Jump to content

Nieuwe PC voor vriend

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Een vriend van me vroeg of ik een PC voor 'm samen wilde stellen. Hier wat eisen:

• Budget:500-600
  • Doel: gamen, msn, school
  • Benodigde randapparatuur: muis en toetsenbord, scherm

Voor het OS zorg ik, ik zet de computer ook in elkaar. Suggesties anyone? Ik ben nu zelf ook wat aan 't samenstellen. :puh:

Bewerkt: door ArticLight
Geplaatst:

Voor 600 euro, minus een scherm, toetsenbord en muis, blijft er rond de 400 over voor de rest. Het gedeelte "games" komt dan wel te vervallen, als je kijkt dat een beetje goede gamekaart meer dan 80/100 euro kost. Voor 400 euro kun je wel een MSN/School PC samenstellen, maar dan kun je net zo goed naar de MediaMarkt wandelen en de eerste de beste Celeron machine mee naar huis nemen.

Ik ieder geval zou ik gaan voor een Athlon II i.c.m. 2 of 4 GB geheugen. Eventueel kun je, als er geld overblijft, een kaart uit de HD4000 reeks toevoegen.

Voor 600 euro, minus een scherm, toetsenbord en muis, blijft er rond de 400 over voor de rest. Het gedeelte "games" komt dan wel te vervallen, als je kijkt dat een beetje goede gamekaart meer dan 80/100 euro kost. Voor 400 euro kun je wel een MSN/School PC samenstellen, maar dan kun je net zo goed naar de MediaMarkt wandelen en de eerste de beste Celeron machine mee naar huis nemen.

Ik ieder geval zou ik gaan voor een Athlon II i.c.m. 2 of 4 GB geheugen. Eventueel kun je, als er geld overblijft, een kaart uit de HD4000 reeks toevoegen.

Nja, had ik wel gedacht. Volgens mij heeft hij nog wel een scherm, toetsenbord en een muis, maar wilde hij graag iets nieuws. Ik ga nu een PC samenstellen voor 600 euro, en dat aan hem voorleggen.

Is dit iets? Gaat een 500Watt voeding van OCZ dat trekken?

De 2 fans kun je weglaten, de reeds aanwezige fan in die behuizing is voldoende als er niet wordt overclockt. Ik neem aan dat je niet gaat overclocken vanwege de processor. Als je wel gaat overclocken neem dan een Black Edition. Ook kun je beter een andere HDD nemen, de HDD die jij hebt uitgekozen werkt op 5400 TPM, beter is om een 7200 TPM schijf te nemen. Je komt dan uit op het volgende.

EDIT: Die OCZ trekt dat systeem makkelijk.

Bewerkt: door Sprunk

Bedankt Sprunk en Senne. :) Ik heb nog een beetje aangepast, samen met de koper. Ik heb nu dit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[51869]=1&product[198873]=1&product[234412]=1&product[194652]=1&product[242662]=1&product[244747]=1&product[90496]=1&product[240727]=1&product[232977]=1

Hij wilde niet op de kast besparen omdat hij 'm zo mooi vond (ikzelf ook eerlijk gezegd :$ ), en toen vroeg ik of hij er nog een LED fan voor wilde en vandaar die rode Zalman (de blauwe op het plaatje zit er standaard niet in). Bedankt voor de hulp allemaal, ik moet nu nog de betaling etc. regelen, en dan heb ik nog een request van een andere vriend op 't lijstje staan. :) Loopt lekker... :puh:

• 2 weken later...

*Bump*

Is iemand zo lief om voor €620 euro een i5 alternatief samen te stellen? smile3.gif

Moet scherm/toetsenbord/muis/speakers er ook bij?

EDIT: klik

Hij is nu 637 euro zonder scherm, muis, toetsenbord en speakers. Al wil je hem nog goedkoper moet je een goedkopere grafische kaart nemen.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Bedankt. :) Is idd zonder speaker, scherm, tobo, muis etc. Anyone else die het goedkoper kan maken? :puh:

Geplaatst:

Bedankt. smile3.gif Is idd zonder speaker, scherm, tobo, muis etc. Anyone else die het goedkoper kan maken? puh2.gif

Goedkoper maken(lees: 17 euro minder) moet je gewoon een andere videokaart erin doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...