thew78 Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 kijk. op veel topics zie ik gepimpte en zelfgemaakte auto' s en huisjes langsvliegen... maar ik wil dat ook! ga nou niet Zeggen van: kijk op het turioals forum... want ik heb al gezocht maar niks gevonden iemand enig idee welk topic ik dan moet kijken/welke programma' s ik moet gebruiken en hoe en waar ik wat vandaan moet halen? eigenlijk dus een uitgebreide turioal over dingen maken. iemand daar raad mee? Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 10 december 2009 Rapport Geplaatst: 10 december 2009 Beter doorkijken, dan zeiken! Reageren
MartyCeha Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Geplaatst: 11 december 2009 Iedereen vind het wel cewl om zelf huisjes en auto's te maken. Wat mensen echter vergeten is dat je er MOEITE voor moet doen en dat het TIJD kost om deze kunst op de eerste plaats te leren en daarna ook nog eens toe te passen. De programma's die gebruikt worden hiervoor vereisen veel kennis, precisie en ervaring als je er mooie resultaten mee wilt behalen. Dit zijn geen kant en klare editors om huisjes te maken, zoals bijv. The Sims. Alles moet vanaf de basis. Je moet zelf echt alles maken. Het programma in kwestie kan 3ds MAX zijn, of Zmodeller, je hebt voor beiden de nodige ervaring nodig. Dan is er nog Sketchup, en dat is eigenlijk de verraderlijkste. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar om er iets goeds mee te brouwen is een hele kunst en verschilt in moeilijkheid niet veel met 3ds MAX en Zmodeller. Wat ik probeer te zeggen: Denk na over waar je aan begint en bespaar je een teleurstelling. Pas als je echt 100% motivatie hebt zou ik er pas aan beginnen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.