_KoE_Mzungu Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 Ik ben bezig in kaart te brengen wanneer bepaalde wapens beschikbaar komen in GTA SA. Nu heb ik een stukje uit de SCM waarvan ik een vermoeden heb wat het zou moeten betekenen, maar welke ik niet zeker weet. Kan iemand mij een bevestiging geven? :AMUNAT_2250 if 2 > $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS else_jump @AMUNAT_2311 $AMMU_AVAILABLE_WEAPONS = 6 if $2564 == 0 else_jump @AMUNAT_2311 03E5: show_text_box 'NEWWEAP' // A new weapon is available to buy. $2564 = 1 Mijn vermoeden is dat "2 > $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS" slaat op de missie Doberman. Klopt dat? Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 (bewerkt) Ik heb de scm ook even geopend en als je de missie 'The Green Sabre' en 'Reuniting The Families' hebt gehaald is het wapen beschikbaar. Dat zie ik aan de layers waarin de variabele voorkomt. :DRUGS4_67765 0318: set_latest_mission_passed 'LA1FIN1' // Reuniting the Families 0629: change_integer_stat 314 to 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASSR' number 15 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~RESPECT + 0998: add_respect 15 0394: play_music 1 Player.ClearWantedLevel($PLAYER_CHAR) 030C: progress_made += 1 $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS += 1 return :LA1FIN2_20107 fade 1 1000 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 43 ammo 30000 // Load the weapon model before using this Model.Destroy(#CAMERA) Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True Marker.Disable($484) Marker.Disable($MARKER_SWEET_HOUSE) $484 = Marker.CreateIconAndSphere($ICON_CRASH, $X_ANGEL_PINE, $Y_ANGEL_PINE, $Z_ANGEL_PINE) Marker.Disable($1730) 0570: $1730 = create_asset_radar_marker_with_icon 35 at $SAVE_PICKUPS_X[13] $SAVE_PICKUPS_Y[13] $SAVE_PICKUPS_Z[13] 018B: set_marker $1730 radar_mode 2 Player.ClearWantedLevel($PLAYER_CHAR) 0629: change_integer_stat 323 to 1 0629: change_integer_stat 340 to 1 end_thread_named 'MOB_CAT' create_thread @MOB_CAT $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS += 1 ... Verder komt de regel '$LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS += 1' niet voor in het script, dus is het alleen maar mogelijk om de '$LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS == 2 ' te behalen met deze missies. Na nog even goed kijken weet ik niet echt wat ze bedoelen met dat script. Plat vertaald staat er dat als de '2' groter is dan het aantal behaalde missies het wapen beschikbaar wordt. De 2 verwijst wel naar 'The Green Sabre' en 'Reuniting The Families'. Bewerkt: 19 december 2009 door Bierbuikje Reageren
Beagle Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 Ik weet niet of je het stukje script niet begrijpt of niet zeker weet welke missie het in de storyline is. Van het 2de heb ik geen idee, maar van 't 1ste wel. $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS is, zoals de variabelenaam eigenlijk al zegt, het totaal aantal missies succesvol afgerond in Los Santos. Wanneer je dus 2 missies hebt gedaan in LS, is de vergelijking true en zal de variabele $AMMU_AVAILABLE_WEAPONS op 6 gezet worden. Ik heb even op WikiGTA gekeken, en de eerste 2 missies zijn: In The Beginning Big Smoke (Cut Scène) Nu weet ik niet zeker of Big Smoke in 't missiescript als een missie word gezien, dus kan 't ook mogelijk Sweet & Kendl zijn. @Bierbuikje: Het zijn labels, geen layers. