Jump to content

GTA IV Prestatieproblemen


TommyGunz

Recommended Posts

Ik heb sinds augustus dit jaar een nieuwe computer. Core i7 920, 3GB RAM, Sapphire 4870 (512MB), Windows Vista HP 64. Daar wou ik ook direct al GTA IV op spelen. In prinicipe was dat geen probleem. Ja, de graphics moesten erg laag. Dat had mijn vriend met dezelfde videokaart en hetzelfde budget ook. Ik dacht dat dat kwam wegens slechte support voor dit spel. Ik verbaasde mij erover, maar het liep goed dus ik was tevreden. Nu heb ik halverwege november dankzij de upgrade optie van microsoft direct Windows 7 op mijn PC geïnstalleerd. Ik had last van wat release-kinderziektes (zwarte textures in ANNO 1404), maar niets bijzonders. Alleen nu wil ik weer GTA IV spelen. Ik had het nog geïnstalleerd en ik startte het spel. Wat direct opviel was dat het VEEL slechter werkte. De framerate was niet lager, maar ik had echte framedrops. Hij hangt tegen de 60 fps, en dan is er een drop waardoor er een halve seconde gewoon niets gebeurd. Het herstelt zich weer, en 2 seconden later herhaalt het zich. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Opnieuw installeren, opnieuw installeren in compatibiliteitsmodus, -memrestrict laagste waarde, -safemode, graphics op minimaal zetten. Helemaal niets helpt.

Ik wil nu weten wat er mis is. Ligt dit aan mijn spel? Ligt dit aan Windows 7? Ligt dit aan mijn crack (jaja, ik ben te lui om een cd in de drive te doen)? Wie kan mij helpen, dit is echt niet te spelen.

Oh, en weet iemand ook hoe ik van die 40% waarschuwing af kan komen? Ik vind delen daarvan onterecht.

Bewerkt: door TommyGunz
Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt op memory leaking.

Ik ben net zo lui als jou dus je moet zelf dat topic maar opzoeken ;)

En wat als je gewoon de cd gebruikt?

En waarom zou je op lage instellingen spelen? Die kaart kan makkelijk op medium-high spelen. Processor is ook geen probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb sinds augustus dit jaar een nieuwe computer. Core i7 920, 3GB RAM, Sapphire 4870 (512MB), Windows Vista HP 64. Daar wou ik ook direct al GTA IV op spelen. In prinicipe was dat geen probleem. Ja, de graphics moesten erg laag. Dat had mijn vriend met dezelfde videokaart en hetzelfde budget ook. Ik dacht dat dat kwam wegens slechte support voor dit spel. Ik verbaasde mij erover, maar het liep goed dus ik was tevreden. Nu heb ik halverwege november dankzij de upgrade optie van microsoft direct Windows 7 op mijn PC geïnstalleerd. Ik had last van wat release-kinderziektes (zwarte textures in ANNO 1404), maar niets bijzonders. Alleen nu wil ik weer GTA IV spelen. Ik had het nog geïnstalleerd en ik startte het spel. Wat direct opviel was dat het VEEL slechter werkte. De framerate was niet lager, maar ik had echte framedrops. Hij hangt tegen de 60 fps, en dan is er een drop waardoor er een halve seconde gewoon niets gebeurd. Het herstelt zich weer, en 2 seconden later herhaalt het zich. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Opnieuw installeren, opnieuw installeren in compatibiliteitsmodus, -memrestrict laagste waarde, -safemode, graphics op minimaal zetten. Helemaal niets helpt.

Ik wil nu weten wat er mis is. Ligt dit aan mijn spel? Ligt dit aan Windows 7? Ligt dit aan mijn crack (jaja, ik ben te lui om een cd in de drive te doen)? Wie kan mij helpen, dit is echt niet te spelen.

Oh, en weet iemand ook hoe ik van die 40% waarschuwing af kan komen? Ik vind delen daarvan onterecht.

Waarschijnlijk ligt dat aan Windows 7, ik zelf ben geen W7 expert, maar als je zelf aangeeft dat hij het op Vista gewoon correct deed, dan ligt dat voor de hand.

Wat betreft de crack, mag ik je niet helpen maar ik zal je een tip geven, cracks verouderen ook. ;)

En als je een probleem met je warn heb kun je een PB naar degene sturen die je hem gegeven heeft; of je kunt het hier proberen.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Drivers updaten heb ik 10 minuten geleden gedaan dus daar kan het niet aan liggen. Waarschijnlijk is het Windows 7. Ik ga dus in de kerstvakantie weer downgraden naar Vista. Als iemand nog een ander idee heeft of iets om die problemen met Windows 7 op te lossen is dat altijd welkom.

En PB sturen heb ik eerder al gedaan. De reactie was dat ik beter op moest letten.

Link to comment
Delen op andere websites

Probleem opgelost! En voor iedereen met hetzelfde probleem:

In Windows 7 zit een Windows Event Log dat in GTA IV problemen veroorzaakt als je een toets indrukt. Vooral links en rechts in een auto is een probleem. Om dit op te lossen volg je deze stappen.

1. Open het startmenu en typ in het zoekvak linksonder "services" (zonder aanhalingstekens).

2. Kies de hit die Services heet. Het icoontje is twee tandwielen.

3. Scroll naar beneden totdat je Windows Event Log ziet.

4. Klik er met de rechter muisknop op en kies Eigenschappen.

5. Kies onder het eerste tabblad bij Opstarttype: Uitschakelen.

6. Herstart je computer.

Nu zou het opgelost moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...