BV_1993 Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Hallo, ik had al een redelijke tijd last van het feit dat mijn computer geregeld niet opstart, na de laadbalk van windows schakelt het systeem uit. Uiteindelijk heb ik het uitschakelen na een systeem crash uitgeschakeld, daardoor zie ik nu een BSOD als na het laadscherm. Daarop staat dat er een Registrey File Failure is en dat \Systemroot\System32\config\security weg, defect of tegen schrijven beschermd. Nog een paar keer later kreeg ik een BSOD waarin stond dat mijn systeem afgesloten was om schade te voorkomen. Ik heb enkel gevonden dat het iets te maken heeft met 4 of meer Gig ram, maar de oplossing heb ik niet gevonden. Mvg, BV_1993 Reageren
.Senne Geplaatst: 9 december 2009 Rapport Geplaatst: 9 december 2009 Fouten in het register zijn er niet makkelijk uit te halen, zeker als google je niet verder helpt. Het kan overigens wel een virus zijn, dus ik zou wel eens scannen met malwarebytes anti-malware. Als niemand anders een oplossing weet, zou ik Windows herinstalleren, of eerst proberen te herstellen van disk. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 10 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2009 (bewerkt) Fouten in het register zijn er niet makkelijk uit te halen, zeker als google je niet verder helpt. Het kan overigens wel een virus zijn, dus ik zou wel eens scannen met malwarebytes anti-malware. Als niemand anders een oplossing weet, zou ik Windows herinstalleren, of eerst proberen te herstellen van disk. een snelle scan met Malwarebytes levert dit op: Malwarebytes' Anti-Malware 1.42 Database versie: 3333 Windows 6.0.6001 Service Pack 1 Internet Explorer 8.0.6001.18828 10/12/2009 11:50:44 mbam-log-2009-12-10 (11-50-21).txt Scan type: Snelle Scan Objecten gescand: 115745 Verstreken tijd: 4 minute(s), 30 second(s) Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0 Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0 Registersleutels geïnfecteerd: 0 Registerwaarden geïnfecteerd: 0 Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1 Mappen geïnfecteerd: 0 Bestanden geïnfecteerd: 2 Geheugenprocessen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Geheugenmodulen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Registersleutels geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Registerwaarden geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Registerdata bestanden geïnfecteerd: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken. Mappen geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige items gevonden) Bestanden geïnfecteerd: C:\Program Files (x86)\HUADRV.DLL (Spyware.OnlineGames) -> No action taken. C:\Program Files (x86)\MarkFunDrv.dll (Spyware.OnlineGames) -> No action taken. Bewerkt: 10 december 2009 door BV_1993 Reageren
.Senne Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Heb je de gevonden geïnfecteerde bestanden verwijderd na de scan? Reageren
jvj Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Ik heb even dit bestand opgezocht in mijn pc, er zijn 2 security bestanden uit de map C:\Windows\System32\config hier een screentje en de 2 bestanden vind je op deze link Ik weet niet of het iets oplost, dus proberen op eigen risico! PS: er was nog een bestandje security van 256 kb maar mijn computer vebood me het te kopieren omdat het in gebruik was voor een proces Reageren
BV_1993 Geplaatst: 10 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Heb je de gevonden geïnfecteerde bestanden verwijderd na de scan? Heb ik nog niet gedaan omdat het onderdelen zijn van de software om mijn bios te updaten en NOD32 noemt ze safe, dus laat ik ze nog staan. @jvj: van welke windows versie komen die bestanden? BV_1993 Reageren
.Senne Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Hij verwijdert ze niet, hij haalt er enkel de foute dingen uit. Healen dus, want NOD kan wel zeggen dat ze ok zijn, als malwarebytes ze vindt betekent dat het omgekeerde. Reageren
jvj Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Heb je de gevonden geïnfecteerde bestanden verwijderd na de scan? Heb ik nog niet gedaan omdat het onderdelen zijn van de software om mijn bios te updaten en NOD32 noemt ze safe, dus laat ik ze nog staan. @jvj: van welke windows versie komen die bestanden? BV_1993 vista maar ik weet niet of dat verschil uitmaakt Reageren
Big Boss Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Geplaatst: 11 december 2009 Misschien kan dit programma je wel helpen om het op te lossen. Het geeft allemaal informatie over wat er gebeurde als Windows de pijp uit gaat. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 5 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 Even dit topic bumben Het probleem zou een virus zijn dat zelfs door NOD32 gevonden zou worden. Er gaat nu iemand die ik ken het proberen op te lossen. Mvg, BV_1993 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.