Jump to content

Computer upgraden: deel II

Recommended Posts

Geplaatst:

Hee forummers,

Na een maand of vier geleden de PC die boven staat geüpgrade te hebben, is het nu de beurt aan de pc die beneden staat. Het beestje is ondertussen al een jaar of vier oud en begint serieus te vertragen, dus heb ik mijn ouders overhaald om er even in te investeren.

De pc zoals hij nu is, bevat:

• Processor: Intel Core 2 Duo E6400 @ 2.13 Ghz
  • Videokaart: Nvidia GeForce 7300LE 512 MB
  • Ram geheugen: Corsair 1 gig DDR2-667mhz
  • Moederbord: Asus P5B
  • Voeding: onbekend merk, 450 watt dacht ik.
  • besturingssysteem: Windows XP Home

Nu wil ik dus de processor, grafische kaart en ram geheugen upgraden, waardoor ook automatisch een andere voeding in de plaats moet komen. Ik koop alles bij de lokale PC-boer, dus sites als Azerty en andere zit er niet in. Is wel iets duurder daar, maar ik moet het toch niet betalen. :puh:

Ik heb een paar verschillende lijstjes opgesteld met wat ik ervan wil maken, en nu zou ik graag weten wat ik het beste neem. :)

Lijst 1:

Totaal: 360 euro

Lijst 2:

Totaal: 420 euro

Of natuurlijk iets tussen de twee. Ik dacht zelf aan de Q8300, zodat ik geen nieuw moederbord moet kopen (processor past erop mits ik de bios flash, maar dat is geen probleem). Qua grafische kaart kan ik niet goed kiezen tussen de 5770 en GTX260, en of de voeding genoeg is weet ik ook niet goed.

Wat raden jullie me zoal aan? ^_^

Met vriendelijke groeten,

Senne

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zou gaan voor het eerste lijstje, maar er dan wel 2x1gb of 2x2gb 800mhz insteken. Voor grafische kaart zou ik gaan voor de HD5770, staat ongeveer gelijk aan de GTX260 maar de 5770 heeft DX11 en de voeding is ook wel goed genoeg.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Een quad core voor de computer van je ouders..? Wat doen ze er op? Hardcore gamen? 3D scenes renderen? HD films renderen naar 1080p?

Geplaatst:

De computer is dan wel van mijn ouders, dat wil niet zeggen dat zij er het meeste opzitten. :sigaar: En m'n moeder rendert er wel HD video's mee trouwens. :Y

Ik koos gewoon een quad core omdat deze goedkoper is dan een goede dual core op hun site, en omdat ik er op wil gamen/een beetje futureproof wil zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...