Jump to content

Geschikt voor Windows 7 64-bit?


KillerZero86

Recommended Posts

Stel: ik heb deze PC:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Computermodel: MS-7181
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
  • Model: MS-7181
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
  • BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG
  • Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), AGP (Gebruikt)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB)

processor.gifProcessor

  • Model: AMD Sempron™ Processor 2800+
  • Kloksnelheid: 1607 MHz
  • Socket: Socket 940

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1535 MB RAM
  • Type(s): 4096 MB RAM (Onbekend, DIMM), 8192 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 465,76 GB (97,65 GB (C:) + 368,11 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 100,17 GB (30,95 GB (C:) + 69,22 GB (D:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, F: CD- of DVD-ROM station, G: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): C: WDC WD5000AACS-00G8B0 IDE, F: LITE-ON DVD D LH-16D1P, G: LITE-ON LTR-48125S

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: VIA Technologies, Inc.
  • Model: Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM)

videocard.gifVideokaart

  • Model: ATI Radeon 9600 / X1050 Series
  • Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor AGP (0x4152)
  • Geheugengrootte: 256 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6925

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1280x1024
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 5
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.1.94, MAC: 00:16:17:92:55:CD, DHCP: 192.168.1.254

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

En daar probeer ik Windows 7 64-bit editie op te zetten. Wat zou er gebeuren/misgaan? Raden jullie mij af dit te doen, of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

onmogelijk, de processor is(geloof ik) geen eens 64-bit en kan het dus niet uitvoeren. verder is je pc ook veel te weinig voor windows 7 64-bit, voor 32-bit is het kantje boord.

Bewerkt: door Thundercover
42 hoort 32 te zijn, bij deze verholpen. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Hm. Dat is irritant. Als ik nu driehonderd euro uittrek, zou het dan lukken een mooi systeempje te bouwen waarmee:

-Ik Windows 7 64-bit kan draaien

-Ik niet ga gamen (daarvoor heb ik een PS3)

-Ik aan 500W genoeg heb (die heb ik nog)

-Ik vrijwel alleen ga browsen, downloaden en werkstukken typen?

Link to comment
Delen op andere websites

Hm. Dat is irritant. Als ik nu driehonderd euro uittrek, zou het dan lukken een mooi systeempje te bouwen waarmee:

-Ik Windows 7 64-bit kan draaien

-Ik niet ga gamen (daarvoor heb ik een PS3)

-Ik aan 500W genoeg heb (die heb ik nog)

-Ik vrijwel alleen ga browsen, downloaden en werkstukken typen?

Waarom dan uberhaupt persé 64bit? met browsen/downloaden/werkstukken maken ga je nog geen 1gb mee vullen..

Link to comment
Delen op andere websites

64-bit schijnt de toekomst te zijn en als je dan een nieuwe pc neemt lijkt me het toch beter om een beetje vooruit te denken, niet? Wie weet komt er een leuk programmaatje uit dat alleen op 64-bit werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

64-bit schijnt de toekomst te zijn en als je dan een nieuwe pc neemt lijkt me het toch beter om een beetje vooruit te denken, niet? Wie weet komt er een leuk programmaatje uit dat alleen op 64-bit werkt.

Bullshit, het duurt nog wel even voor iedere computer 64-bit heeft. Voor alleen wat browsen heb je echt genoeg aan een standaard computer.

Link to comment
Delen op andere websites

64-bit schijnt de toekomst te zijn en als je dan een nieuwe pc neemt lijkt me het toch beter om een beetje vooruit te denken, niet? Wie weet komt er een leuk programmaatje uit dat alleen op 64-bit werkt.

over 20 jaar kan je dan ook nog wel met 32 bits vooruit, echt toaal geen nut om 64 bits te draaien, je hebt alleen maar beter spul nodig om alleen al het systeem te draaien en verder ga je met sommige dingen ook nog problemen krijgen omdat hun support voor 64 bits niet goed is of nog helemaal niet die support heeft(alhoewel word die kans kleiner). Als jij alleen dat er maar op gaat doen zou ik echt pas gaan updaten naar 64 bits als de volledige stap is gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even gekeken, je hebt namelijk socket 940 wat dus AM2 is, als ik mijn niet vergis is elke amd CPU vanaf socket AM2 64-bit.

De processor is Socket A, niet AM2. Het is een fout in flitskikkers infotool. De processor is alleen 32bit.

Link to comment
Delen op andere websites

64-bit schijnt de toekomst te zijn en als je dan een nieuwe pc neemt lijkt me het toch beter om een beetje vooruit te denken, niet? Wie weet komt er een leuk programmaatje uit dat alleen op 64-bit werkt.

Vooruit denken met een pc van 300 euro halen? zinloos.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, ok ik zwicht. Dan maar 32-bit. Is van die driehonderd euro een aardig beestje te bouwen? Want de mijne dreigt al te crashen door de flashreclame op dumpert..

dat heeft meer te maken met de wijze hoe jij software geinstalleert/gedeinstalleert hebt dan met de hardware zelf. het is hier of de voeding, die te weinig stroom nog levert of een herinstallatie van windows dat zou helpen

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, ok ik zwicht. Dan maar 32-bit. Is van die driehonderd euro een aardig beestje te bouwen? Want de mijne dreigt al te crashen door de flashreclame op dumpert..

dat heeft meer te maken met de wijze hoe jij software geinstalleert/gedeinstalleert hebt dan met de hardware zelf. het is hier of de voeding, die te weinig stroom nog levert of een herinstallatie van windows dat zou helpen

Je haalt letterlijk de woorden uit mijn mond. Het systeem is misschien al wat ouder, maar voor huidige begrippen nog steeds prima als internet c.q. teksverwerk-machine. Gewoon een verse installatie en hij loopt weer als een zonnetje, terwijl je niet 300 euro kwijt bent aan een nieuw systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker? Want Word 2007 jaagt mijn pc aardig op tilt: het komt nog al eens voor dat alles freezed als Word een file laadt..

Heb je uberhaupt gelezen?

Gewoon een verse installatie en hij loopt weer als een zonnetje
Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...