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS is, zoals de variabelenaam eigenlijk al zegt, het totaal aantal missies succesvol afgerond in Los Santos. Wanneer je dus 2 missies hebt gedaan in LS, is de vergelijking true en zal de variabele $AMMU_AVAILABLE_WEAPONS op 6 gezet worden. Ik heb even op WikiGTA gekeken, en de eerste 2 missies zijn: In The Beginning Big Smoke (Cut Scène) Nu weet ik niet zeker of Big Smoke in 't missiescript als een missie word gezien, dus kan 't ook mogelijk Sweet & Kendl zijn. Dat klopt niet, want de variabele $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS wordt alleen verhoogd bij het behalen van de missie 'The green sabre' en 'reuniting the families'. Bij het behalen van een andere missie verandert de variabele niet. Dus als je die twee missies hebt behaald gaat hij naar label ':AMUNAT_2311'. Heb je die eindmissies nog niet gehaald (ook al helemaal aan het begin dus) dan is '$AMMU_AVAILABLE_WEAPONS' naar '6' gezet. $2564 is een check of je dat pad al eerder langs bent gegaan. Zoja '$2564 = 1'. Zo nee '$2564 = 0'. Hiermee voorkomen ze dat je twee keer 'A new weapon is available to buy.' in beeld krijgt. @Bierbuikje: Het zijn labels, geen layers. Ach ja. Reageren
Beagle Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 Dat klopt inderdaad, want $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS slaat op Reuniting the families en the green sabre. Dus na the green sabre krijg je een nieuw wapen. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2009 Na nog even goed kijken weet ik niet echt wat ze bedoelen met dat script. Plat vertaald staat er dat als de '2' groter is dan het aantal behaalde missies het wapen beschikbaar wordt.De 2 verwijst wel naar 'The Green Sabre' en 'Reuniting The Families'. Ja dat klopt, Reuniting the Families en The Green Sabre zijn de zogenoemde LS FINAL MISSIONS. Maar is het niet zo dat als ik de vergelijking omdraai dat dan het resultaat als volgt is: origineel: 2 > $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS omgedraaid: $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS <2 Zou dan de conlusie zijn 2 missies vóór Reuniting the Familes? Dat klopt inderdaad, want $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS slaat op Reuniting the families en the green sabre. Dus na the green sabre krijg je een nieuw wapen.Dit klopt niet want na The Green Sabre is er geen nieuw wapen beschikbaar in de Ammu Nation. Reageren
Beagle Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 Als je 't om zou draaien, zou je het krijgen vóór die twee missies, maar waarom zou je dat doen? Zo staat dat niet in het script. Is er niet een savegame die daar ergens in de buurt zit (final missions van LS)? Dan kan je vanaf daar kijken bij de 2 missies wanneer je een nieuw wapen krijgt; da's toch makkelijker. Anders weet ik 't ook heel even niet meer, misschien houdt een hoger getal 'available weapons' iets anders in dan de mogelijkheid om een nieuw wapen te kopen. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2009 (bewerkt) Inmiddels ben ik bijna 100% overtuigd van het feit dat het de missie Doberman moet zijn. Dan gaan namelijk de Ammu-Nations open en dan heb je 5 wapens + armor die te koop zijn. Daarnaast komt er een wapen bij na Robbing Uncle Sam, Just Business en House Party. Maar die 3 kan je ook al vóór Doberman gedaan hebben, in dat geval komen er 8 wapens + armor beschikbaar. Er staat namelijk ook: $AMMU_AVAILABLE_WEAPONS = 6 Daarna loopt dat aantal alleen maar op. Het assortiment begint bij 6 items en dat kan alleen maar Doberman zijn. Het werd echter verwarrend doordat R.theF. en The G.S. de LS FINAL MISSIONS zijn. Daarom zocht ik bevestiging. PS Waarschijnlijk hebben ze het zo ingewikkeld opgeschreven omdat anders het aantal op 6 zou komen als je die 3 missies gedaan zou hebben vóór Doberman, wat op zich logisch is omdat ze eerder beschikbaar kunnen komen. En dan zouden er maar 6 items te koop zijn terwijl dat er 9 hadden moeten zijn. Bewerkt: 19 december 2009 door _KoE_Mzungu Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 19 december 2009 Rapport Geplaatst: 