Jump to content

Harde schijf overplaatsen


Casss

Recommended Posts

Ik heb nu mijn harde schijf aan mijn PC hangen (:D) heb namelijk en case gekocht.

Nu nog als laatste 2 kleine vraagjes:

1. Als ik een game of windows vista app wil openen als: notepad.exe explorler.exe of chess titans, zegt de pc: Bestandspad: is geen Win32 toepassing, is er een programma om deze programma's toch op te kunnen starten.

2. Nu die HDD aan mijn PC hangt, kan ik nu nog steeds vista er vanaf draaien? door bij het booten te selecteren welke HDD windows moet gebruiken. Ik heb wel gehoord dat het dan wel langzamer is, hij heeft een USB 2 ingang, en om hem aan te sluiten moet je 2 vrije ingangen hebben.

Als bij vraag 2 het antwoord ja is is vraag 1 natuurlijk ook opgelost.

Alvast bedankt,

AUB: topic naam veranderen en verplaatsen naar software forum, jullie hadden me gezegd dat ik niet steeds een nieuw topic moest openen :-)

Opgelost dankzij jullie:

Nog een vraagje, :bonk: Op die harde schijf staat ook vista enz.

Kan ik deze "draaiende" krijgen.

Dus dat ik hem opstart in dual boot en dan kan selecteren vista/xp

PS: Ze zeiden dat mijn pc vista net aankon, wil het to proberen (eigenwijze ik)

Maakt het mijn XP niet langzamer? :)

Dankjewel, Gta-Kneusje

Als het niet te veel moeite is graag naar veranderen. :)

Opgelost dankzij jullie :):

Misschien weten jullie aan mijn vorige topic nog dat mijn laptop gecrasht is.

Omdat er nog wat (alle :ch:) foto's van de vakantie op staan leek het me handig om de harde schijf van de laptop in de computer te bouwen. Zover ik heb weet moet ik dit doen:

1. Laptop en computer openmaken.

2. Chekken of het een IDE of een SATA is, ik denk een SATA.

3. Bedrading van de harde schijf eruit halen.

4. In de computer een vrij plekje zoeken.

5. Harde schijf plaatsen.

6. Bedrading aansluiten in de nog vrije aansluitingen. (ik heb even in me computer gekeken en zag dat er nog vrije aansluitingen waren voor een tweede harde schijf.

Ik weet niet zo goed hoe dat moet en welke bedrading waar moet enzo, ik heb niks kunnen vinden op Google.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Wat ik ook heb gezien toen mijn laptop het nog deed dat de harde schrijf gedeeld is in twee stukken.

Ik weet niet of dat een probleem.

Tevens heb ik er GTA 4 opstaan. Kan ik deze nog spelen als ik de harde schijf inbouw, of krijg ik dan problemen met de securom :S?

Alvast bedankt,

Gta-Kneusje (en zo zie je maar weer, ik ben nog steeds een kneusje :))

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht dat je een of 2 extra kabeltjes nodig hebt om je HDD überhaupt aan te kunnen sluiten, maar ik denk dat je allereerst het beste kan beginnen met kijken wat voor type schijf het is. IDE heeft een tamelijk brede connector (5,5 CM to be precise) en een brede maar dunne kabel. SATA word vaak aangesloten d.m.v. een roze kleurige kabel met een veel minder brede connector van iets meer dan één CM.

Als je dat weet zou je in principe gewoon de HDD los kunnen koppelen en dan inbouwen in je computer, maar het ligt er maar net aan of je nog een IDE of SATA kabel hebt liggen en of er aan je voeding de goede kabel zit om hem aan te sluiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht dat je een of 2 extra kabeltjes nodig hebt om je HDD überhaupt aan te kunnen sluiten, maar ik denk dat je allereerst het beste kan beginnen met kijken wat voor type schijf het is. IDE heeft een tamelijk brede connector (5,5 CM to be precise) en een brede maar dunne kabel. SATA word vaak aangesloten d.m.v. een roze kleurige kabel met een veel minder brede connector van iets meer dan één CM.

Als je dat weet zou je in principe gewoon de HDD los kunnen koppelen en dan inbouwen in je computer, maar het ligt er maar net aan of je nog een IDE of SATA kabel hebt liggen en of er aan je voeding de goede kabel zit om hem aan te sluiten.

En kijken of je moederbord het ondersteunt, maar dit word al wat langer ondersteunt, dus ligt ook aan je hardware.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is mogelijk met easyBCD, maar dat is geen makkelijk programma voor beginners... Het is misschien het handigste om steeds bij het booten te selecteren welke HDD je wilt gebruiken.

Dus als ik dan de nieuwe HDD kies bij het opstarten dan start ie op met het besturingssysteem die daar op staat.

