Jump to content

Apple kopen


Fuffie

Recommended Posts

Ik ben over 10 dagen jarig :D, maar daardoor spaar ik voor een apple maar welke zou ik kunnen halen?

Want ik weet niet ongeveer hoeveel geld ik krijg :puh:

Ik zat eerst te kijken naar een G5 maar die komt tweedehands soms 300 tot 600 uit dus.

Maar volgens mijn vriend is een G4 echt heel sloom ?

mvg, Fuffie.

Link to comment
Delen op andere websites

Alle Apple G4's zijn oud en sloom. De Apple G5 gaat nog wel, maar het ligt eraan welke versie je wilt maar het is nog steeds geen snelheidsmonster.

Waarom wil je eigenlijk een Apple?

Het ziet er gewoon zo heel vet uit en je kan er geen virusen op krijgen maarja xD

Link to comment
Delen op andere websites

Alle Apple G4's zijn oud en sloom. De Apple G5 gaat nog wel, maar het ligt eraan welke versie je wilt maar het is nog steeds geen snelheidsmonster.

Waarom wil je eigenlijk een Apple?

Het ziet er gewoon zo heel vet uit en je kan er geen virusen op krijgen maarja xD

Wat wil je er eigenlijk mee doen? Gamen of alleen internetten of een combo van beide?

Link to comment
Delen op andere websites

Alle Apple G4's zijn oud en sloom. De Apple G5 gaat nog wel, maar het ligt eraan welke versie je wilt maar het is nog steeds geen snelheidsmonster.

Waarom wil je eigenlijk een Apple?

Het ziet er gewoon zo heel vet uit en je kan er geen virusen op krijgen maarja xD

Ik ben zelf fanatieke een anti-Apple.

Apple's zijn even vatbaar voor virussen als Windows.

Het ziet er heel vet uit, maar je baalt ook heel veel meer.

Link to comment
Delen op andere websites

De enigste reden om een Mac te kopen, is voor het besturingssysteem Mac OS X (wat vele malen beter is dan die amateuristische troep van Microsoft). Natuurlijk is Mac OS X net zo kwetsbaar voor virussen, maar er zijn er nog geen voor dat besturingssysteem. Maar als je alleen een computer wil om te gamen dat is het veel te duur. Dan kan je beter een PC pakken. In andere gevallen (als je het geld ervoor hebt), dan is een Mac wel handig. Denk er wel even aan dat je voor de laatste versie van Mac OS X (10.6 Snow Leopard) een Mac met een Intel processor nodig hebt (de G5 is de laatste niet-Intel Mac).

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

De enigste reden om een Mac te kopen, is voor het besturingssysteem Mac OS X (wat vele malen beter is dan die amateuristische troep van Microsoft). Natuurlijk is Mac OS X net zo kwetsbaar voor virussen, maar er zijn er nog geen voor dat besturingssysteem. Maar als je alleen een computer wil om te gamen dat is het veel te duur. Dan kan je beter een PC pakken. In andere gevallen (als je het geld ervoor hebt), dan is een Mac wel handig. Denk er wel even aan dat je voor de laatste versie van Mac OS X (10.6 Snow Leopard) een Mac met een Intel processor nodig hebt (de G5 is de laatste niet-Intel Mac).

Als je OS X wilt draaien dan kan dat ook op een gewone PC, om die reden wat jij zegt zal ik nooit een mac kopen

En als Windows "amateuristisch" is waarom zullen zoveel mensen het dan gebruiken? Volgens mij is OS X meer amateuristisch. anders hadden ze wel meer gebruikers :Y

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

En als Windows "amateuristisch" is waarom zullen zoveel mensen het dan gebruiken?

Heeft met geld en marktaandeel te maken. Wat dacht je waarom de meeste processors van Intel zijn? Niet omdat AMD slecht is, maar omdat Intel deals heeft gemaakt met fabrikanten. Zelfde geval waarom de meeste navigatiesystemen in Nederland van TomTom zijn, omdat zij het marktaandeel hebben. Zo heeft Microsoft deals gemaakt met fabrikanten zodat ze voor Windows zouden kiezen. Zo is dat altijd al geweest. Maar vergeet niet, Mac OS X is gebouwd op BSD; het stabielste besturingssysteem op aarde op dit moment. Windows is nog altijd op MS-DOS gebaseerd, is alleen wat stabieler gemaakt dan vroeger,

De reden waarom dat Apple systemen nog niet de PC hebben ingehaald is gewoon de hoge prijs van Apple, dat is idd een minpuntje.

Uiteindelijk is niet belangrijk hoe goed een product is, maar wie het meeste kan investeren.

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Als je OS X wilt draaien dan kan dat ook op een gewone PC, om die reden wat jij zegt zal ik nooit een mac kopen

En als Windows "amateuristisch" is waarom zullen zoveel mensen het dan gebruiken? Volgens mij is OS X meer amateuristisch. anders hadden ze wel meer gebruikers :Y

OS X is professioneler en wordt veel gebruikt in de grafische wereld (en fotografie e.d.) omdat ze daar beter voor werken dan Windows. Windows is gewoon een standaard PC die iedereen gebruikt en waar ook alles mee gedaan kan worden. Voor fanatiek gamen zou ik ook een windows aanraden, alleen voor meer gewoon computer-gebruik zal ik een Apple aanraden. Overigens gaat Windows steeds veel onderdelen uit OS X overnemen.

