Jump to content

Het Avatar (film) Topic


jeroen.engeler

Recommended Posts

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • jeroen.engeler

    14

  • Amfetamientje

    7

  • Phoenyxar

    4

  • Forever GTA

    3

Ik ga zondag avond naar CineMec in Ede om de 3D versie te kijken :eten:

1 Tip verwacht er gewoon voor de eerste keer helemaal niks van. Ik had van tevoren alleen de trailer een keer bekeren en meer niet. Maar al na een half uurtje Avatar in 3D gezien te hebben wist ik al gelijk dat dit de beste film word die ik ooit heb gezien. En uiteindelijk was hij ook mooier dan ik ooit had durven dromen. En ik vind het ook echt geweldig dat de film records gebroken heeft, zie Box Office Mojo.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik word een klein beetje suicidaal van deze film, weet niet waarom.

Haha dat gevoel heb ik juist helemaal niet. De film laat zien hoe mooi het leven kan wezen toch? Jammer dat we in het echt niet zo`n vrij leven hebben als de Na`vi. Maar goed uiteindelijk zal elke intelligente levensvorm net als ons een druk en saai leven hebben, daar ben ik van overtuigd.

Hier staat een mooie 45 min. durende making of Avatar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem gisteren pas gezien en ik moet zeggen dat het een geweldige film was met een fantastisch verhaal.

Ik dacht eerst dat dit zo'n saaie film ging worden maar uiteindelijk vond ik het een heel goede film, sterker nog ik zou hem eigenlijk nog is een keer willen gaan zien. :D

Alleen voelde ik me bestolen door dat 3D-gedoe.

Het was de eerste keer dat ik een 3D film in de bios ging kijken, ik had het wel is eerder gedaan in een Pretpark.

Dus je krijgt dan een brilletje en aan het begin komt er nog een inleiding over 3D waarin ze zeggen dat je jouw brilletje moet terug geven aan het einde van de film en dat die dan wordt gereinigd enz.

Maar als ik naar de glazen keek van dat brilletje had ik totaal niet het gevoel dat het ooit is/was gereinigd. :N

En toen kwam de reclame, natuurlijk in 3D en toen zag ik een paar waanzinige dingen in 3D.

Maar toen de film begon was ik zwaar teleurgesteld...

Het brilletje gaf een heel irriterend gevoel aan je neus waardoor ik soms een halfuur heb zitten kijken zonder brilletje of dat ik mijn brilletje gewoon vasthield omdat die dan niet tegen mijn neus kwam. Ook had ik verwacht dat echt zo de dingen naar je toe gingen komen, maar dat gebeurde maar 5 keer alleen de ondertiteling vond ik eigenlijk 3D en daardoor voelde ik me bestolen.

Maar voor de rest vindt ik het een echte aanrader! :Y

Bewerkt: door End Of The Riot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem gisteren pas gezien en ik moet zeggen dat het een geweldige film was met een fantastisch verhaal.

Ik dacht eerst dat dit zo'n saaie film ging worden maar uiteindelijk vond ik het een heel goede film, sterker nog ik zou hem eigenlijk nog is een keer willen gaan zien. :D

Alleen voelde ik me bestolen door dat 3D-gedoe.

Het was de eerste keer dat ik een 3D film in de bios ging kijken, ik had het wel is eerder gedaan in een Pretpark.

Dus je krijgt dan een brilletje en aan het begin komt er nog een inleiding over 3D waarin ze zeggen dat je jouw brilletje moet terug geven aan het einde van de film en dat die dan wordt gereinigd enz.

Maar als ik naar de glazen keek van dat brilletje had ik totaal niet het gevoel dat het ooit is/was gereinigd. :N

En toen kwam de reclame, natuurlijk in 3D en toen zag ik een paar waanzinige dingen in 3D.

Maar toen de film begon was ik zwaar teleurgesteld...

Het brilletje gaf een heel irriterend gevoel aan je neus waardoor ik soms een halfuur heb zitten kijken zonder brilletje of dat ik mijn brilletje gewoon vasthield omdat die dan niet tegen mijn neus kwam. Ook had ik verwacht dat echt zo de dingen naar je toe gingen komen, maar dat gebeurde maar 5 keer alleen de ondertiteling vond ik eigenlijk 3D en daardoor voelde ik me bestolen.

Maar voor de rest vindt ik het een echte aanrader! :Y

Ja dan had je teveel van de 3D verwacht. Ik ben heel blij dat Cameron voor deze aanpak heeft gekozen want nu wil ik hem nog heel vaak zien. Er vliegen geen 3D beelden om je oren omdat dat natuurlijk niet leuk is als je hem later bijvoorbeeld in 2D ziet. Het toffe aan Avatar is dat je heel erg meeleeft met de hoofdpersonages Jake Sully en Neytiri. En die emoties gecombineerd met heel veel actie maakt de film gewoonweg perfect!

Er is inmiddels bevestigd door James Cameron dat hij bezig is met een tweede deel. Dat is ook niet zo gek natuurlijk als je bedenkt dat Avatar nu al de succesvolste film tot nu toe is terwijl hij nog in de bios te zien is! En ik ben er ook zeer blij om want ik wil nog veel meer zien van die epische wereld.

