Jump to content

object streamer


steve6972

Recommended Posts

Hallo,

Ik wil graag gebruik gaan maken van een objectstreamer, zodat ik verschillende grote stuntplaatsen kan plaatsen, op mijn server. Ik vind het best lastig om dit voor elkaar te krijgen. kan iemand mij hier mee helpen.

Ik gebruik versie v0.2.X

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik versie v0.2.X

Je bedoelt toch niet de SA:MP versie heh? Want dan word het eens tijd dat je upgrade naar 0.3a, aangezien de 0.2x master server volgens mij al offline is gehaalt.

Daarnaast heb je verschillende object streamers, elk op een andere manier werkend. Het topic waarin je een streamer vind geeft meestal ook wel uitleg. Zoek gewoon eens op het SA:MP forum naar "object streamer" en er zullen een groot aantal streamers uitrollen. Kies er een uit die jouw wel interreseert, lees wat er staat.

Dan moet je natuurlijk nog al je objects de je nu hebt in de streamer zetten. Dat kan bijvoorbeeld met deze converter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik versie v0.2.X

Je bedoelt toch niet de SA:MP versie heh? Want dan word het eens tijd dat je upgrade naar 0.3a, aangezien de 0.2x master server volgens mij al offline is gehaalt.

Daarnaast heb je verschillende object streamers, elk op een andere manier werkend. Het topic waarin je een streamer vind geeft meestal ook wel uitleg. Zoek gewoon eens op het SA:MP forum naar "object streamer" en er zullen een groot aantal streamers uitrollen. Kies er een uit die jouw wel interreseert, lees wat er staat.

Dan moet je natuurlijk nog al je objects de je nu hebt in de streamer zetten. Dat kan bijvoorbeeld met deze converter.

Ik heb de server nu draaien onder de nieuwste versie, betekent dit dat ik nu meerdere objecten kan gebruiken, of zit er geen verschil in de versie 0.2, en 0.3

Link to comment
Delen op andere websites

...

SA:MP 0.2x:

150 objecten in een draw-distance veld, 250 over je hele server.

SA:MP 0.3a:

254 objecten per draw-distance veld en over je hele server.

Daarnaast kan je ook geen keuze meer maken tussen 0.2x en 0.3a, aangezien je geen spelers meer zult krijgen op 0.2x...

Link to comment
Delen op andere websites

...

SA:MP 0.2x:

150 objecten in een draw-distance veld, 250 over je hele server.

SA:MP 0.3a:

254 objecten per draw-distance veld en over je hele server.

Daarnaast kan je ook geen keuze meer maken tussen 0.2x en 0.3a, aangezien je geen spelers meer zult krijgen op 0.2x...

ben ik niet mee eens, er zijn nog steeds mensen die spelen met versie 0.2.X

er zijn nog genoeg servers die onder die versie draaien

Link to comment
Delen op andere websites

Dude, upgrade nou maar naar 0.3a, want het zal echt niet lang duren voordat de 0.2x master server offline word gehaalt, en dan kan je weer opnieuw beginnen. Er zijn geen nadelen aan 0.3a, het is alleen maar beter. Het is beter synched, je kan meer objecten per draw-distance aan, alle limieten zijn hoger geworden, en je hoeft niet te kloten met je script om van 0.2x naar 0.3a te gaan. Er is helemaal geen reden om bij 0.2x te blijven, er zijn alleen maar redenen om juist wel te upgraden. Als je dat hebt gedaan, leg ik je nog wel meer uit over objectstreamers.

Link to comment
Delen op andere websites

Dude, upgrade nou maar naar 0.3a, want het zal echt niet lang duren voordat de 0.2x master server offline word gehaalt, en dan kan je weer opnieuw beginnen. Er zijn geen nadelen aan 0.3a, het is alleen maar beter. Het is beter synched, je kan meer objecten per draw-distance aan, alle limieten zijn hoger geworden, en je hoeft niet te kloten met je script om van 0.2x naar 0.3a te gaan. Er is helemaal geen reden om bij 0.2x te blijven, er zijn alleen maar redenen om juist wel te upgraden. Als je dat hebt gedaan, leg ik je nog wel meer uit over objectstreamers.

Zoals je hier boven heb kunnen lezen, heb ik al een upgrade gedaan naar 0.3 versie

Kun je een korte uitleg geven hoe ik een object streamer, kan gebruiken.

steve

Link to comment
Delen op andere websites

SA:MP 0.2x:

150 objecten in een draw-distance veld, 250 over je hele server.

SA:MP 0.3a:

254 objecten per draw-distance veld en over je hele server.