Iedereen groeit op met Windows omdat dat standaard in huis staat, dus dan zullen beginnende pc's niet meteen overstappen naar Apple omdat ze dat niet gewend zijn en daarom gebruikt iedereen Windows. OS X is wel steeds meer aan het stijgen, ze zijn duur maar het is wel kwaliteit wat je ervoor terug krijgt. Tegenwoordig heb je al de nieuwe iMac's die net zoals de Windows gewoon een Quad Core i7 bevatten. Ik ben zelf al paar jaar Apple gebruiker en ik zou niet meer terug willen naar Windows.

Maar ik denk dat het nu niet echt zin heeft om een discussie te houden of een Mac of Pc beter is. Dan kan je net zolang doorgaan als de oorlog tussen Playstation en XBOX. Tegenwoordig heb je ook mooie Macbooks en anders zal ik een iMac aanraden die je al vanaf 1.100 kan krijgen (macbooks vanaf 750,00). G5's kunnen ook nog wel mee, maar zijn best outdated qua hardware. Maar het ligt er totaal aan wat je ermee gaat doen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Kan het niet laten om hier op te reageren.

Wij hebben zelf een Apple thuis (24'') en een vriend van me de nieuwste 21" iMac. En ik vind niet dat je een mening mag geven over een iMac zolang je er nog niet vaak achter gezeten heb. Want, ik verzeker je, die dingen zijn géweldig. Ok, ze zijn duur, en gamen gaat voor geen meter, maar voor de rest is het super. @ Topicstarter. Als ik jou was, zou ik doorsparen en een 21" nieuwe iMac kopen.

Dat is mijn mening.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar net wat je met je computer doet. Gamen gaat namelijk gewoon gigantisch slecht wanneer je het vergelijkt, maar Mac heeft dan ook weer een paar voordelen. Ik vond overigens dat de voordelen niet konden winnen van de nadelen met die Mac, maar dat is dan mijn mening hoor.

Als jij graag een Apple wilt, dan zou ik gewoon de nieuwste nemen, of iets in die buurt. Als je een oude neemt ga je toch maar steeds weer verlangen na een nieuwe, dan zou ik zelf een paar maanden extra wachten als ik jou was.

PS: Zelf heb ik nog nooit achter een Mac gezeten, daarom bekijk ik het geheel objectief. De feiten beoordeel ik, en niet alle rare redeneringen eromheen.

Bewerkt: door Ghosty
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf wel eens even op GTAGames gesurft en photoshop bekeken in de Xondo(Apple Store) hier in de stad in Nijmegen en ik vond het echt geweldig, de muis was alleen erg wennen maar het toetsenbord van een desktop was echt zeer fijn.

Het besturingssyteem vind ik ook erg fijn werken :Y Ik bekijk wel eens photoshop tutorials op youTube en dan komen ze soms in mappen etc. en dan zie je hoe Macintosh werkt en het ziet er gewoon mooi uit en degelijker. Het is een stuk zakelijker :Y

Als kind zijnde die graag games speelt zou ik een Windows PC komen, maar als je echt een hobby met fotografie of designing hebt zou ik een Macintosh kopen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bovendien kan je ook gewoon een muis van 5 euro van de hema op een mac aansluiten. :7 Zolang er maar geen drivers voor nodig zijn.

Overigens moet je je wel afvragen of je wel echt een iMac wilt. Mij leek het ook heel erg leuk voor 3D modellen maar op het feit dat het er een heel klein beetje mooier uit ziet zie ik geen reden waarom je een iMac boven een pc zou moeten kiezen. Alle mac programma's heb je ook wel voor Windows of anders wel een soortgelijk programma dat misschien wel beter is. Bovendien zijn een hoop voordelen die je hoort over een Mac sterker uitgedrukt of zelfs helemaal niet waar. Zo is een iMac nou niet zo veel sneller dan een Windows pc. Het zal hoogstens een paar seconden duren. En dat een iMac minder crasht dan een pc is gewoon bullsh*t. Mijn iMac loopt veel vaker vast dan mijn pc. Je moet een pc alleen een beetje onderhouden en dat hoeft bij een iMac niet echt. Uiteraard ziet het er leuk uit, maar om daar nou alle gebruiks gemakken van een Windows pc het moeten missen? Nee. De iMac is toch wel iets waar ik achteraf een beetje spijt van heb dat ik dat ding gekocht heb. Helemaal als je naar de prijs kijkt.

@ RHochstenbach: Pleur toch een heel eind op met je 'amateuristische Windows'. Ik vind dat Windows vele malen beter is dan Mac OS X. Overigens lul je alleen maar over marktaandeel dat je niet bewijst met bronnen. Fanboy.

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...