Jump to content

Pc is super langzaam.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb mijn pc al een tijdje en had daar kort geleden windows 7 op gezet.

Nadat ik daarmee problemen kreeg zit ik weer op XP. Maar nu ik spelletjes ga spelen schokt het heel erg.

Dit is vaak als hij dingen moet laden. Bijv. GTA SA, als ik bijv. op het strand blijf gaat het wel goed, maar zodra ik de stad inga krijg ik iets van 5 fps of minder.

Ik had voor W7 ook XP en daar deden de spellen etc. het gewoon goed.

Op W7 deden ze het ook goed. Zelfs het opstarten duurt meer dan 5 minuten, en dat is veel langer dan voorheen.

Ik heb alle drivers al geinstalleerd. (ja, de nieuwste)

Ook met uitpakken en installeren is hij super traag.

Normaal deed hij over installeren van gta 4 ong. 3 kwatier en die is 13/14 gb

Maar ik heb net Dirt 2 geinstalleerd en daar deed hij ong. 3 uur of meer over en die is 6/7 gb.

Voor de specs, zie me handtekening ;)

Ik hoop dat er een oplossing is want dit is niet grappig meer...

Bewerkt: door Kryziek
Geplaatst:

download eens TuneUp Utilities 2010 en voer daarmee de tools uit van defragmenteren, registery cleaner, registery defragmenter, disc cleaner. dan zal het al weer stukken sneller moeten worden. ook onnodige programmas uitschakelen wat je met ccleaner kunt doen.

Daarnaast ff scannen op malware met Malwarebytes Anti-Malware. hierna is je pc weer bijna zoals nieuw.

Geplaatst:

Kijk, dat kan ik nog wel proberen maar ik ben bang dat het daar niet in zit..

Want ik had windows 7 waar hij het perfect deed, toen weer xp omdat 7 het niet deed, daarna weer 7 die het voor een week deed, en nu weer xp.

Maar die is al vanaf de installatie langzaam.

Terwijl W7 gewoon snel was.

Ik heb weer XP omdat W7 vast liep en niet meer wou opstarten en daarna zelfs niet meer installeren.

Geplaatst:

Aangezien je wel heel erg vaak van besturingssysteem wisselt lijkt het mij waarschijnlijk dat je je HDD hebt zitten klutsen. Probeer te defragmenteren met Smart Defrag. Wel optimaal defragmenteren. Als het dan nog niet lukt, kun je nog proberen je harddisk volledig wipen, wat betekent dat je je hardse schijf helemaal reset. Dus echt helemaal helemaal formatteren. Want aangezien je bij meerdere installaties last hebt van het probleem lijkt mij de enige oplossing je hardeschijf resetten.

Ik hoop niet dat ik hem moet wipen.

Maar ik ga eerst wel ff proberen te fragmenteren.

Bedankt voor je antwoord.

Met Ultimate Defrag 2008 duurt het nog 37 uur :(

Geplaatst:

Iemand ?

geprobeert?

Ik heb het geprobeerd ja, ben vergeten te zeggen :$

Het heeft helaas niet geholpen. De defrag van die had ook niets uitgehaald.

Btw. het Defragmenteren met Ultimate duurt bij mekaar zo'n 7 dagen..

Geplaatst:

Iemand ?

geprobeert?

Ik heb het geprobeerd ja, ben vergeten te zeggen :$

Het heeft helaas niet geholpen. De defrag van die had ook niets uitgehaald.

Btw. het Defragmenteren met Ultimate duurt bij mekaar zo'n 7 dagen..

Waarschijnlijk zet die alles op een rijtje. Niets te vrezen, meestal is het na een half dagje klaar, alleen die dingen zijn nzo onaccuraat als de pest.

Geplaatst:

doe eerst maar de registery defrag van tuneup utilities, dat haalt stukken meer uit, ik spreek hier uit ervaring, zelf gedaan bij mijn windows, die liep weer als een zonnetje, zonet bij een vriend gedaan, die liep stukken beter(dat hij nu nog neit goed loopt is te danken aan AVG, joepie, 60 trojans doorlaten)

Geplaatst:

registery defrag met tuneup utilities mss?(pas de derde keer dat ik het zeg, maar ja, je meot zelf kiezen he ;) )

registery defrag met tuneup utilities mss?(pas de derde keer dat ik het zeg, maar ja, je meot zelf kiezen he ;) )

Dat heb ik de 1e keer dat je het zei al gedaan, heb het een paar keer gedaan maar hielp ook niet :(

Ik ga nu bezig met het back-uppen van de belangrijkste dingen. Daarna wipen, hopen dat het lukt. anders zit ik hier een paar uur te w88 voor nix :(

Geplaatst:

Verwijder software dat niet nodig is in je PC

Formateer onnodige bestanden!

Gebruik dan CCleaner

Als het dan niet werkt zul je je PC naar een Expert moeten brengen

Owja misschien kan het door je HDD zijn Verwijder Windows Seven Bestanden!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...