Daarnaast kan je ook geen keuze meer maken tussen 0.2x en 0.3a, aangezien je geen spelers meer zult krijgen op 0.2x...

dat bedoel ik ja :puh:

Bewerkt: door Freaksken
Link to comment
Delen op andere websites

Installation:

In order to use the streamer, all you need to do is:

Place MidoStream.inc in your includes folder ( GEDAAN )

Place MidoStream.pwn in your filterscripts folder ( GEDAAN )

Compile MidoStream.pwn ( GEDAAN )

Put MidoStream in your server.cfg ( GEDAAN )

On The first script in your server.cfg or in a script where u have a working OnPlayerDisconnect function, put this:

PAWN Code:

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)

{

MidoStreamDisconnect(playerid);( HIER HEB IK UILEG NODIG )

}

Dont forget! Always change the #define MAX_STREAM_OBJECTS number on top of the MidoStream.pwn to the overall number of objects u got.( HIER HEB IK UILEG NODIG )

Kan iemand hier iets over uitleggen.

gr Steve

Link to comment
Delen op andere websites

Installation:

In order to use the streamer, all you need to do is:

Place MidoStream.inc in your includes folder ( GEDAAN )

Place MidoStream.pwn in your filterscripts folder ( GEDAAN )

Compile MidoStream.pwn ( GEDAAN )

Put MidoStream in your server.cfg ( GEDAAN )

On The first script in your server.cfg or in a script where u have a working OnPlayerDisconnect function, put this:

PAWN Code:

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)

{

MidoStreamDisconnect(playerid);( HIER HEB IK UILEG NODIG )

}

Dont forget! Always change the #define MAX_STREAM_OBJECTS number on top of the MidoStream.pwn to the overall number of objects u got.( HIER HEB IK UILEG NODIG )

Kan iemand hier iets over uitleggen.

gr Steve

1e:

Ga in je gamemode op zoek naar het lijntje waar dit staat:

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)
{
}

Maak daar dit van :

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)
{
   MidoStreamDisconnect(playerid);
}

Zet dus MidoStreamDisconnect(playerid); tussen de { en de }

2e:

Je moet in het bestandje MidoStream.pwn het getal achter #define MAX_STREAM_OBJECTS veranderen naar het maximum aantal objecten dat je hebt in je gamemode.

Heb je dus bv 500 objecten dan moet er minimum dit staan: #define MAX_STREAM_OBJECTS 500

Het mag ook meer zijn: #define MAX_STREAM_OBJECTS 1000

Ik hoop dat dit uitgebreid genoeg is dat je het snapt.

Link to comment
Delen op andere websites

Installation:

In order to use the streamer, all you need to do is:

Place MidoStream.inc in your includes folder ( GEDAAN )

Place MidoStream.pwn in your filterscripts folder ( GEDAAN )

Compile MidoStream.pwn ( GEDAAN )

Put MidoStream in your server.cfg ( GEDAAN )

On The first script in your server.cfg or in a script where u have a working OnPlayerDisconnect function, put this:

PAWN Code:

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)

{

MidoStreamDisconnect(playerid);( HIER HEB IK UILEG NODIG )

}

Dont forget! Always change the #define MAX_STREAM_OBJECTS number on top of the MidoStream.pwn to the overall number of objects u got.( HIER HEB IK UILEG NODIG )

Kan iemand hier iets over uitleggen.

gr Steve

1e:

Ga in je gamemode op zoek naar het lijntje waar dit staat:

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)
{
}

Maak daar dit van :

public OnPlayerDisconnect(playerid,reason)
{
   MidoStreamDisconnect(playerid);
}

Zet dus MidoStreamDisconnect(playerid); tussen de { en de }

2e:

Je moet in het bestandje MidoStream.pwn het getal achter #define MAX_STREAM_OBJECTS veranderen naar het maximum aantal objecten dat je hebt in je gamemode.

Heb je dus bv 500 objecten dan moet er minimum dit staan: #define MAX_STREAM_OBJECTS 500

Het mag ook meer zijn: #define MAX_STREAM_OBJECTS 1000

Ik hoop dat dit uitgebreid genoeg is dat je het snapt.

Dank je,

Ik heb alles uitgevoerd, zonder errors.

Toch heb ik geen objecten.

Misschien wat tips waar ik zeker op moet letten.

gr fred

Link to comment
Delen op andere websites

Dank je,

Ik heb alles uitgevoerd, zonder errors.

Toch heb ik geen objecten.

Misschien wat tips waar ik zeker op moet letten.

gr fred

Gewoon zien dat het getal achter #define MAX_STREAM_OBJECTS evenveel of groter is dan het aantal objecten in je GM. Das zowat het belangrijkste.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...