt SA:MP ervoor dat ze dingen in GTA kunnen spawnen? Gebruiken ze daar bestaande .dll's van Rockstar voor of schrijven ze vanaf 0 de dll's zelf? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.