sean5874 Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Geplaatst: 11 december 2009 Hallo, Ik zou graag een speciale admincar op mijn server willen toevoegen (een zwarte Stallion zonder dak ). Alleen admins moeten hierin kunnen rijden. Nu kan ik dit zelf wel met IsPlayerAdmin, maar hoe maak je een admincar die je overal kan spawnen d.m.v een command? Dus geen vaste spawnplaatsen maar de mogelijkheid om overal te spawnen. Hoe doe ik dit? sean5874 Reageren
Remi-X Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Geplaatst: 11 december 2009 (bewerkt) Ik heb daar nog een leuk scriptje voor. Ik zal hem even zoeken Om geen overkill aan voertuigen te maken had ik het zo gemaakt dat je per speler slechts een voertuig kon spawnen, en zou je er nog eentje spawnen, dan werd de oudste verwijdert. Was voor SA:MP 0.2X, waar ik iedereen de mogelijkheid gaf om voertuigen te spawnen. Momentje EDIT: Heb um //Bovenaan script: new PlayerVehicle[MAX_PLAYERS]; new PlayerVehicleSpawned[MAX_PLAYERS]; stock SpawnVehicle(playerid, model){ new Float:posX, Float:posY, Float:posZ, Float:posR; new Interior; if(PlayerVehicleSpawned[playerid] == true){ DestroyVehicle(PlayerVehicle[playerid]); PlayerVehicleSpawned[playerid] = false; } if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)){ //Omdat het soms nog wel eens wilde buggen als je in een voertuig zat return SendClientMessage(playerid, KLEUR_VERVANG, "You're already in a vehicle!"); } PlayerVehicleSpawned[playerid] = true; GetPlayerFacingAngle(playerid,R); GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); Interior = GetPlayerInterior(playerid); PlayerVehicle[playerid] = CreateVehicle(model, X, Y, Z, R, -1, -1,60); LinkVehicleToInterior(PlayerVehicle[playerid], Interior); PutPlayerInVehicle(playerid, PlayerVehicle[playerid], 0); SendClientMessage(playerid, KLEUR_VERVANG, "You've spawned a %s!"); return 1; } //OnPlayerConnect: PlayerVehicle[playerid] = 0; PlayerVehicleSpawned[playerid] = false; //OnPlayerDisconnect: if(PlayerVehicleSpawned[playerid] == true){ DestroyVehicle(PlayerVehicle[playerid]); PlayerVehicleSpawned[playerid] = false; PlayerVehicle[playerid] = 0; } // Nu kan je zelf een command maken // Zet dan het volgende in je command: SpawnVehicle(playerid, modelid); >> Modelid vervang je zelf. En zorg dat je die kleuren veranderd waar ik KLEUR_VERVANG heb ingevuld. Wat jouw betreft kan je nu elk moment een voertuig spawnen met SpawnVehicle(playerid, modelid); Bewerkt: 11 december 2009 door Remi-X Reageren
sean5874 Geplaatst: 11 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2009 Bedankt voor de code! Maar als ik deze erin probeer te plakken krijg ik 7 errors: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(1) : error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(2) : error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(4) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(4 -- 30) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(32) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(39) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(41) : error 013: no entry point (no public functions) Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 7 Errors. Wat moet ik veranderen om dit goed te krijgen? Reageren
Remi-X Geplaatst: 11 december 2009 Rapport Geplaatst: 11 december 2009 Door de error error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS" heb ik het idee dat je a_samp niet hebt included. #include <a_samp> MOET altijd BOVEN alles staan. Echt regeltje nummer 1 van het script heeft deze nodig. (daarvoor mogen wel notities worden gemaakt, maar geen scripts) Reageren
sean5874 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 december 2009 Door de error error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS" heb ik het idee dat je a_samp niet hebt included. #include <a_samp> MOET altijd BOVEN alles staan. Echt regeltje nummer 1 van het script heeft deze nodig. (daarvoor mogen wel notities worden gemaakt, maar geen scripts) Inderdaad, dit had ik over het hoofd gezien, nu zijn er alleen weer nieuwe errors: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(17) : error 017: undefined symbol "R" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(18) : error 017: undefined symbol "X" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(20) : error 017: undefined symbol "X" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(7) : warning 203: symbol is never used: "posZ" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(7) : warning 203: symbol is never used: "posY" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(7) : warning 203: symbol is never used: "posX" C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(31) : warning 213: tag mismatch C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(46) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 40) Reageren
Big Boss Geplaatst: 12 december 2009 Rapport Geplaatst: 12 december 2009 Daar heeft Remi een klein foutje gemaakt; Vervang new Float:posX, Float:posY, Float:posZ, Float:posR; Door new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:R; Reageren
sean5874 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 december 2009 (bewerkt) Daar heeft Remi een klein foutje gemaakt; Vervang new Float:posX, Float:posY, Float:posZ, Float:posR; Door new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:R; Bedankt voor je reactie. Het script doet het nu, maar als ik het gebruik crasht mijn server zomaar. Waardoor kan dit komen? Bewerkt: 12 december 2009 door sean5874 Reageren
TEH_GTA_COLLECTOR Geplaatst: 15 december 2009 Rapport Geplaatst: 15 december 2009 Daar heeft Remi een klein foutje gemaakt; Vervang new Float:posX, Float:posY, Float:posZ, Float:posR; Door new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:R; Bedankt voor je reactie. Het script doet het nu, maar als ik het gebruik crasht mijn server zomaar. Waardoor kan dit komen? Als je s0beit (of een ander hack programma) gebt aanstaan waarin teleports worden grebuikt, en je gebruikt coordinaten in je script, zal je server crashen bij de start-up. mijn advies is dus: de-installeer de hacks en probeer nog eens. Reageren
Remi-X Geplaatst: 15 december 2009 Rapport Geplaatst: 15 december 2009 Oftewel, gebruik gewoon geen hack programma's. Tegenwoordig heb je er niks meer aan, aangezien je het grootste gedeelte nu kan scripten met SA:MP. Reageren
sean5874 Geplaatst: 20 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2009 Ik heb geen SA-MP hacks geinstalleerd, waar zou deze crash verder aan kunnen liggen? Reageren
Remi-X Geplaatst: 20 december 2009 Rapport Geplaatst: 20 december 2009 Vervang deze 2 regels eens: stock SpawnVehicle(playerid, model){ new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:R; //Die eerste regel dus, dat kleine probleempje SendClientMessage(playerid, KLEUR_VERVANG, "You've spawned a vehicle!"); //Onderste regel return 1; } En ben je er zeker van dat je het als volgt gebruikt: //Command { SpawnVehicle(playerid, 411); //Infernus << Juist gebruikt SpawnVehicle(playerid, infernus); //Fout gebruikt } En daarnaast zie ik zonet dat je deze error hebt gepost: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(46) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 40) Zou ik je script eens mogen zien? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.