Jump to content

Het Avatar (film) Topic


jeroen.engeler

Recommended Posts

Nope, niet de enige, al ben ik zo'n loser die de film durft af te zeiken zonder hem überhaupt gezien te hebben. :clown:.

Dan moet je dus helemaal niet reageren in dit topic over Avatar. Aan de boxoffice is deels te zien dat dit toch wel degelijk een goede film is anders zou het nooit meer dan The Lord of the Rings: The Return of the King en Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest hebben opgebracht. Die films zijn inhoudelijk heel erg goed (en populair) maar Avatar heeft nu al ruim 2 keer zoveel als die films opgebracht. En aangezien een 3D film in de bios 2 euro duurder is dan een normale kan het echt niet alleen daaraan liggen. Voor de rest is het erg jammer dat je hem niet wilt zien want je mist volgens mijn mening de mooist film ooit.

Ik hoor van zat film-kenners dat dit gewoon niet een film voor mij is; hij is te simpel.

Geef mij maar een wat complexere film die mij echt aan het denken zet en niet vol met clichés zit.

En ja, daar kan je wel over oordelen al heb je de film nog niet gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • jeroen.engeler

    14

  • Amfetamientje

    7

  • Phoenyxar

    4

  • Forever GTA

    3

Ik heb de film ook nog niet gezien maar ik hoor zowat van iedereen dat je hem moet kijken. Wat er zo bijzonder aan een wereld vol blauwe smurfen? :puh: Nee, het kan best indrukwekkend zijn met de 3D beelden maar of ik er echt van ga genieten is nog maar de vraag. Bovendien is het mijn soort genre helemaal niet dus dat is ook al een minpunt. Geef mij maar een goede actie film met veel humor maar je moet bij mij niet aankomen met fantasie achtige films zoals Avatar die mij helemaal niets boeien.

Nu zie je opeens dat 3D films zowat een rage worden, het kan wel leuk zijn maar heel veel mensen zijn er ook gevoelig voor. Je kunt er hoofdpijn van krijgen maar het is natuurlijk altijd nog je eigen keuze of je naar een 3D film wilt kijken of niet. Het is bevestigt dat de nieuwste en tevens ook de laatste Harry Potter film ook in 3D gaat verschijnen, of ik daar nu blij van word.. Aan de ene kant wel aangezien het vast leuke effecten zal geven maar aan de andere kant wil je ook gewoon het verhaal volgend zonder al die onzin eromheen. Maar goed, Avatar is dus erg populair bij de meeste mensen maar ik ga er niet voor naar de bioscoop. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de film ook nog niet gezien maar ik hoor zowat van iedereen dat je hem moet kijken. Wat er zo bijzonder aan een wereld vol blauwe smurfen? :puh: Nee, het kan best indrukwekkend zijn met de 3D beelden maar of ik er echt van ga genieten is nog maar de vraag. Bovendien is het mijn soort genre helemaal niet dus dat is ook al een minpunt. Geef mij maar een goede actie film met veel humor maar je moet bij mij niet aankomen met fantasie achtige films zoals Avatar die mij helemaal niets boeien.

Nu zie je opeens dat 3D films zowat een rage worden, het kan wel leuk zijn maar heel veel mensen zijn er ook gevoelig voor. Je kunt er hoofdpijn van krijgen maar het is natuurlijk altijd nog je eigen keuze of je naar een 3D film wilt kijken of niet. Het is bevestigt dat de nieuwste en tevens ook de laatste Harry Potter film ook in 3D gaat verschijnen, of ik daar nu blij van word.. Aan de ene kant wel aangezien het vast leuke effecten zal geven maar aan de andere kant wil je ook gewoon het verhaal volgend zonder al die onzin eromheen. Maar goed, Avatar is dus erg populair bij de meeste mensen maar ik ga er niet voor naar de bioscoop. :N