En over dat brilletje: je bent bij je eerste 3D film al gelijk naar de verkeerde bios gegaan of je bent uitzonderlijk gevoelig voor brillen...want normaal gesproken hoor je er natuurlijk geen last van te krijgen. Er zijn heel veel verschillende 3D brilletjes in de Nederlandse bioscopen dus dat is even zoeken voor je welke wel goede brilletjes meegeeft. Utopolis in Emmen (mag ik dat hier zeggen?) heeft volgens mijn mening in ieder geval wel hele goede brilletjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik de enigste die het een absolute ruk film vindt? De bagger wordt in mijn ogen gemaskeerd door het 3d aspect. Dat is heel leuk omdat dit de eerste film is die het toepast, maar in de komende jaren komen er films die het ook toe zullen passen en inhoudelijk veel beter zijn. Want wat valt die film tegen als je het 3d behang er van af trekt. Ik heb die film laatst gedownload (2d dus), en dat verhaal is echt bagger. Lijkt wel een walt disney film ofzo, zo absurd is het plot. De personages hebben ook totaal geen diepgang. Neem house (van de gelijknamige serie) dat is echt een van de meest geweldige personages allertijde. Die man heeft echte diepgang, de hoofdrolspeler van avatar is zo één dimensionaal als maar zijn kan. Nou kan ik begrijpen dat mensen dat niet opmerken omdat ze met een stijf piemeltje dat 3d spektakel aan het bekijken zijn. Maar dat is dan ook het enigste wat die film het aangluren waard maakt.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

De bagger wordt in mijn ogen gemaskeerd door het 3d aspect. Dat is heel leuk omdat dit de eerste film is die het toepast, maar in de komende jaren komen er films die het ook toe zullen passen en inhoudelijk veel beter zijn.

Dit is absoluut niet de eerste film die dit toepast.. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is absoluut niet de eerste film die dit toepast.. :N

Nee inderdaad niet de eerste film in 3D maar het is wel de mooiste 3D kwaliteit in een film tot nu toe. En dankzij het succes van Avatar gaan er (eerder) veel meer films in 3D komen.

Link to comment
Delen op andere websites

De film laat zien hoe mooi het leven kan wezen toch? Jammer dat we in het echt niet zo`n vrij leven hebben als de Na`vi. Maar goed uiteindelijk zal elke intelligente levensvorm net als ons een druk en saai leven hebben, daar ben ik van overtuigd.

Onzin, je legt zelf de beperkingen op.

Ben ik de enigste die het een absolute ruk film vindt? De bagger wordt in mijn ogen gemaskeerd door het 3d aspect. Dat is heel leuk omdat dit de eerste film is die het toepast, maar in de komende jaren komen er films die het ook toe zullen passen en inhoudelijk veel beter zijn. Want wat valt die film tegen als je het 3d behang er van af trekt. Ik heb die film laatst gedownload (2d dus), en dat verhaal is echt bagger. Lijkt wel een walt disney film ofzo, zo absurd is het plot. De personages hebben ook totaal geen diepgang. Neem house (van de gelijknamige serie) dat is echt een van de meest geweldige personages allertijde. Die man heeft echte diepgang, de hoofdrolspeler van avatar is zo één dimensionaal als maar zijn kan. Nou kan ik begrijpen dat mensen dat niet opmerken omdat ze met een stijf piemeltje dat 3d spektakel aan het bekijken zijn. Maar dat is dan ook het enigste wat die film het aangluren waard maakt.

Ik heb hem dus nog niet gezien maar daar was al bang voor; een hersenloze film die eigenlijk alleen maar als grafisch-fapvoer functioneert.

Nope, niet de enige, al ben ik zo'n loser die de film durft af te zeiken zonder hem überhaupt gezien te hebben. :clown:.

Link to comment
Delen op andere websites

Nope, niet de enige, al ben ik zo'n loser die de film durft af te zeiken zonder hem überhaupt gezien te hebben. :clown:.

Dan moet je dus helemaal niet reageren in dit topic over Avatar. Aan de boxoffice is deels te zien dat dit toch wel degelijk een goede film is anders zou het nooit meer dan The Lord of the Rings: The Return of the King en Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest hebben opgebracht. Die films zijn inhoudelijk heel erg goed (en populair) maar Avatar heeft nu al ruim 2 keer zoveel als die films opgebracht. En aangezien een 3D film in de bios 2 euro duurder is dan een normale kan het echt niet alleen daaraan liggen. Voor de rest is het erg jammer dat je hem niet wilt zien want je mist volgens mijn mening de mooist film ooit.

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt er misschien wel aan dat er enorme reclames zijn geweest voor 'de film van de regisseur van The Titanic!'

Hierdoor zijn heel veel mensen gaan kijken, ik ben zelf op de première zelf gaan kijken.

Het is een goede film, episch, maar lang niet de beste film die ik al heb gezien. Ik vond bijvoorbeeld Gamer, een (tamelijk) recente film, beter. Maar dat zijn natuurlijk meningen.

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...