19 december 2009 (bewerkt) Na nog even goed kijken weet ik niet echt wat ze bedoelen met dat script. Plat vertaald staat er dat als de '2' groter is dan het aantal behaalde missies het wapen beschikbaar wordt.De 2 verwijst wel naar 'The Green Sabre' en 'Reuniting The Families'. Ja dat klopt, Reuniting the Families en The Green Sabre zijn de zogenoemde LS FINAL MISSIONS. Maar is het niet zo dat als ik de vergelijking omdraai dat dan het resultaat als volgt is: origineel: 2 > $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS omgedraaid: $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS <2 Zou dan de conlusie zijn 2 missies vóór Reuniting the Familes? Nee, volgens dit script is het wapen er meteen na 'in the beginning'. Even een voorbeeldje. We hebben de missie 'in the beginning gehaald', laten we dit pakketje er meteen in stoppen. :AMUNAT_2250 if 2 > $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS // 2 = groter dan 0. Op dit moment heb ik nog niet de laatste missie gehaald, dus mijn '$LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS' staat op 0. else_jump @AMUNAT_2311 // Het is wel lager, dus we hoeven niet naar 'AMUNAT_2311' toe. $AMMU_AVAILABLE_WEAPONS = 6 // Hier worden de beschikbare wapens op '6' gezet. if $2564 == 0 // (Bovenin het script staat '$2564 = 0') Als '$2564' is 0, dan betekent dat, dat we dit pad al eerder hebben belopen. Wij zijn hier nog nooit gekomen, dus '$2564' is 0. else_jump @AMUNAT_2311 // Wij slaan deze over. 03E5: show_text_box 'NEWWEAP' // A new weapon is available to buy. // We krijgen nu de tekst in beeld. $2564 = 1 // Ah, nu zijn we er wel geweest. Het systeem zet '$2564' op 1, zodat als we hier de volgende keer weer komen, we die tekst niet weer te zien krijgen. We worden steeds beter, ondertussen hebben we 'Reuniting the families' gehaald. Leuk, dit pakketje stoppen we er meteen in. :AMUNAT_2250 if 2 > $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS // Helaas, onze '$LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS' staat nog maar op 1. else_jump @AMUNAT_2311 // Jammer, wij gaan rechtdoor. $AMMU_AVAILABLE_WEAPONS = 6 // Deze staat weer op 6. if $2564 == 0 // We zijn hier al eens eerder langs geweest. Onze '$2564' staat op 1. We slaan de rest over zodat we geen tekst krijgen. else_jump @AMUNAT_2311 // Kom we gaan naar 'AMUNAT_2311' 03E5: show_text_box 'NEWWEAP' // A new weapon is available to buy. $2564 = 1 We zijn al wat gevorderd in de storyline, we zijn op dit moment al in San Fierro, alle eind missies van Los Santos gehaald dus. Laten we dit pakketje er meteen in stoppen. :AMUNAT_2250 if 2 > $LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS // Wij hebben alles gehaald. '$LS_FINAL_TOTAL_PASSED_MISSIONS' is dus 2. else_jump @AMUNAT_2311 // Deze nemen we mee, we gaan naar 'AMUNAT_2311' toe. $AMMU_AVAILABLE_WEAPONS = 6 if $2564 == 0 else_jump @AMUNAT_2311 03E5: show_text_box 'NEWWEAP' // A new weapon is available to buy. $2564 = 1 Uitleg: '$AMMU_AVAILABLE_WEAPONS' staat al op 6, omdat hij hier al eens eerder is geweest, daarom slaat het systeem hem over. // ---- Het onderdeel dat de ammunations pas vanaf een bepaald moment open gaan was ik vergeten. Als ze pas vanaf doberman open gaan (weet ik niet zeker en kan ik zo snel niet vinden in de main.scm) zijn de '6' wapens ook beschikbaar. @Hieronder: graag gedaan. Bewerkt: 19 december 2009 door Bierbuikje Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2009 Dank je, het maakt ook niet uit of dat vanaf het begin is of vanaf Doberman, aangezien die winkel daarvoor niet open is. Wat dat betreft moet je mij maar gewoon geloven. Ik ben toch niet voor niets 2x op rij SA kenner van dit forum geworden. Ik weet genoeg, mijn dank is groot. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.