Avatar is een hele indrukwekkende film. Als je de film nog niet hebt gezien vind je die blauwe wezens (Na`vi) inderdaad nogal raar en nietszeggend. Maar zodra je de film ziet zal je er gelijk heel anders over denken. Het helpt wel als je de film Titanic leuk vind omdat het wel een paar overeenkomsten heeft. Dezelfde regisseur, heel veel romantiek, heel soms een scene waar je om moet lachen en natuurlijk ook super succesvol. En ook zonder 3D zou ik hem als dat kon een 11/10 geven omdat het gewoon simpelweg alles bevat en zelfs nog meer. Omdat het echt een serieuze film is, niet 1 die speciaal gemaakt is om 3D te promoten ofzo, voegt dat ook niet zo veel toe. In het begin is het vooral leuk om te zien maar omdat er geen dingen op je af komen kun je hem ook goed zien zonder 3D.

Het verhaal van de film is inderdaad is heel simpel. Maar hoe het uitgewerkt is kan geen andere film aan tippen. Dus het gaat niet alleen om het verhaal maar vooral om het totaal gevoel dat je krijgt na het zien.

Link to comment
Delen op andere websites

De film kan je niet echt helemaal klasseren onder sciencefiction, het gaat inderdaadwel uit op wetenschappelijke uitvindingen, maar deze staan niet allemaal zo centraal in het verhaal, zeker niet als ik aan het verhaal denk.

Het is mogelijk om hem te zien als science-fiction maar ben niet zo zeker of hij daar wel past. Meer een romantisch verhaal waar wat toetsjes geweld, actie en SF-elementen in zijn gegoten. Heb je hem eigenlijk gezien of beoordeel je op hetgene wat de trailers tonen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Avatar vind ik een mooie film

mooi verhaal

mooie effecten

gewoon goed bedacht

opzich kijk ik nooit films maar voor de ene keer ben ik naar de bios geweest met mn neef.

dus ik weet niet zoveel over andere films maar dit is tot nu toe de mooiste die ik heb gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Avatar is uit op DVD en Blu-ray! Na vier maanden in de bios heeft Avatar nu $2,717,023,267 op gebracht. Ter vergelijking: de The Lord of the Rings trilogie heeft in totaal $2,915,155,189 op gebracht en alle films van Pirates of the Caribbean samen $2,681,440,232.

Er is al een tijdje bekend dat James Cameron van plan is om van Avatar ook een trilogie te maken. Wat daar verder over bekend is kun je hier: Google News en hier: Wikipedia lezen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb die film nu ook gezien en het was precies hoe ik het met voorgesteld had; een grote hoop met clichés.

*barf*

Gelukkig heb ik me nog de pleuris kunnen lachen hoe voorspelbaar het wel niet was.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...

Jammer dat sommige het niks vinden jullie verlies. En de film lijkt trouwens wat op Pocahontas kwa verhaal.

Het kan trouwens best zijn dat deze eerder wordt vervangen door een andere film, aangezien er beter films uitkomen dan destijds met 'Titanic'. Hoewel ik dat niet hoop natuurlijk. Die nieuwe film 'The Avengers' komt zeker aardig in de buurt, al wordt er wel wat anders beweerd hier? http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide kloppen wel meer films niet daar.

Er ging een gerucht rond dat de film opnieuw uitkwam in alleen 3D en 20 min extra enzo. Maar het is al langer geleden dus ik weet niet of het nog zo is?

De film 'Hugo' had de perfecte 3D kwamen ze echt uit t beeld, vond Cameron dus ook en zo had z'n film moeten zijn. Dus ik verwacht denk ik wel dat we dat in z'n volgende films zullen zien.

En zover nog meer nieuws erover James Cameron is van plan niet 2,3 maar 4 films te maken van Avatar. De 2e zal onder water zijn zover er bekend is. En je zal beelden zien van het leven onder water hier op Aarde, want Cameron heeft gedoken naar het diepe voor docu's en meer films.

Natuurlijk geweldig al hoop ik niet dat ie t uitmelkt.

Hmm zie net trouwens dat Sigourney Weaver die Grace speelde en dood ging, ook in deel 2 zit hoe kan dat? ach de film is vernieuwend.

Bewerkt: door Forever GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...