Jump to content

[WIP] grasmaaier | tuned edit

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Ik ben een mower aan het tunen, maar ik heb geen idee meer van wat ik er nog op kan zetten.

Ik heb hem ook al opgevoerd dat hij 360 km/h kan en snel optrekt en alsnog lekker rijd, maar ik denk dat ik de snelheid iets verlaag.

ik zal hem wel uploaden als er genoeg mensen zijn die hem willen hebben en als hij af is

Kijk de plaatjes voor hoe hij eruit ziet.

Tips & ideeen zijn altijd welkom.

post-115407-126140245727.jpg

en in zmodeler,

post-115407-126140367465.jpg

Bewerkt: door jellemuis
Geplaatst:

Wat dacht je van spoilers, neon, stuk of 84 uitlaten. Zo ongeveer alles wat een auto cool maakt kan je (met wat aan passingen) volgens mij best op een grasmaaier zetten.

Geplaatst:

dankjullie, de spoiler word wel een probleem.. ik heb daar niet genoeg ruimte voor door die uitlaat

dus dan kunnen die 84 uitlaten ook geschrapt worden

die met die velgen is een leuk idee maar ik dacht direct aan nieuwe wielen..

maar dan heb ik het probleem dat die niet met die dummies willen werken, weet iemand hoe dat werkt

en hoe ik een blokje een aparte texture kan geven want nu kan ik alleen die texture die in de mower zelf horen en 1 extra kleur :S

Geplaatst:

Ik heb wel een idee voor de wielen: je ziet bij driftwagens wel eens schuingeplaatste wielen, probeer dat eens. Het kan moeilijk zijn maar dat weet ik zelf niet :puh: . en nog een idee, Bodykit :D

Geplaatst: (bewerkt)

Probeer eens zo'n verchroomde grille en van die stoere banden, voor klein en achter groot (Hoog). en van die stoere LED lichtjes die je wel eens in een Audi zit, onder de koplampen...

Bewerkt: door Snowleopard
Geplaatst:

Inderdaad, betere en mooiere velgen zouden al een groot verschil kunnen maken. Ook een extra uitlaat is nooit mis. :puh:

Daarbij kunnen de textures van de uitlaat ook wel iets beter, iets lichter wat mij betreft.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Geplaatst:

Probeer anders ook wat vlammen erop te zetten. Ik vind in ieder geval de kap voor de mes bladen zo saai en leeg, doe daar is wat mee.

Geplaatst:

Inderdaad, betere en mooiere velgen zouden al een groot verschil kunnen maken. Ook een extra uitlaat is nooit mis. :puh:

Daarbij kunnen de textures van de uitlaat ook wel iets beter, iets lichter wat mij betreft.

Hopelijk heb je hier iets aan.

dat lichter zetten kan ik zo doen ik kan hem ook in elke kleur zetten die ik wil.

maar met die velgen dacht ik meteen aan helemaal nieuwe wielen maar dan moet je met die dummies klooien en dat wil niet echt lukken.

ik ben ook net nieuw met modden dus daarom

Probeer anders ook wat vlammen erop te zetten. Ik vind in ieder geval de kap voor de mes bladen zo saai en leeg, doe daar is wat mee.

dat is ook weer een probleem ik weet niet hoe je per blokje een aparte texture erop kan doen

Geplaatst:

Als je dit grasmaaier vergelijkt met NFS, dan kan je er een zware gepimpte grasmaaier van maken. :bier:

• 4 maanden later...
Geplaatst:

maak hotrod uitlaten die aan de zijkant van de motor er uit komen (je weet wel vier van die klijne pijpjes)en neon of zo mis een turbo die je nog net aan de zijkand ziet (weet niet of dit moelijk is heb nog nooit gemod)maar zou wel vet zij :tu:

Geplaatst:

Voor de wielen hoef je niet echt met dummies te gaan klooien hoor. Maak je wil eerst eens. Daarna dubbelklik je in de scene node browser(dat ding links) op je object, deze noem je "wheel". Je moet zorgen dat de coördinaten van je wiel exact in het midden staan. Dit kun je controleren door je muis erop te houden. Als je je wiel uit een nieuwe torus of cylinder maakt, en alles wat je voor je wiel maakt aan die cylinder/torus attached, zou het gewoon goed moeten zitten... Zo niet: Display>local axes...>blokje wat er naast staat: keep object aangevinkt hebben, en dan offset aanklikken >center to object, en dan op je wiel klikken.

Sleep je wiel nu met modify>move precies met zijn midden op de dummy van het rechter voorwiel.

Via de plusjes bij "mower.dff"(in scene node browser) kun je dieper in je model graven. Als je goed zoekt kun je op een gegeven moment "wheel_rf_dummy" tegenkomen. Hier zit een ander wheel object in(dat is de oude dus). Deze zul je moeten deleten(rechts klik>delete, of modify>delete en dan in je viewports er op klikken(kijk uit dat je niet je eigen model delete ofzo.. :7).. als je nu in de scene node browser jou wheel aanklikt, en deze versleept tot OP wheel_rf_dummy, zou hij er in moeten komen te staan, dus weer met een plusje.

Dat was de minitutorial voor dummies.... (leuke woordspeling :D)

Hier voor textures, voor je wielen eventueel..

Druk eens op E, daar staan al je materials staan daar dus. Druk op het papiertje met het blauwe bolletje en het hoekje omgevouwen en het sterretje er linksboven.. Hiermee maak je een nieuw material aan. De knop ernaast is om een ander material te kopieren(die moet je dan dus wel eerst aanklikken :puh:). De naam van je material kun je in principe zo laten, maar als je je material wat lichter wil maken ingame moet je er [spec] achter zetten, op extensions klikken, specular highlight aanvinken, en het schuifje van strength op 73 zetten. Klik maar weer op extenions(dan vouwt dat ding weer dicht, is makkelijker..) Je laad een texture in je material door op de ... te drukken. De rest wijst vanzelf daarmee.. Ik heb het idee dat je voor de rest al weet hoe je materials erop moet zetten, behalve met polygons.

Ga in polygons level op je model, selecteer de polygons die je wil gebruiken. Zet selected mode aan(onderin scherm, of spatiebalk 1 keer indrukken)... Rechts klik op je model, properties. Mesh>polygons>material(default staat hij bij je nieuwe object), default meterial aanklikken, en daar is je lijst met al je materials weer... Zoek er maar een uit :D

Ik zie dat je erg veel zelf hebt geleerd, dus ik heb sommige dingen niet erg uitgebreid verteld, maar ik denk dat je het wel snapt :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...