Jump to content

Waar gaat het fout?


sean5874

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb gister een laptopsystem gedownload, maar na testen bleek dat het behoorlijk (...) is, dus ik besloot er zelf eentje te maken. Maar nu ben ik tegen een probleem aangelopen bij de commands waarmee je je laptop kan bestellen en waarmee je hem kan openen, lees hieronder het betreffende stukje script:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/orderlaptop", cmdtext, true, 10) == 0)
{
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 1000)
    	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"[FedEx]: You have ordered a laptop, it will be delivered in 2 minutes.");
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"The laptop will cost you 1000 dollar");
		SetTimer("Ordertimer",120000,false);
       }
       else
       {
       	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't have enough money to order a laptop, you need 1000 dollar!");
	}
}

if (strcmp("/openlaptop", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(OwnLaptop[playerid] == 1)
	{
	    OpenLaptop[playerid] = 1;
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"You have opened your laptop, you can use it now.");
	}
	else
	{
	    SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't have a laptop!");
	}
}
return 0;
}

Als je een van de commands gebruikt, werkt het wel, maar krijg je er een 'unknown command' achteraan (dit bij alle twee) Naar mijn ervaring denk ik dat er een fout in de brackets zit, alleen zie ik hem niet. Wie weet waar het fout gaat?

Groeten,

sean5874

Bewerkt: door sean5874
Link to comment
Delen op andere websites

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/orderlaptop", cmdtext, true, 10) == 0)
{
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 1000)
    	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"[FedEx]: You have ordered a laptop, it will be delivered in 2 minutes.");
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"The laptop will cost you 1000 dollar");
		SetTimer("Ordertimer",120000,false);
       }
       else
       {
       	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't have enough money to order a laptop, you need 1000 dollar!");
}
               return 1; // Wel returnen heh? 
}

if (strcmp("/openlaptop", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(OwnLaptop[playerid] == 1)
	{
	    OpenLaptop[playerid] = 1;
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"You have opened your laptop, you can use it now.");
	}
	else
	{
	    SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't have a laptop!");
	}
       return 1; // Wel returnen heh? 
}
return 0;
}

Link to comment
Delen op andere websites

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/orderlaptop", cmdtext, true, 10) == 0)
{
    if(GetPlayerMoney(playerid) >= 1000)
    	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"[FedEx]: You have ordered a laptop, it will be delivered in 2 minutes.");
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"The laptop will cost you 1000 dollar");
		SetTimer("Ordertimer",120000,false);
       }
       else
       {
       	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't have enough money to order a laptop, you need 1000 dollar!");
}
               return 1; // Wel returnen heh? 
}

if (strcmp("/openlaptop", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(OwnLaptop[playerid] == 1)
	{
	    OpenLaptop[playerid] = 1;
		SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW,"You have opened your laptop, you can use it now.");
	}
	else
	{
	    SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't have a laptop!");
	}
       return 1; // Wel returnen heh? 
}
return 0;
}

Alles werkt weer goed. Ik was door een ander script in de veronderstelling dat je niet hoefde te returnen na ELSE, bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een nieuw probleem, dit keer in dit stukje tekst:

if (strcmp("/www.google.com", cmdtext, true, 10) == 0)
       {
       	if(OwnLaptop[playerid] == 1)
        	{
			if(OpenLaptop[playerid] == 1)
			{
			    ShowPlayerDialog(playerid,5,DIALOG_STYLE_INPUT,"Internet Explorer - www.google.com","Welcome to Google.\nHere you can for different internet sites.\n\nTyp your keywords below:","Search","Cancel");
			}
			else
			{
			    SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't own a laptop!");
			}
			else //regel 120
			{
				SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You haven't opened your laptop, you can't use it");
			}
				return 1;
			}
		}
	return 0;
}

Het probleem is dat hij 'error 029 - Invalid expression, asumed zero' aangeeft op regel 120 (in de code gemarkeerd). Ik begrijp niet wat hier fout aan kan zijn. Verder vraag ik me af of een bericht in een input dialog bijv 'cluckin bell' ook aan een command kan worden gekoppeld, bijv. 'cluckin bell' gekoppeld aan /cluckinbell Wie kan mij dit vertellen?

sean5874

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een nieuw probleem, dit keer in dit stukje tekst:

Het probleem is dat hij 'error 029 - Invalid expression, asumed zero' aangeeft op regel 120 (in de code gemarkeerd). Ik begrijp niet wat hier fout aan kan zijn. Verder vraag ik me af of een bericht in een input dialog bijv 'cluckin bell' ook aan een command kan worden gekoppeld, bijv. 'cluckin bell' gekoppeld aan /cluckinbell Wie kan mij dit vertellen?

sean5874

Er zit weer een fout in je brackets.

if (strcmp("/www.google.com", cmdtext, true, 10) == 0)
{
if(OwnLaptop[playerid] == 1)
{
	if(OpenLaptop[playerid] == 1)
	{
		ShowPlayerDialog(playerid,5,DIALOG_STYLE_INPUT,"Internet Explorer - www.google.com","Welcome to Google.\nHere you can for different internet sites.\n\nTyp your keywords below:","Search","Cancel");
		return 1;
	}
	else
	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You haven't opened your laptop, you can't use it");
		return 1;
	}
}
else
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED,"You don't own a laptop!");
	return 1;
}
}

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...