Jump to content

Server reageert niet...

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

waarschijnlijk komt dit wel vaker te pas de vraag: "Waarom reageert mijn server niet?"

Maar zoals jullie misschien begrijpen heb ik geen zin om eerst alle forums af te zoeken voor ik het kan vinden.

Daarom wou ik hier vragen.

Ik ben een beginnende server maker, ik heb de poorten (7777) opengezet en heb de dingen gedowload.

Als ik dan in de server wil gaan (bij favo's gezet en dan erin) staat er dat de server niet reageerde, iemand enig idee hoe dit kan??

Mvg,

GREEN

Geplaatst:

Beste,

waarschijnlijk komt dit wel vaker te pas de vraag: "Waarom reageert mijn server niet?"

Maar zoals jullie misschien begrijpen heb ik geen zin om eerst alle forums af te zoeken voor ik het kan vinden.

Daarom wou ik hier vragen.

Ik ben een beginnende server maker, ik heb de poorten (7777) opengezet en heb de dingen gedowload.

Als ik dan in de server wil gaan (bij favo's gezet en dan erin) staat er dat de server niet reageerde, iemand enig idee hoe dit kan??

Mvg,

GREEN

A) Staan de poorten zowel in je firewall als in je router open?

B) Verbinden met je eigen server doe je door verbinding te maken met 127.0.0.1:7777

C) Matched de versie van de server met de versie van je client? (0.3 of 0.2x)

D) Staat je server wel aan? :clown:

Geplaatst:

B) Verbinden met je eigen server doe je door verbinding te maken met 127.0.0.1:7777

Waarom ga je ervanuit dat hij SA-MP heeft? O.o

Geplaatst:

A) Router wel, hoe zet je ze in firewall open? Ik kan namelijk wel in gewone servers maar niet in mijn eigen (samp-server.exe)

B) Als ik mijn server aan favorieten toevoeg en dan erin ga staat er retrieving info ...

C) 0.3 ja

D) hoezo aan xD? ik ben hiermee nieuw, moet het nog leren, hoe zet je hem aan dan xD? volgens mij staat die dat wel maarja :$

Geplaatst: (bewerkt)

A) Router wel, hoe zet je ze in firewall open? Ik kan namelijk wel in gewone servers maar niet in mijn eigen (samp-server.exe)

B) Als ik mijn server aan favorieten toevoeg en dan erin ga staat er retrieving info ...

C) 0.3 ja

D) hoezo aan xD? ik ben hiermee nieuw, moet het nog leren, hoe zet je hem aan dan xD? volgens mij staat die dat wel maarja :$

A) Heb ik ooit eens een post over gemaakt, ik zal 'm weer even opzoeken, edit dit bericht zodra ik 'm heb.

B) Hmm...

C) Ok

D) Heb je samp-server.exe aanstaan? :puh:

Edit:

En mocht je hem zelf hosten, moet je nog wel je poorten open zetten. Als je een router hebt, kan je voor meer informatie hier per router kijken.

De volgende stap moet je nemen als je geen router hebt, maar ook als je wel een router hebt.

In het configuratiescherm, ga naar Windows Firewall. (Tussenstap voor Windows Vista, klik op "Instelling wijzigen".) Ga dan naar het tabblad uitzonderingen en klik op 'Poort toevoegen'.

poortenopenen1.png

Voeg daar op deze manier twee open poorten toe (let op, de eerste is TCP en de ander UDP!):

poortenopenen2.png

poortenopenen3.png

De stappen zijn nodig omdat je firewall of router anders het inkomende verkeer naar je server tegenhoud, wat er voor zorgt dat niemand je server kan joinen of zien.

Succes, en mocht je iets niet begrijpen moet je het even zeggen!

Bewerkt: door David22
Geplaatst:

SA-MP standaard poort: 7777

MTA standaard poort: 22003

Hij heeft het over poort 7777. Vandaar :clown:

Kan je toch aanpassen?

Ik draai toevallig mta op 7776 ;p

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...