Hoe selecteer ik die eigenlijk :)

En kan ik ook instellen dat ie gelijk met de nieuwe schijf opstart.

bedankt, Gta-Kneusje

Bewerkt: door Gta-kneusje
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik weet niet wat voor moederbord je hebt dus de toets voor het kiezen van het boot device weet ik zo niet, maar je zou delete of F8 of iets dergelijks kunnen proberen. je krijgt dan een scherm te zien waarin je kan kiezen vanaf welke hardeschijf je wilt opstarten. Je moet dan wel even weten van welk merk je hardeschijf is, Seagate begint altijd met ST, Samsung is gewoon SAMSUNG, Western Digital begint volgens mij met WD maar dat weet ik niet zeker.

Als je zeker weet dat je met die schijf wilt opstarten moet je de boot sequence aanpassen zodat hij dus eerst de schijf uit de laptop checkt voor een besturingssysteem en niet de schijf die er al in zit. Dit doe je door in de BIOS te gaan en dan even te zoeken naar Boot Sequence. De BIOS verschilt per moederbord dus ik kan je niet exact vertellen waar die optie zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet wat voor moederbord je hebt dus de toets voor het kiezen van het boot device weet ik zo niet, maar je zou delete of F8 of iets dergelijks kunnen proberen. je krijgt dan een scherm te zien waarin je kan kiezen vanaf welke hardeschijf je wilt opstarten. Je moet dan wel even weten van welk merk je hardeschijf is, Seagate begint altijd met ST, Samsung is gewoon SAMSUNG, Western Digital begint volgens mij met WD maar dat weet ik niet zeker.

Als je zeker weet dat je met die schijf wilt opstarten moet je de boot sequence aanpassen zodat hij dus eerst de schijf uit de laptop checkt voor een besturingssysteem en niet de schijf die er al in zit. Dit doe je door in de BIOS te gaan en dan even te zoeken naar Boot Sequence. De BIOS verschilt per moederbord dus ik kan je niet exact vertellen waar die optie zit.

Oke dus opstarten F8/del licht eraan en waarom kan ik dan niet gewoon de c of de andere schijf selecteren :7

Ik snap het een beetje :S

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

BUMP

Check hoofdpost

Vraag 1 is onmogelijk, je moet gewoon opnieuw installeren daarvoor en vraag 2 is ook zo goed als niet mogelijk, alle drivers kloppen namelijk voor geen meter, opnieuw installeren is ook hier het beste.

Link to comment
Delen op andere websites

BUMP

Check hoofdpost

Vraag 1 is onmogelijk, je moet gewoon opnieuw installeren daarvoor en vraag 2 is ook zo goed als niet mogelijk, alle drivers kloppen namelijk voor geen meter, opnieuw installeren is ook hier het beste.

Ik snap niet goed wat je bedoelt, graag wat duidelijker uitleggen.

Zover ik het begrijp:

Vraag 1 kan niet want er is geen programma voor, je moet gewoon vista hebben.

Vraag 2 kan niet want ??? ik moet het opnieuw instaleren, zou het wel kunnen als ie in de computer zat dan?

Link to comment
Delen op andere websites

BUMP

Check hoofdpost

Vraag 1 is onmogelijk, je moet gewoon opnieuw installeren daarvoor en vraag 2 is ook zo goed als niet mogelijk, alle drivers kloppen namelijk voor geen meter, opnieuw installeren is ook hier het beste.

Ik snap niet goed wat je bedoelt, graag wat duidelijker uitleggen.

Zover ik het begrijp:

Vraag 1 kan niet want er is geen programma voor, je moet gewoon vista hebben.

Vraag 2 kan niet want ??? ik moet het opnieuw instaleren, zou het wel kunnen als ie in de computer zat dan?

Vraag 1: kan niet omdat er maar 1 programma voor is, en dat is Windows zelf. Gewoon op nieuw installeren.

Vraag 2: kan niet omdat je drivers voor 0,0 over een komen met wat er in je PC zit, je gaat constant BSODs krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

BUMP

Check hoofdpost

Vraag 1 is onmogelijk, je moet gewoon opnieuw installeren daarvoor en vraag 2 is ook zo goed als niet mogelijk, alle drivers kloppen namelijk voor geen meter, opnieuw installeren is ook hier het beste.

Ik snap niet goed wat je bedoelt, graag wat duidelijker uitleggen.

Zover ik het begrijp:

Vraag 1 kan niet want er is geen programma voor, je moet gewoon vista hebben.

Vraag 2 kan niet want ??? ik moet het opnieuw instaleren, zou het wel kunnen als ie in de computer zat dan?

Vraag 1: kan niet omdat er maar 1 programma voor is, en dat is Windows zelf. Gewoon op nieuw installeren.

Vraag 2: kan niet omdat je drivers voor 0,0 over een komen met wat er in je PC zit, je gaat constant BSODs krijgen.

Oke THNX, voor degene die niet weten wat een BSOD is (Blue Screen of Death)

Maar als ik het instaleer via een CD zou ie dus wel moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...