Jump to content

Geschikt voor Windows 7 64-bit?


KillerZero86

Recommended Posts

Het is raar. Als het misgaat is dat omdat de schijven vollopen, omdat de schijven een teringzooi zijn of omdat er te veel meedraait. als ik Alle drie de factoren kill (50 GB op C: schijf, 200 GB op D: vrij, Cceleaner draaien, defragmenteren en msconfig gebruiken) veranderd er letterlijk niets. Ik ga sowieso wel herinstalleren, ik wou er alleen windows 7 opzetten en aangezien ik hier een 64-bit heb liggen dacht ik, laat ik het eens vragen. Nu ik hoor dat hij zelfs voor 32-bit aan de trage kant is moet ik er weer Windows XP opzetten. Al met al ben ik er niet van overtuigd dat een herinstallatie uitkomst biedt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb laatst mijn broertje geholpen met het schoonmaken van zijn PC, het help zeker wel iets, maar je PC word er echt niet opeens 2x zo snel van. Toevallig heeft hij in zijn laptop ook een Sempron 2800+ processor. Nu weet ik dat laptop processors altijd langzamer zijn dan de desktop varianten, maar geloof me een Sempron is niet meer geschikt voor internet en office werk. Moderne webpagina's lusten ook wel wat processor kracht en inderdaad Word is op zijn laptop ook tegend langzaam. Nu zal het schrijven van een boekverslag over het algemeen wel lukken, maar zet er nog eens een paar website's naast open en voor afleiding MSN en je hebt een bron van vertraging en irritatie.

Voor 300 euro kun je een moederbord en processor halen. Je voeding van 500 watt is sterk genoeg voor een hedendaagse processor. Eventueel zou je nog extra geheugen kunnen kopen. Een leuke processor zoals een Athlon II X2 250 en een leuk moederbord voor 5 á 6 tientjes, dan heb je voor 120 euro een upgrade waar je voor jouw doeleinde U tegen zegt. MSN, Word en webpagina's kun je dan makkelijk naast elkaar draaien, en zelfs nog een muziekje op de achtergrond laten afspelen, en downloaden van nieuwe muziek, en dat allemaal tegelijkertijd is dan mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb laatst mijn broertje geholpen met het schoonmaken van zijn PC, het help zeker wel iets, maar je PC word er echt niet opeens 2x zo snel van. Toevallig heeft hij in zijn laptop ook een Sempron 2800+ processor. Nu weet ik dat laptop processors altijd langzamer zijn dan de desktop varianten, maar geloof me een Sempron is niet meer geschikt voor internet en office werk. Moderne webpagina's lusten ook wel wat processor kracht en inderdaad Word is op zijn laptop ook tegend langzaam. Nu zal het schrijven van een boekverslag over het algemeen wel lukken, maar zet er nog eens een paar website's naast open en voor afleiding MSN en je hebt een bron van vertraging en irritatie.

Voor 300 euro kun je een moederbord en processor halen. Je voeding van 500 watt is sterk genoeg voor een hedendaagse processor. Eventueel zou je nog extra geheugen kunnen kopen. Een leuke processor zoals een Athlon II X2 250 en een leuk moederbord voor 5 á 6 tientjes, dan heb je voor 120 euro een upgrade waar je voor jouw doeleinde U tegen zegt. MSN, Word en webpagina's kun je dan makkelijk naast elkaar draaien, en zelfs nog een muziekje op de achtergrond laten afspelen, en downloaden van nieuwe muziek, en dat allemaal tegelijkertijd is dan mogelijk.

Sterker nog, voor 300 euro heb je in feite het volgende:

CPU: AMD Athlon II X4 630 / 2.8 GHz @ 85 euro(quadcore dus)

Mobo: MSI 785GTM-E45 @ 70 euro (simpel board met onboard GPU)

RAM: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )@ 90 euro

Hiermee haal je voor een kleine prijs veeeeel kracht in huis. Maar dan je in feite nodig hebt maar hiermee kun je zeker 5 jaar vooruit als je doel hetzelfde blijft(voor gamen kun je hiermee misschien net 2 jaar vooruit zonder een major upgrade

Link to comment
Delen op andere websites

Wordt met die videokaart de processor ooit wel eens volledig gebruikt? Oh, en als jullie zin hebben: zouden voor 280 euro een volledige pc kunnen samenstellen i.c.m DVD SATA brander? Dan gaat die laatste 20 euro naar een nieuwe kast..

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Wordt met die videokaart de processor ooit wel eens volledig gebruikt? Oh, en als jullie zin hebben: zouden voor 280 euro een volledige pc kunnen samenstellen i.c.m DVD SATA brander? Dan gaat die laatste 20 euro naar een nieuwe kast..

Nee die videokaart die erin zit is BELABBERD om het minste te zeggen, hij is alleen bedoeld voor internetten, mailen en flashgames. Datgene wat jij er dus mee wilt doen. Mocht je ooit meer nodig hebben dan heb je daarvoor nog een PCIE 16x 2.0 aansluiting erop zitten en kun je dus een zware grafische kaart erin doen.

Voor 300 euro zijn computers voor samen te stellen, maar de prestaties daarvan zijn om van te huilen, dan kun je beter een kleine basis upgrade doen zoals ik eerder al heb gepost. Daar haal je meer uit, je kunt dan nog altijd een nieuwe kast of iets dergelijks erbij kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier een winkelwagen met de tips van Qinx, met een SATA DVD brander erbij. Je hebt nu nog 50 euro over voor een nieuwe behuizing. Voor 20 euro heb je geen behuizing. Athans, niet een degelijke, wel een flut kast die zo omlazerd.

post-35628-1260794720,33.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...