Jump to content

Admincar maken.


sean5874

Recommended Posts

Hallo,

Ik zou graag een speciale admincar op mijn server willen toevoegen (een zwarte Stallion zonder dak :puh: ). Alleen admins moeten hierin kunnen rijden. Nu kan ik dit zelf wel met IsPlayerAdmin, maar hoe maak je een admincar die je overal kan spawnen d.m.v een command? Dus geen vaste spawnplaatsen maar de mogelijkheid om overal te spawnen. Hoe doe ik dit?

sean5874

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb daar nog een leuk scriptje voor. Ik zal hem even zoeken :)

Om geen overkill aan voertuigen te maken had ik het zo gemaakt dat je per speler slechts een voertuig kon spawnen, en zou je er nog eentje spawnen, dan werd de oudste verwijdert. Was voor SA:MP 0.2X, waar ik iedereen de mogelijkheid gaf om voertuigen te spawnen.

Momentje :)

EDIT: Heb um :)

//Bovenaan script:
new PlayerVehicle[MAX_PLAYERS];
new PlayerVehicleSpawned[MAX_PLAYERS];

stock SpawnVehicle(playerid, model){
new Float:posX, Float:posY, Float:posZ, Float:posR;
new Interior;
if(PlayerVehicleSpawned[playerid] == true){
	DestroyVehicle(PlayerVehicle[playerid]);
	PlayerVehicleSpawned[playerid] = false;
}
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)){ //Omdat het soms nog wel eens wilde buggen als je in een voertuig zat
	return SendClientMessage(playerid, KLEUR_VERVANG, "You're already in a vehicle!");
}
PlayerVehicleSpawned[playerid] = true;
GetPlayerFacingAngle(playerid,R);
GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z);
Interior = GetPlayerInterior(playerid);
PlayerVehicle[playerid] = CreateVehicle(model, X, Y, Z, R, -1, -1,60);
LinkVehicleToInterior(PlayerVehicle[playerid], Interior);
PutPlayerInVehicle(playerid, PlayerVehicle[playerid], 0);
SendClientMessage(playerid, KLEUR_VERVANG, "You've spawned a %s!");
return 1;
}

//OnPlayerConnect:
PlayerVehicle[playerid] = 0;
PlayerVehicleSpawned[playerid] = false;

//OnPlayerDisconnect:
if(PlayerVehicleSpawned[playerid] == true){
	DestroyVehicle(PlayerVehicle[playerid]);
	PlayerVehicleSpawned[playerid] = false;
	PlayerVehicle[playerid] = 0;
}

// Nu kan je zelf een command maken 
// Zet dan het volgende in je command: SpawnVehicle(playerid, modelid); >> Modelid vervang je zelf.

En zorg dat je die kleuren veranderd waar ik KLEUR_VERVANG heb ingevuld.

Wat jouw betreft kan je nu elk moment een voertuig spawnen met SpawnVehicle(playerid, modelid); ;)

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de code! Maar als ik deze erin probeer te plakken krijg ik 7 errors:

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(1) : error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS"
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(2) : error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS"
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(4) : error 010: invalid function or declaration
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(4 -- 30) : error 010: invalid function or declaration
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(32) : error 010: invalid function or declaration
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(39) : error 010: invalid function or declaration
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(41) : error 013: no entry point (no public functions)
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


7 Errors.

Wat moet ik veranderen om dit goed te krijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

Door de error error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS" heb ik het idee dat je a_samp niet hebt included.

#include <a_samp>

MOET altijd BOVEN alles staan. Echt regeltje nummer 1 van het script heeft deze nodig. (daarvoor mogen wel notities worden gemaakt, maar geen scripts)

Link to comment
Delen op andere websites

Door de error error 017: undefined symbol "MAX_PLAYERS" heb ik het idee dat je a_samp niet hebt included.

#include <a_samp>

MOET altijd BOVEN alles staan. Echt regeltje nummer 1 van het script heeft deze nodig. (daarvoor mogen wel notities worden gemaakt, maar geen scripts)

Inderdaad, dit had ik over het hoofd gezien, nu zijn er alleen weer nieuwe errors:

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(17) : error 017: undefined symbol "R"

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(18) : error 017: undefined symbol "X"

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(20) : error 017: undefined symbol "X"

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(7) : warning 203: symbol is never used: "posZ"

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(7) : warning 203: symbol is never used: "posY"

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(7) : warning 203: symbol is never used: "posX"

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(31) : warning 213: tag mismatch

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(46) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 40)

Link to comment
Delen op andere websites

Daar heeft Remi een klein foutje gemaakt;

Vervang

new Float:posX, Float:posY, Float:posZ, Float:posR;

Door

new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:R;

Bedankt voor je reactie. Het script doet het nu, maar als ik het gebruik crasht mijn server zomaar. Waardoor kan dit komen?

Bewerkt: door sean5874
Link to comment
Delen op andere websites

Daar heeft Remi een klein foutje gemaakt;

Vervang

new Float:posX, Float:posY, Float:posZ, Float:posR;

Door

new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:R;

Bedankt voor je reactie. Het script doet het nu, maar als ik het gebruik crasht mijn server zomaar. Waardoor kan dit komen?

Als je s0beit (of een ander hack programma) gebt aanstaan waarin teleports worden grebuikt, en je gebruikt coordinaten in je script, zal je server crashen bij de start-up. mijn advies is dus: de-installeer de hacks en probeer nog eens.

Link to comment
Delen op andere websites

Vervang deze 2 regels eens:

stock SpawnVehicle(playerid, model){
       new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:R; //Die eerste regel dus, dat kleine probleempje

       SendClientMessage(playerid, KLEUR_VERVANG, "You've spawned a vehicle!"); //Onderste regel 
       return 1;
}

En ben je er zeker van dat je het als volgt gebruikt:

//Command
{
   SpawnVehicle(playerid, 411); //Infernus << Juist gebruikt
   SpawnVehicle(playerid, infernus); //Fout gebruikt
}

En daarnaast zie ik zonet dat je deze error hebt gepost:

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\admincar.pwn(46) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 40)

Zou ik je script eens mogen zien?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...