Jump to content

Het Avatar (film) Topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Ben naar CineMec geweest (grootste 3d scherm Benelux) en het was echt prachtig! Heb in lange tijd niet zo'n mooie film gezien, voor het laatst had ik dat met King Kong. Zeker een aanrader!

De effecten en het verhaal waren super goed :)

• Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• jeroen.engeler

14

• Amfetamientje

7

• Phoenyxar

4

• Forever GTA

3

Geplaatst: (bewerkt)

En intussen is Avatar de nummer 3 van meest succesvolle films ooit met een opbrengst van $1,098,736,685. En morgen haalt het waarschijnlijk ook de nr.2 in dat is nu nog The Lord of the Rings: The Return of the King met een opbrengst van $1,119,110,941. Er word verwacht dat de film in totaal ongeveer $4,000,000,000 gaat opleveren. Je kunt het in de gaten houden op deze site.

EDIT: Avatar staat vandaag al op de tweede plaats met een opbrengst van $1,131,752,464.

Bewerkt: door jeroen.engeler
Geplaatst:

Ik ben er nu 2x heen geweest (zie me eerdere post), en zou een 3e keer gaan in 3D maar ik vind het goed zo. 2D ziet er ook super uit die brilletjes zitten ook niet goed.

1. Titanic (1997) $1,835,300,000

2. Avatar (2009) $1,135,245,852

3. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) $1,129,219,252

4. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) $1,060,332,628

5. The Dark Knight (2008) $1,001,921,825

Ik begin te geloven wat ik eerder al dacht dat Avatar voorbij Titanic gaat, het spant er wel erom.

Maar je moet eigenlijk ook kijken van toen en nu met het geld.

Dus dan kloppen die lijsten toch ook niet echt meer?

Tevens moet er wel rekening mee gehouden worden dan een ticket voor Avatar duurder is dan een normale biosticket, en sowieso al veel duurder is dan een kaartje voor Titanic was.

Hieronder de lijst die aangepast is aan de inflatie, dus meer echte bezoekersaantallen:

adjusted.jpg

Zoals je ziet, wereld van verschil.

Bezoekers liegen niet, maar ik vind de lijst niet kloppen sommige horen er niet bij naar mij mening.

Geplaatst:

Avatar gaat Titanic voorbij over een paar maanden. Er is uitgerekend dat de film 3 tot 4 miljard dollar op gaat leveren en meestal kloppen die bekeringen wel aardig. En tevens moeten de dvd en Blu-ray versie ook nog uitkomen dus het succes in nog lang niet over van Avatar. De teller staat inmiddels op $1,175,636,010 en dat terwijl de film pas 23 dagen oud is!

• 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Avatar is inmiddels de succesvolste film aller tijden!

Op 25 januari 2010 heeft de film in totaal $1,858,866,889 opgebracht en verbrak daarmee het record van Titanic uit 1997. En dat is slechts 6 weken tijd. De officiële top 5 van succesvolste films ooit is nu:

[table=header]Rank| Title| Studio| Worldwide| Domestic / %| Overseas / %| Year

1| Avatar| Fox| $2,039.2| $594.5 29.2%| $1,444.8 70.8%| 2009

2| Titanic| Par.| $1,843.2| $600.8 32.6%| $1,242.4 67.4%| 1997

3| The Lord of the Rings: The Return of the King| NL| $1,119.1| $377.0 33.7%| $742.1 66.3%| 2003

4| Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest| BV| $1,066.2| $423.3 39.7%| $642.9 60.3%| 2006

5| The Dark Knight| WB| $1,001.9| $533.3 53.2%| $468.6 46.8%| 2008 [/table]

Bron: Boxofficemojo.com

Je moet er wel mee rekening houden dat er niet is omgerekend voor inflatie, als je dat wel zou doen staat Gone with the Wind uit 1939 helemaal bovenaan.

Hebben jullie Avatar al in de bios gezien? Ik ben nu 2 keer geweest en ben van plan om nog een keer te gaan.

Voor als je nog niet bent geweest (en anders ook) kun je

de trailer nog eens bekijken of de Wikipedia pagina in de gaten houden voor nog meer informatie. Bewerkt: door jeroen.engeler
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb hem nog niet helemaal uitgekeken, maar net als Haïti is deze film veel te overhyped. Films als Pirates Of The Caribbean en 300 vind ik 300 keer beter(woordgrapje ;D ).

Geplaatst:

Een mooie, goed onderbouwde mening.

Ontopic,

Ik vind Avatar een een heel goede film. Het idee erachter is geweldig, evenals de graphics. Het is ook een pluspunt dat de film in 3D te zien is, waardoor je nog meer in de film zit. Kortweg, een goede aanrader!

Geplaatst:

Ik weet niet, ik vind het een bagger film. Maar mischien komt dat omdat ik van iemand de film op dvd heb gekregen, toch maar eens naar de bios gaan dan. Meer mensen zeggen dat.

Geplaatst:

Ik weet niet, ik vind het een bagger film. Maar mischien komt dat omdat ik van iemand de film op dvd heb gekregen, toch maar eens naar de bios gaan dan. Meer mensen zeggen dat.

Gefeliciteerd, je hebt voor jezelf een prachtige ervaring (voor zover een film een ervaring kan zijn, dan) verpest.

Deze film moet je niet downloaden (alleen als het een DVD rip is :puh:), daar is hij te prachtig voor. Zo gedetailleerd, het geluid. Alles klopt.

Overigens vond ik de 3d versie minder... scherp als de 2d versie?

Geplaatst:

Het was een goeie film maar ik snap niet dat mensen er 2 of 3 keer heen gaan. Ik bedoel ? ja de wereld ziet er wel mooi uit enz maar het verhaal zuigt gewoon. Ik zat echt met rolleyes in de bios. :bonk:

Geplaatst:

Het was een goeie film maar ik snap niet dat mensen er 2 of 3 keer heen gaan. Ik bedoel ? ja de wereld ziet er wel mooi uit enz maar het verhaal zuigt gewoon. Ik zat echt met rolleyes in de bios. :bonk:

Ik heb hem dus nog niet gezien maar daar was al bang voor; een hersenloze film die eigenlijk alleen maar als grafisch-fapvoer functioneert.

Geplaatst:

Ik snap het nut daar ook niet van, met elke film heb ik dat. 1 keer kijken en daarna nooit meer, ik zou er zelfs een contract voor tekenen om nooit meer Die hard 4 voor de tweede keer te kijken.

Geplaatst:

Er zijn films die zo ingewikkeld zijn dat je ze wel meerdere keren moet zien voordat je ze een beetje begrijpt.

Avatar is, zonder hem gezien te hebben (Ja, uitgesproken mening), niet zo'n film.

Geplaatst:

Ja inderdaad, de film gaat nergens over. Bijvoorbeeld Swordfish van John Travolta moet je meerdere keren gezien hebben om te kunnen begrijpen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...