Jump to content

Rate het nummer boven je!


Jowx

Recommended Posts

Is dat jeugdsentiment, of is dat jeugdsentiment? Nou ja, niet voor degenen die nog niet geboren waren op het moment dat dit nummer uitgebracht werd (in 1995), maar toch. Overigens was ik toen ook nog maar drie jaar, maar ik herinner het me nog als de dag van gisteren.

Lekker nummertje om van tijd tot tijd te horen, een echte guilty pleasure. 7.5/10

Link to comment
Delen op andere websites

Ben niet echt een super groot fan van Volbeat, maar ik vind dit wel een lekker nummer. Ik vind Volbeat altijd een beetje alsof je Metallica met Henk Wijngaard mixt, maar daar is natuurlijk niks mis mee 7/10.

Ik doe het een keer iets anders, ik kies namelijk het nummer 'We Used To Wait' van Arcade Fire, waar een hele originele videoclip bij zit. Je voert het adres in van het huis waar je bent opgegroeid, en dan klik je op play. Dan zie je door middel van Google Earth en pop-up vensters allemaal beelden van je huis in de clip terug. Toen ik dit voor de eerste keer deed raakte het me best wel, wat ook eigenlijk de bedoeling is van deze clip. Het nummer (en dit hele album) gaat immers over ouder worden en nostalgie.

http://www.thewildernessdowntown.com/

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt niet echt te werken bij mij. Ik krijg de muziek te horen en allerlei schermen, maar geen beelden. Zal dan maar gewoon op het nummer oordelen, wat sowieso de bedoeling is van dit topic.

Arcade Fire is een groep waar ik me nooit echt heel erg in verdiept heb, ondanks dat ze wel zeer goede muziek maken. En We Used To Wait is daar ook een voorbeeld van: mooie opbouw naar een spetterend einde. 9/10


Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt veel van dat soort nummers in die tijd, al vind ik ze allemaal wel leuke. Deze vind ik wel een beetje awkward klinken (wat je ook vaak had), waardoor het cijfer iets omlaag gaat 6/10

Nog zo'n awkward nummer :puh:

280sw007883.gif

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een van mijn favoriete nummers van Arctic Monkeys. Lekker tempo dat op de juiste momenten even onderbroken wordt om je er dan weer in te trekken en dat schelle effect in de stem past perfect bij het nummer. 8,5/10


Even wat rustiger:

Link to comment
Delen op andere websites

Doet me wat denken aan Are You Lonesome Tonight van Elvis Presley qua componenten van het lied: traag ritme, iemand die soms doodsimpel over de muziek heen praat en voor de rest een simpel tekstje dat een paar keer herhaald wordt. Al vind ik het in dit geval minder geslaagd dan bij het andere nummer: de stem die erdoor praat komt me te zwaar en irritant over en het nummer spreekt me voor de rest niet zoveel aan. 5,5/10


Link to comment
Delen op andere websites

Met het oog op gamemuziek vindt ik het prachtig. Het deed mij een beetje denken aan de oude Call of Duty's, de muziek die je hoorde toen je het spel uitgespeeld had. :puh:8/10

Helaas heeft Colin Vearncombe (53), beter bekend als de zanger van Black, ons vandaag ook moeten verlaten. Recent een auto ongeluk gehad, kwam in coma en is vandaag uiteindelijk gestorven. Dit was zijn one hit wonder.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...