Jump to content

upgrade


iefen

Recommended Posts

ik heb een pc met een dual core en met een ati hd4350

nu wil ik gewoon nieuwe games nice kunnen spelen voor ongeveer 100 euro

wat zal ik doen

een core 2 quad kopen

of

een hd5770 kopen

welke dualcores heb je?

want sommige dualcores doen niets onder van een standard quadcore ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik zat op school en kon daar me specs niet tonen xd

Rapport van Samir's computer

Uitgevoerd op 14-12-2009, 17:31:47

computer.gifComputer

  • Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Computermodel: D2151-A2
  • Computernaam: IEFEN (in werkgroep WORKGROUP)
  • Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Model: D2151-A2
  • BIOS Fabrikant: FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd.
  • BIOS Model: Version 5.00 R1.05.2151.A2, versie 5.00 R1.05.2151.A2
  • Aansluitingen: PCI-Express x16 (Gebruikt), PCI-Express-1 x1 (Vrij), PCI-1 (Vrij), PCI-2 (Vrij)
  • Poorten: SMsC (Muis), SMsC (Toetsenbord), SMsC (Parallel), SMsC (Serieel), SMsC (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (Geen), ICH7 (USB), ICH7 (USB), ICH7 (USB), ICH7 (USB), Intel 945G (Video), BCM5751 (Netwerk), Realtek ALC262 (Audio), Realtek ALC262 (Audio), Realtek ALC262 (Audio)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Pentium® Dual CPU E2180 @ 2.00GHz (Dual Core)
  • Kloksnelheid: 2000 MHz
  • Socket & Cache(s): CPU, 1024 KB L2 Cache

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 3326 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (F:)
  • Grootte: 694,87 GB (229,11 GB (C:) + 465,76 GB (F:) )
  • Vrije ruimte: 285,25 GB (51,47 GB (C:) + 233,77 GB (F:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Local Fixed Disk, D: Onbekend, E: Onbekend, F: Local Fixed Disk
  • Model(len): C: SAMSUNG HD250HJ ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-7191A ATA Device, E: HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H54L ATA Device, F: ST350082 0AS USB Device USB

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: ATI Technologies Inc.
  • Model: ATI High Definition Audio Device

videocard.gifVideokaart

  • Model: ATI Radeon HD 4350
  • Beeldprocessor: ATI display adapter (0x954F)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.01.01.961

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standard monitor types)
  • Model: Generic PnP Monitor
  • Schermresolutie: 1920x1080 (Breedbeeld 16:9 Onbekend)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: (Standard system devices)
  • Model: USB Human Interface Device
  • Aantal knoppen: 2
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: HID Keyboard Device
  • Type: Enhanced (101- or 102-key)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.123.176, MAC: 00:19:99:2D:C3:2B, DHCP:

directx.gifDirectX

  • Versie: 10.1

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft® Windows Vista™ Ultimate
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.6.0.100)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben bang dat een Core 2 Quad sowieso niet gaat lukken, maar een HD5770 zou best wel onzin zijn omdat de processor gewoon slecht is... Het probleem is dat je een OEM PC hebt en de kans is groot dat de BIOS geen nieuwe processoren ondersteund dan jouw Pentium Dual...

Link to comment
Delen op andere websites

13, dan kan je niet echt veel doen

btw kan iemand een zo goedkoopmogelijke i7 pc voor me samenstellen gewoon waar je nieuwe games op mid/high kan spelen

en dan vragen jullie wat is goedkoop en dan zeg ik

nou gewoon niet een moederbord dat je voor 120 euro kan krijgen en dan een nemen van 170 neem dan een van 140 ofzo

thank jullie

Link to comment
Delen op andere websites

13, dan kan je niet echt veel doen

btw kan iemand een zo goedkoopmogelijke i7 pc voor me samenstellen gewoon waar je nieuwe games op mid/high kan spelen

en dan vragen jullie wat is goedkoop en dan zeg ik

nou gewoon niet een moederbord dat je voor 120 euro kan krijgen en dan een nemen van 170 neem dan een van 140 ofzo

thank jullie

heb fftjes wat voor je gemaakt hoop dat je 't wat vind, 't moederbord is wel heel goedkoop...

als er wat mist hoor ik 't wel ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Voor games op med/high settings kun je ook uit de voeten met een stevige Dual/Triple core of een mid-range Quad Core. Daar heb je echt geen i7 voor nodig. Met een Q8200, PhII 720, C2D 8400 kom je een heel eind.

Het is maar net of de BIOS van zijn moederbord daar wel trek in heeft. Volgens mij heb ik het datasheet van dit moederbord al eerder bekeken en jahoor, ik zie het al: geen ondersteuning voor Core 2 Quad en een maximale FSB frequentie van 1066Mhz. Dat wil dus zeggen dat er géén E8400/8500/8600 op kan en behalve dat Core 2 Quad al niet ondersteund word, hebben deze processoren allemaal een te hoge FSB frequentie voor dit bord. Het beste zou je er een E7600 op kunnen steken, maar als je het echt goed wil doen zou ik eerder sparen voor een goeie set met een beter moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor games op med/high settings kun je ook uit de voeten met een stevige Dual/Triple core of een mid-range Quad Core. Daar heb je echt geen i7 voor nodig. Met een Q8200, PhII 720, C2D 8400 kom je een heel eind.

Het is maar net of de BIOS van zijn moederbord daar wel trek in heeft. Volgens mij heb ik het datasheet van dit moederbord al eerder bekeken en jahoor, ik zie het al: geen ondersteuning voor Core 2 Quad en een maximale FSB frequentie van 1066Mhz. Dat wil dus zeggen dat er géén E8400/8500/8600 op kan en behalve dat Core 2 Quad al niet ondersteund word, hebben deze processoren allemaal een te hoge FSB frequentie voor dit bord. Het beste zou je er een E7600 op kunnen steken, maar als je het echt goed wil doen zou ik eerder sparen voor een goeie set met een beter moederbord.

Heb ik gezegd dat hij zijn huidige moederbord moet behouden? Nee. Ik zeg dat hij voor gamen geen Core i7 hoeft aan te schaffen, maar ook met simpelere processoren uit de voeten kan en dan kom jij met aan met dat onnozele gebazel over zijn moederbord en welke processoren er dan wel niet op kunnen. Ik heb het zelfs over een triple core in mijn post, dat moet toch wel genoeg aanleiding zijn om te begrijpen dat daar een ander moederbord voor nodig is?

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Heb ik gezegd dat hij zijn huidige moederbord moet behouden? Nee. Ik zeg dat hij voor gamen geen Core i7 hoeft aan te schaffen, maar ook met simpelere processoren uit de voeten kan en dan kom jij met aan met dat onnozele gebazel over zijn moederbord en welke processoren er dan wel niet op kunnen. Ik heb het zelfs over een triple core in mijn post, dat moet toch wel genoeg aanleiding zijn om te begrijpen dat daar een ander moederbord voor nodig is?

Nounou, je hoeft jezelf niet zo aangevallen te voelen. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik voel me niet aangevallen, ik word alleen zo moe van het feit dat mensen niet goed lezen wat er staat. Dan word ik daar soms een beetje geïrriteerd van, en komt het over of ik heel kwaad ben, wat in werkelijkheid niet zo is hoor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...