Jump to content

Mijn PC in elkaar bouwen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Op dit moment DDR, maar daar moet DDR-II in

Enne, SLI is toch dat je er 2 videokaarten in kunt stoppen?

Bewerkt: door Le MrG
  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

17

• Blastov

12

• Marius

11

• Le MrG

10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Het maakt niet uit dat het ook voor SLI gebruikt kan worden, het gaat immers alleen maar om de kwaliteit van het moederbord. Zelf heb ik een Asus M3N32SLI-Deluxe moederbord, terwijl ik een Ati 1900 XTX videokaart heb.

Maar om een tip te geven: Wacht nog even met het kopen van een CPU want AMD gaat zijn prijzen verlagen en over 2 weken kan je een top CPU kopen voor maar 200 euro.

Nog een vraagje, op de site www.azerty.nl, heb ik dezelfde onderdelen gekozen maar daar kom ik toch al wel 40,- goedkoper uit, maar dan zou je kunnen denken of het wel zo betrouwbaar is?

Heb ik misschien oook nog een nieuwe voeding nodig?

Bewerkt: door Le MrG
Geplaatst:

Ik weet eigenlijk helemeaal niet welke voeding je had, maar dat doet er niet toe, mischien staat het ergens in dit topic, maar ik was er een week niet dus ik heb het niet helemaal bij kunnen houden. Ik zal je eerst even uitleggen waarom 'Azerty' goedkoper is dan bijvoorbeeld 'Alternate'. Azerty is eigenlijk meer een instap project ze zijn al zeer aardig op weg, maar omdat er niet heel veel mensen mee- werken om de veiligheid te garanderen zijn de prijzen van de Hardware uiteraard ook goedkoper. Het is mischien ook een punt: 'Ze hebben een lager Margé dan Alternate'. Dit betekent dat ze minder winst- omzet voor ogen hebben dan de eerder genoemde concurent. Ik heb ook een forum gezeten waar veel mensen bij Azerty gekocht hebben, omdat die mensen er gewoon in vertrouwde kan ik ook niks anders doen dan Azerty je gewoon aan te raden. Het is mischien iets slomer in de levering, maar de producten zijn over het algemeen van zeer goede kwaliteit. Sommige winkels willen nou eenmaal de goedkoopste zijn, want dat levert meer klanten op. Ik hoop dat je nu begrijpt hoe het zaakje in elkaar steekt, nu ga ik verder kijken: 'Je vroeg of je beter een nieuwe voeding kan kiezen?', dat ga ik hieronder even uitleggen alhoewel ik eigenlijk niet weet welke je nu hebt, maar om even in de stemming te blijven.

Voeding

Je kan het vanuit bepaalde oogmerken bekijken, een voeding levert stroom aan de computer. Dat is algemeen bekent, maar dan moet je ook een goede voeding hebben. Tegenwoordig met de Zware videokaarten en cpu's is het eigenlijk een grote noodzaak om een grotere of eigenlijk zwaardere voeding aan te schaffen. Ik kan eigenlijk niet inschatten wat beter en niet beter is ten opzichte van je huidige voeding, maar ik kan wel wat tips uitleggen waar je op moet letten. Het Watt maakt eigenlijk helemaal niet zo heel veel uit, natuurlijk wel wat dat is ook wel logish na te gaan. De Voltage speelt een grotere rol, maar deze word vaak in een hoekje geschoven. Kijk eens op de site van de leverancier of je er voltage's kan vinden, ga dan na of die beter is dan je huidige voeding. Kijk ook de Watt na, alhoewel de voltage belangerijker is. Als je verteld welke voeding je huidige is kan ik wel wat extra informatie geven over een alternatief of vul het zelf maar aan. Mocht er nog iets wezen, stel de vragen gerust. :cya:

Geplaatst:

Dat noemen ze dan nog eens een zalige pc. Ik moet niet achter je specs vragen want ik weet ze toch al. :D

Vooral die CPU Cooler ben ik verlieft op. Ik zou nog lichtgeven IDE kabels kopen. Je kabels iets meer opbergen of ze strippen en iets UV reactief rond doen. Verder ziet hij er wel heel prachtig uit. :D Dat doet mezelfs denken dat ik zelf nog eens een upgrade moet gaan uitvoeren...

Geplaatst:

Even een vraag vooraf, ben je van plan nieuwe games te spelen op die pc ?

Er zijn veel soorten voedingen, gezien jouw onderdelen ligt je budget niet zo hoog dus zal ik die van de voeding ook maar laag houden.

Eigenlijk maakt het niet veel uit, het zijn allemaal atx moidels met 24-pin, 350 wat is meer dan voldoende.

Neem bijvoorbeeld deze het is wel een van de godkoopste maar er is verder niks mis mee.

Geplaatst:
Ik heb geen flauw idee wat voor voeding ik hierbij moet doen :

Moederbord

Grafische Kaart

Processor

RAM

Zou iemand mij kunnen vertellen welke voeding hierbij past, en of ik verder nog iets nodig heb?

Punt A. Dat geheugen pas niet op dat moederbord.

Punt B. Wil je echt gamen ga dan voor 1Gb en voor een ATI kaart omdat die goed werken met AMD (512MB is dikke overkill voor low budget systeem btw)

Wat is precies je budget dan zal ik even wat beters samenstellen.

