Jump to content

Nudisten en Naturisten


Amfetamientje

Recommended Posts

Niet iedereen denkt met z'n lul. Hoewel dit ongetwijfeld hard aankomt, is er meer in het leven dan "ontblote tepels en testikels". Voor nudisten/naturisten is het (overduidelijk) heel gewoon om naakt te lopen. Als je naar een naaktstrand gaat om je op te geilen word je daar ongetwijfeld nogal raar aangekeken.

Je gaat me dadelijk zeker ook nog vertellen dat mensen naar de kerk gaan omdat ze er echt van overtuigd zijn dat er een God is. :bonk:

Of wat ik zelf ook wel eens vermoed dat ze het, al dan onbewust, als manier gebruiken om zich te onderscheiden van de 'normale' mensen zoals je dit ook vaak bij pubers ziet die een bepaalde groep gaan aanhangen om het respect van hun mede-tiener te krijgen dat ze zo ontzettend waardevol achten?

Een soort van afzetten dus?

Ik betwijfel of de gemiddelde naturist ook maar enigzins in de leeftijdscategorie "tiener" valt.

Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat zij dezelfde drang hebben om zich af te zetten tegen iets 'groters' en dit in de vorm van naaktloperij doen, onbewust of niet.

Als deze theorieën niet waar blijken te zijn dan kan ik eigenlijk alleen maar een lichte vorm van medelijden hebben met deze mensen omdat ze niet gewoon gelukkig kunnen zijn zoals de rest.

Als nudisten/naturisten op deze manier gelukkig zijn, wie ben jij dan dat te veroordelen? Als zij gelukkig zijn door lekker naakt te lopen, laat ze lekker naakt lopen. Het feit dat ze niet op de zelfde manier gelukkig worden als jij maakt hen nog niet minder.

Nogmaals : Ik veroordeel ze nergens

Ik ben bang dat ik dit mysterie nooit zal oplossen en maar moet accepteren dat ik niet iedereen zal begrijpen :(.

Uiteraard zou ik het maar al te graag horen als iemand nog meer informatie heeft, en dan vooral persoonlijke ervaringen met hen omdat hij mij om de overtuigingen er achter beredeneerd door zo'n persoon.

Zó diep denkend ben je ook nou weer niet.

nog dieper?

Iedereen zijn ding natuurlijk, ik vind het veelste overdreven. Waarom zou je naakt moeten gaan boogschieten bijvoorbeeld? Of gaan tennissen, wat heeft dat voor zin? Vraag het aan die mensen inderdaad. Ik heb gisteravond even rondgekeken op internet op een naturistenforum maar daar ben ik niet veel wijzer geworden dan dat ik nu ben.

Tja, ik kies er zelf niet voor om naakt rond te huppelen en wat ik er van vind is niet interessant. Mij gaat het om de reden dat zij wel die stap zetten om hiervoor te kiezen.

Helaas is vaak een echte reden moeilijk te vinden omdat zoiets, psychologisch gezien, best diep gaat en er vervolgens gevolgen als verklaringen worden gegeven.

Dan nog een reactie op alle mensen die mij bekritiseren omdat ik "veroordeel" :

Zien jullie nou echt niet dat ik op een ontzettende slechte manier alle stereotypen naar bovenhaal over Nudisten/Naturisten?

Het lijkt mij namelijk best duidelijk wat serieus bedoelt is en wat niet maar als die grens echt te onduidelijk is dan zal ik er in het vervolg op letten.

Ik zelf vind namelijk dat een beetje humor (al dan slecht of niet) bij een serieus onderwerp het gesprek levendig houdt.

Raak niet te veel verzeild in het serieuze, dat maakt het een stuk aangenamer om te leven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Elke dag bekijk ik dit topic in de hoop dat iemand reageert op mijn laatste reacties (en eventueel op de beginpost), maar helaas.

Nu blijf ik hopen dat jullie het vergeten zijn, uitgepraat zijn lijkt me namelijk sterk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet het niet Amfetamientje. Ik vind het best grappig dat je dit zo gaat vragen hier, ik denk dat je het op zich beter kan vragen op dat nudistenforum waar iemand net de link van gaf.. Maar ik zal m'n best doen om mijn mening/reden ervoor te geven dat mensen dit doen..

Ik denk dat het inderdaad vooral is dat ze dit doen om zich vrijer te voelen. Ze voelen het denk ik zo: Waarom zou je hand minder 'speciaal' zijn om te zien dan een borst of balzak? Natuurlijk, een balzak is een voortplantingsorgaan(ongeveer), en een borst.. nouja.. niet echt maar toch wel een beetje. Ik denk dat zij vinden 'Dus? Waarom is een voortplantingsorgaan anders dan een (bijvoorbeeld) reuk of spraakorgaan?' Dan vraag ik jou: verzin er maar eens een reden voor, waarom dat zo zou zijn? En dan bedoel ik niet 'Nou, een voortplantingsorgaan gebruik je bij de seks en dat is iets wat je niet met iedereen doet, dus dan hoor je dat ook niet aan iedereen te laten zien.' Want als je er heel goed over nadenkt, zul je je ook afvragen waarom dat een reden zou kunnen zijn? Alleen maar omdat je niet met iedereen seks hebt?

Dit is natuurlijk heel moeilijk te begrijpen voor iedereen die dit niet zo voelt, maar er zit wel wat in denk ik..

De enige reden waarom mensen borsten en penissen zo.. 'speciaal' vinden dat ze het niet aan iedereen laten zien, is DENK IK eigenlijk zodat je je partner iets kunt geven wat verder niemand gezien heeft. Het geeft een soort van vertrouwen om te weten dat jij de 'enige' persoon bent waarmee zijn/haar partner bepaalde delen van zijn/haar lichaam deelt. Dat is denk ik hoe iedereen dat diep van binnen voelt. Dat klinkt natuurlijk een beetje raar, want natuurlijk laat je zoiets niet aan iedereen zien. Maar dat komt volgens mij eigenlijk alleen maar omdat het je zo wordt aangeleerd, doordat andere mensen je van kinds af aan vertellen dat het 'niet hoort' dat je iedereen zo maar alles laat zien.

Nudisten vinden het denk ik juist een band van vertrouwen scheppen dat ze hun partner, zonder ze iets te laten zien wat verder 'niemand' gezien heeft, toch iets te bieden hebben in de vorm van vertrouwen. Beetje moeilijk uit te leggen. Het geeft voor hen aan dat ze zonder dat, toch iets speciaals met iemand kunnen hebben, dus zonder er gelijk iets bij te hoeven laten zien. Ik hoop dat iemand er betere woorden voor weet, want ik kan niet goed uitleggen hoe ik denk dat het zit :puh:. En als een nudist/naturist dit leest en ik loop onzin te praten: zeg het me, want dit is ook alleen maar hoe ik het altijd gezien heb.

Overigens, DENK ik, dat er ook wel een soort 'afzetten tegen de rest' bij speelt, bewust of onbewust, maar nogmaals: zeg het me als het niet zo is.

Overigens is een naaktstrand toch écht niet gelijk typisch iets voor een nudist, natuurlijk, nudisten mogen niet op de normale stranden omdat andere mensen dat onsmakelijk vinden, maar er zijn daar niet alleen maar nudisten. Vrouwen bijvoorbeeld willen niet dat er zo'n verschrikkelijke witte streep van hun bikini over hun schouders/om hun nek loopt terwijl de rest mooi bruin is. Hetzelfde geldt voor de zwembroek van vrouwen en mannen. Vinden ze gewoon lelijk, nou so what...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...