Jump to content

Nieuwe pc voor rakkie

Recommended Posts

Geplaatst:

Budget: €1400-1500

Doel: Gamen, zwaardere applicaties en internet

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld en geasambleerd

Benodigde randapparatuur: Geen heb alles al van mijn broer :clown:

Besturingssysteem: Geen

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Geen

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: ATI 5000 serie momenteel

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door een bedrijf het liefst, mag ook particulier :sigaar:

Graag een ati van de 5000 serie en een i7 voor de rest graag een stille lucht gekoelde pc die dus weinig herrie maakt (niet stozuiger achtig) misschien regelbaar ofwzo.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal eens kijken of ik iets leuks samen kan stellen voor dat geld.

Ik ben benieuwd!

Ziet er erg goed uit, Gallorix. Dit systeem is dus stil en het ziet er ook goed uit. qua koeling enzo zal alles het goed doen?

btw zie dat de gr preorder is

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

[edit]

Dit is wel een leuk systeempje denk ik.

Euhm, waarom 2 Scythe Mugens?

[edit]

Waarschijnlijk is er weer iets mis gegaan met het omzetten van de link, dat gebeurt wel vaker :7.

Ik had de Vapor X gekozen omdat die een betere koeling heeft dan de standaard koeling van ATi, die vaak wel goed koelt maar vaak ook veel lawaai maakt.

=1&product[97107]=1&product[97584]=1&product[102036]=1&product[225309]=1&product[210911]=1&product[35578]=1&product[245679]=1&product[7517]=1"]Met een HD5870 met standaard koeling en 1 Mugen 2.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Een 5850 in CF is heel erg doelloos als je voor dat geld een single GPU kaart kan krijgen. Dat presteert altijd beter, je hebt alleen maar voordeel bij benchmarks. 3Gb geheugen is te weinig om echt zware applicaties goed te kunnen draaien, het geheugen is verder wel goed. Het moederbord kan er wel mee door, maar er zijn zoveel betere moederborden dan de P6T. De kast vind ik persoonlijk graflelijk, daarom ben ik ook voor een redelijk neutrale kast gegaan die er niet alleen strak uit ziet, maar ook nog eens stil is en kwalitatief goed. Een Core i7 950 is gewoon doelloos, aangezien het prijsverschil lang niet word gerechtvaardigd door de winst qua performance.

Al met al: ik zou het niet doen, maar het is de keuze van de TS.

Geplaatst:

[edit]

Waarschijnlijk is er weer iets mis gegaan met het omzetten van de link, dat gebeurt wel vaker :7.

Ik had de Vapor X gekozen omdat die een betere koeling heeft dan de standaard koeling van ATi, die vaak wel goed koelt maar vaak ook veel lawaai maakt.

=1&product[97107]=1&product[97584]=1&product[102036]=1&product[225309]=1&product[210911]=1&product[35578]=1&product[245679]=1&product[7517]=1"]Met een HD5870 met standaard koeling en 1 Mugen 2.

Deze is inderdaad de betere keuze, al kun je best wat besparen op bijv moederbord als wss al die extra functies toch niet gebruikt gaan worden. Zo'n stille kasti s leuk, maar voor iemand die geeneens de pc zelf gaat bouwen niet echt rechtvaardig voor de prijs ervoor ( tis een redelijke highend kast ). Zou eerder neigen richting een Coolermaster Sileo, die een stuk goedkoper is.

[edit]

ten eerste erg bedankt voor jullie adviezen :bier:

Één processorkoeler vind ik wel genoeg. Vroeg me alleen nog iets af is een i7 andere versie van 2,8 niet beter dan een van 2,6 920?

Dat de kast stil is ben ik alleen maar blij mee het hele budget mag op en hoe stiller hoe beter. Is de gekozen voeding overigens afdoende?

Deze is inderdaad de betere keuze, al kun je best wat besparen op bijv moederbord als wss al die extra functies toch niet gebruikt gaan worden. Zo'n stille kasti s leuk, maar voor iemand die geeneens de pc zelf gaat bouwen niet echt rechtvaardig voor de prijs ervoor ( tis een redelijke highend kast ). Zou eerder neigen richting een Coolermaster Sileo, die een stuk goedkoper is.

ten eerste erg bedankt voor jullie adviezen :bier:

Één processorkoeler vind ik wel genoeg. Vroeg me alleen nog iets af is een i7 andere versie van 2,8 niet beter dan een van 2,6 920?

Dat de kast stil is ben ik alleen maar blij mee het hele budget mag op en hoe stiller hoe beter. Is de gekozen voeding overigens afdoende?

EDIT

net dit gemaakt, is dit niet beter en koeler en stiller?

of nog een systeem die ik heb gemaakt

newrg.jpg

nogeen.jpg

Bewerkt: door rakkie20
Geplaatst:

Volgens mij zijn die wel goed, denk zelfs dat de 1e beter is.

>>> Door Thundercover: Lange quote verwijderd.<<<

Geplaatst:

rakker126, heb jij uberhaupt wel na die 2 gekeken? qua hardware zijn ze identiek, er is geen betere, die eerste is alleen vele malen duurder, met de tweede bespaar je alleen al ruim 100 euro voor eigenlijk hetzelfde.

Wat heel misschien wel een aanrader is(ik heb er geen superervaring mee) is wat beter geheugen, bijvoorbeeld OCZ of GEIL geheugen.

Geplaatst:

rakker126, heb jij uberhaupt wel na die 2 gekeken? qua hardware zijn ze identiek, er is geen betere, die eerste is alleen vele malen duurder, met de tweede bespaar je alleen al ruim 100 euro voor eigenlijk hetzelfde.

Wat heel misschien wel een aanrader is(ik heb er geen superervaring mee) is wat beter geheugen, bijvoorbeeld OCZ of GEIL geheugen.

Hij kan inderdaad veel beter OCZ geheugen nemen en dan meteen een triple channel setje. En god laat die 5970 voor wat het is en neem gewoon een 5870, je bent gewoonweg dom of hardware geil als je die 5970 neemt. :duh:

Geplaatst:

idd, de 5970 is enorm overpriced en word uiteindelijk toch gebottleneckt door de processor, de 5870 doet dat iig niet(of stukken minder) en kost ook stukken minder, dat geld kan je dan weet in je processor bijvoorbeeld investeren of moederbord.

Is dat geheugen beter anders dus dan doen.

Is de kast die ik heb eigenlijk goed? Is hij stil? Het schijnt dat de fans zijn aan te passen met knoppen op die machine.

Ok, hier is de nieuwe

nieuw.jpg

Alleen is de kast goed, want dan alles goed!

Bewerkt: door rakkie20

Is dat geheugen beter anders dus dan doen.

Is de kast die ik heb eigenlijk goed? Is hij stil? Het schijnt dat de fans zijn aan te passen met knoppen op die machine.

Ok, hier is de nieuwe

Alleen is de kast goed, want dan alles goed!

Waarom neem je nou de HD5970? Lees je uberhaüpt wel wat we posten?

Bewerkt: door Djmaddox

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...