Jump to content

Videokaart levert niet genoeg performance bij CoD1


JoshTheBoss

Recommended Posts

hallo,

Ik heb mijn nieuwe pc eindelijk :), maar toch stelt er iets me teleur. Bij call of duty 1 zou ik toch echt gewoon 1000 fps verwachten, ik heb het zelfs op lage settings geprobeerd.

mijn specs:

Asus crosshair iii formula

Sapphire HD5850

2x2 GB OCZ gold

amd phenom ii x4 965@stock(3,4GHz)

WD caviar black 500 GB

windows 7 home premium 64 bit

mogelijke veroozakingen:

Ik heb een VGA scherm, dus ik gebruik een DVI converter, en dit levert al problemen op, zoals dat mijn scherm tijden gamen "crasht". misschien ligt het hieraan?

alvast bedankt,

Josh

Link to comment
Delen op andere websites

hallo,

Ik heb mijn nieuwe pc eindelijk :), maar toch stelt er iets me teleur. Bij call of duty 1 zou ik toch echt gewoon 1000 fps verwachten, ik heb het zelfs op lage settings geprobeerd.

mijn specs:

Asus crosshair iii formula

Sapphire HD5850

2x2 GB OCZ gold

amd phenom ii x4 965@stock(3,4GHz)

WD caviar black 500 GB

windows 7 home premium 64 bit

mogelijke veroozakingen:

Ik heb een VGA scherm, dus ik gebruik een DVI converter, en dit levert al problemen op, zoals dat mijn scherm tijden gamen "crasht". misschien ligt het hieraan?

alvast bedankt,

Josh

Meestal zit in de engine een FPS limiet, die zorgt dat het maar bv. op 100 fps blijft steken, maar dan nog, het menselijk oog kan maar 30 fps zien, dus of je er 100 of 1000fps hebt, je ziet geen verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Meestal zit in de engine een FPS limiet, die zorgt dat het maar bv. op 100 fps blijft steken, maar dan nog, het menselijk oog kan maar 30 fps zien, dus of je er 100 of 1000fps hebt, je ziet geen verschil.

Toch zie je wel degelijk een verschil tussen 30 FPS en 60 FPS, dat is over het algemeen toch altijd weer net iets smoother. Als je wil kijken hoeveel FPS je videokaart kan trekken moet je GTA III gaan doen en dan de framelimiter afzetten, kan goed zijn dat je dan al gauw 500 tot 750 FPS trekt met die kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Meestal zit in de engine een FPS limiet, die zorgt dat het maar bv. op 100 fps blijft steken, maar dan nog, het menselijk oog kan maar 30 fps zien, dus of je er 100 of 1000fps hebt, je ziet geen verschil.

Toch zie je wel degelijk een verschil tussen 30 FPS en 60 FPS, dat is over het algemeen toch altijd weer net iets smoother. Als je wil kijken hoeveel FPS je videokaart kan trekken moet je GTA III gaan doen en dan de framelimiter afzetten, kan goed zijn dat je dan al gauw 500 tot 750 FPS trekt met die kaart.

Ja, dat klopt, het lijkt iets soepeler te verlopen, maar daar is ook alles mee gezegd, maar aan 100+ fps heb je niks.

Aan TS, waarom wil je eigenlijk 1000fps halen? :S

Bewerkt: door Zakura
Link to comment
Delen op andere websites

Meestal zit in de engine een FPS limiet, die zorgt dat het maar bv. op 100 fps blijft steken, maar dan nog, het menselijk oog kan maar 30 fps zien, dus of je er 100 of 1000fps hebt, je ziet geen verschil.

Toch zie je wel degelijk een verschil tussen 30 FPS en 60 FPS, dat is over het algemeen toch altijd weer net iets smoother. Als je wil kijken hoeveel FPS je videokaart kan trekken moet je GTA III gaan doen en dan de framelimiter afzetten, kan goed zijn dat je dan al gauw 500 tot 750 FPS trekt met die kaart.

Ja, dat klopt, het lijkt iets soepeler te verlopen, maar daar is ook alles mee gezegd, maar aan 100+ fps heb je niks.

Aan TS, waarom wil je eigenlijk 1000fps halen? :S

Zeker weten dat je daar wel wat aan hebt als jij een shooter zoals Counter Strike Source speelt. :O

@ TS: Alle goede drivers geinstalleerd? Onder administator uitgevoerd? Misschien eens XP-compabiliteitsmodus draaien op Cod? :)

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

Meestal zit in de engine een FPS limiet, die zorgt dat het maar bv. op 100 fps blijft steken, maar dan nog, het menselijk oog kan maar 30 fps zien, dus of je er 100 of 1000fps hebt, je ziet geen verschil.

Toch zie je wel degelijk een verschil tussen 30 FPS en 60 FPS, dat is over het algemeen toch altijd weer net iets smoother. Als je wil kijken hoeveel FPS je videokaart kan trekken moet je GTA III gaan doen en dan de framelimiter afzetten, kan goed zijn dat je dan al gauw 500 tot 750 FPS trekt met die kaart.

Ja, dat klopt, het lijkt iets soepeler te verlopen, maar daar is ook alles mee gezegd, maar aan 100+ fps heb je niks.