Geplaatst:

Mania, niet zeiken, ik heb ook amd met nvidia kaart, werkt gewoon perfect. :puh:

Maja je wilt er dus op gamen, zal nu nog wel lukken maar over een tijdje niet meer. Als je er echt wil lekker op gaan gamen heb je echt wel 1gb aan ram nodig. En die 7300 is ook wat krap. En laat je niet gek maken omdat er toevallig 512mb aan geheugen in zit, dikke overkill (leuk woord mania :puh: ) Dan kun je beter voor een 7600GS gaan.

Ik eerlijk gezegd ook :-(. Ik heb nu een ATI radeon 9200 128 mb maar die kaart zuigt zo teringhard....hoge fps haal ik er niet mee (in bijvoorbeeld CoD2). Binnenkort krijgen we gelukkig nieuwe pc :). Ik had een lijstje gemaakt over de hardware die erin zou komen, zodat ik die show in de winkel en ze laat zeggen of de onderdelen bij elkaar passen. Maar jullie kunnen dat misschien netzogoed :).

(plz let niet op de kast en dvd-lezer/speler, ik weet dat de kleuren niet overeenkomen :*D.)

Kast: CoolerMaster RC-531 Centurion531, Zilv, NoPSU €65.00

Dvd Pl: Philips DVD-Rom speler 16x50x, bulk, Zwart €23.00

Dvd Br: Philips DVDR1660K 16x DVD ReWriter, Zwart, bulk €45.00

Ram: Kingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200 €99.00

Speak: Creative Inspire T6060 5.1, 4x8W+1x18W+1x22W RMS €79.00

HD: Western Digital 320Gb, 7200rpm, SATA300, 16Mb €116.00

Mon: Samsung 930BF 19"TFT,4ms,DVI-D, Zwart/Zilver (tip) €289.00

Moed: Asus P5LD2, S775, i945P, 4xDDR2, PCIe, ATX €113.00

Pros Intel Pentium D 940 3.20GHz 800MHz, 4Mb, S775, ATX €249,00

Vid: Asus EN7900GT TOP 256Mb, 2xDVI, HDTVo, PCIe €326.00

-

Des: Logitech Mx3100 ±€80.00

--

Koel: CoolerMaster Hyper 48 Cooler S775/940/478 €47.00

Voeding: Zalman CNPS7700-Cu CPU Cooler S478/775/754/939 €43.00

€1584

Ik hoop dat ik games als UT2007 goed kan gaan draaien met 1 gb ram en een geforce 7900 GT, maar ik kan altijd nog 1 512 mb ram strip vervangen door 1 gb ram strip.

Maar deze onderdelen, functioneren ze goed met elkaar? Of zijn er toch betere combinaties te vinden voor ongeveer dezelfde prijs?

Edit: oja past dit alles in een midi tower?

Bewerkt: door Wauzie
Geplaatst:
Ik eerlijk gezegd ook :-(. Ik heb nu een ATI radeon 9200 128 mb maar die kaart zuigt zo teringhard....hoge fps haal ik er niet mee (in bijvoorbeeld CoD2). Binnenkort krijgen we gelukkig nieuwe pc :). Ik had een lijstje gemaakt over de hardware die erin zou komen, zodat ik die show in de winkel en ze laat zeggen of de onderdelen bij elkaar passen. Maar jullie kunnen dat misschien netzogoed :).

(plz let niet op de kast en dvd-lezer/speler, ik weet dat de kleuren niet overeenkomen :*D.)

Kast: CoolerMaster RC-531 Centurion531, Zilv, NoPSU €65.00

Dvd Pl: Philips DVD-Rom speler 16x50x, bulk, Zwart €23.00

Dvd Br: Philips DVDR1660K 16x DVD ReWriter, Zwart, bulk €45.00

Ram: Kingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200 €99.00

Speak: Creative Inspire T6060 5.1, 4x8W+1x18W+1x22W RMS €79.00

HD: Western Digital 320Gb, 7200rpm, SATA300, 16Mb €116.00

Mon: Samsung 930BF 19"TFT,4ms,DVI-D, Zwart/Zilver (tip) €289.00

Moed: Asus P5LD2, S775, i945P, 4xDDR2, PCIe, ATX €113.00

Pros Intel Pentium D 940 3.20GHz 800MHz, 4Mb, S775, ATX €249,00

Vid: Asus EN7900GT TOP 256Mb, 2xDVI, HDTVo, PCIe €326.00

-

Des: Logitech Mx3100 ±€80.00

--

Koel: CoolerMaster Hyper 48 Cooler S775/940/478 €47.00

Voeding: Zalman CNPS7700-Cu CPU Cooler S478/775/754/939 €43.00

€1584

Ik hoop dat ik games als UT2007 goed kan gaan draaien met 1 gb ram en een geforce 7900 GT, maar ik kan altijd nog 1 512 mb ram strip vervangen door 1 gb ram strip.

Maar deze onderdelen, functioneren ze goed met elkaar? Of zijn er toch betere combinaties te vinden voor ongeveer dezelfde prijs?

Edit: oja past dit alles in een midi tower?

Waar heb je dit alles gekocht? Bij Alternate krijg je het moederbord bijv. voor €14 minder.

Maargoed, zover ik zie moet het passen.

Waarom ga je trouwens voor Intel Dual Core?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...