Aan TS, waarom wil je eigenlijk 1000fps halen? :S

Zeker weten dat je daar wel wat aan hebt als jij een shooter zoals Counter Strike Source speelt. :O

@ TS: Alle goede drivers geinstalleerd? Onder administator uitgevoerd? Misschien eens XP-compabiliteitsmodus draaien op Cod? :)

Je merkt een ontzettend klein deel ervan, je schiet iets preciezer, maar in een game als COD zul je er weinig aanmerken/aanhebben, vooral als het om 1000fps gaat.

Ik heb zelf CoD4 gespeeld met pieken van 110 en soms in een gebouwtje van boven de 200, maar verschil zag en merkte ik niet, maar denk dat dit van de ene kant ook aan een persoon ligt met zijn kijkglazen en aan het scherm.

Maar boven de 100fps blijft (imo) het vrijwel onnuttig, vooral als je bedenkt dat je ogen maar 30fps zien, maar vanaf 100+ word het te snel, iig, voor mij.

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik wil 1000 fps omdat je dan veel hoger kan springen. dat is een "glitch" in de engine van alle call of duty's, dat je hoger kan springen met hoger fps. met 333 fps kan je veel hoger springen, maar er zijn bepaalde jumps waar je 1000 fps nodig hebt (ik ben soort van diehard glitcher =)).

toch verwacht ik dus wel met zo'n goeie kaart 1000 fps :S

Link to comment
Delen op andere websites

het ligt best simpel, namelijk aan je processor, die heeft meerdere threads/cores, maar CoD heefter maar 1, dan word het proces verdeelt over de cores, maar daar kan het spel niks mee, dus blijft hij maar 1 core gebruiken, dus eigenlijk een halve core. Zet in het taakbeheer de affiniteit van CoD ook op 1 cpu, dat zou het meoten verhelpen.

Verder, als je beeldscherm crasht ligt eht neit aan de convertor maar aan de drivers, ATi en CoD(de hele reeks) lijken niet goed samen te gaan, hier crashen de drivers ook regelmatig met het spel.

Link to comment
Delen op andere websites

het ligt best simpel, namelijk aan je processor, die heeft meerdere threads/cores, maar CoD heefter maar 1, dan word het proces verdeelt over de cores, maar daar kan het spel niks mee, dus blijft hij maar 1 core gebruiken, dus eigenlijk een halve core. Zet in het taakbeheer de affiniteit van CoD ook op 1 cpu, dat zou het meoten verhelpen.

Verder, als je beeldscherm crasht ligt eht neit aan de convertor maar aan de drivers, ATi en CoD(de hele reeks) lijken niet goed samen te gaan, hier crashen de drivers ook regelmatig met het spel.

heel erg bedankt, ik ga het proberen, en het ligt wel aan het scherm. mijn vader heeft namelijk een goeie DVI scherm, en die werkte perfect. zodra ik cod4 op een hoger fps draai, crasht het scherm, maar niet op die van mijn vader. Drivers zijn helemaal upgedate, dus daar ligt het ook niet aan. ik ga nu kijken of ik cod1 kan laten werken, nogmaal bedankt!

Josh

EDIT: hoe verander je eigenlijk de affiniteit van cod in je taakbeheer?

Bewerkt: door JoshTheBoss
Link to comment
Delen op andere websites

het ligt best simpel, namelijk aan je processor, die heeft meerdere threads/cores, maar CoD heefter maar 1, dan word het proces verdeelt over de cores, maar daar kan het spel niks mee, dus blijft hij maar 1 core gebruiken, dus eigenlijk een halve core. Zet in het taakbeheer de affiniteit van CoD ook op 1 cpu, dat zou het meoten verhelpen.

Verder, als je beeldscherm crasht ligt eht neit aan de convertor maar aan de drivers, ATi en CoD(de hele reeks) lijken niet goed samen te gaan, hier crashen de drivers ook regelmatig met het spel.

heel erg bedankt, ik ga het proberen, en het ligt wel aan het scherm. mijn vader heeft namelijk een goeie DVI scherm, en die werkte perfect. zodra ik cod4 op een hoger fps draai, crasht het scherm, maar niet op die van mijn vader. Drivers zijn helemaal upgedate, dus daar ligt het ook niet aan. ik ga nu kijken of ik cod1 kan laten werken, nogmaal bedankt!

Josh

EDIT: hoe verander je eigenlijk de affiniteit van cod in je taakbeheer?

In taakbeheer (dus dat scherm dat je krijgt als je ctrl+alt+del drukt), ga je naar het tabblad processen en zoek je het proces van call of duty op (waarschijnlijk cod.exe of iets in die richting). Daar klik je op met de rechtermuisknop -> affiniteit instellen -> en dan uitvinken maar. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik heb het geprobeerd maar het lukt niet echt :( iniedergeval bedankt, ik zal binnenkort kijken of het misschien wél werkt op het scherm van mijn vader!

Josh

Edit: het lukt wel, maar het werkt niet. naja bedankt ik ga het later wel op mijn vaders scherm gebruiken.

Bewerkt: door JoshTheBoss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...