Jump to content

Incompleet beeld GTA 4 PC


robint12

Recommended Posts

Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen(ik ben niet zo technisch(A))

Heb gta 4 gekocht, dus volledig legaal en alles, maar het beeld doet het niet goed

De details van het spel, zoals auto's, mensen, lantaarnpalen etc, zijn prima weergeven,

maar de wegen, muren, gebouwen etc zijn niet zichtbaar! Ik zie dan alleen donkerblauwe/grijze vlakken.

Volgens mij voldoet mijn PC wel aan de eisen, het spel loopt verder ook gewoon supersnel.

Je kunt spelen, het geluid werkt en het spel stottert niet.

Mijn pc:

Intel 2CPU 2.4 ghz

1 gb ram (wordt binnenkort 2)

ati radeon hd 4650 1GB (driver geupdate 25-11-09)

windows xp

Iemand een idee?

alvast bedanktt!

Groeten Robin

post-119741-1261745148,02.jpg

post-119741-1261745156,38.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Dit probleem heb ik ook gehad.

Oplossing: Meer geheugen.

Sinds mijn upgrade (767 MB naar 2,5 GB) heb ik er geen last meer van.

Mvg,

Flitskikker

Ik heb 3 GB geheugen, dus dat kan toch geen probleem zijn (verder heb ik een Quad Core Q6600 en een 9800 GT 512 MB)?

Link to comment
Delen op andere websites

mm de videokaart is inderdaad niet de nieuwste; maar hij zou het wel moeten doen.

Ik kan best eens een nieuw kaartje kopen, maar geld uitgeven en dan straks nog steeds het risico lopen

dat het spel niet werkt is natuurlijk onzinnig.

Geheugen ga ik binnenkort omhoog zetten naar 2/3 gb.. dus misschien helpt dat ook.

< waar haal ik die updates/patches vandaan > ?

ik heb er één gevonden op rockstargames.com

iemand nog suggesties?

groett

Link to comment
Delen op andere websites

tenzij je online wilt de laatste update vooral niet installeren, ik zelf adviseer je om patch 1 ofzo te installren en daarmee de storyline uit te spelen, hierna kun je naar patch 3 4 of 5 upgraden, deze geven echter wel nieuwe problemen(ja, zo lijkt het alsof ze echt hun best doen, ze releasen een patch om bugs te fizxen, maar in de patch komen net zo hard nieuwe)

verder is het geheugen idd het probleem, dit komt voor als gta4 niet alles in het geheugen kan laden, kortom als er bijvoorbeeld te weinig geheugen is

Link to comment
Delen op andere websites

tenzij je online wilt de laatste update vooral niet installeren, ik zelf adviseer je om patch 1 ofzo te installren en daarmee de storyline uit te spelen, hierna kun je naar patch 3 4 of 5 upgraden, deze geven echter wel nieuwe problemen(ja, zo lijkt het alsof ze echt hun best doen, ze releasen een patch om bugs te fizxen, maar in de patch komen net zo hard nieuwe)

verder is het geheugen idd het probleem, dit komt voor als gta4 niet alles in het geheugen kan laden, kortom als er bijvoorbeeld te weinig geheugen is

Patch versienummer 1.0.4.0 is imo de beste qua modbaarheid, prestaties en bugloosheid. Patch 5 (versienummer 1.0.0.4) introduceert visuele bugs en zorgt bij veel mensen mindere prestaties.

[table=header]Patchversie|Pro's|Cons

Unpatched|Geen|Alles

1.0.1.0|Prestatieverbetering t.o.v. geen patch|Nog geen verdere updates

1.0.2.0|Meer opties, prestatieverbeteringen|Cruciale game-dingen zijn weg (kraampjes en somige triggers werken niet)

1.0.3.0|Gefixte gamedingen|prestatieverbetering: valt over te twisten

1.0.4.0|Alles werkt naar behoren|Prestatieverbering valt weer te betwisten

1.0.0.4|Meer opties voor wijzigen controls, optie voor heli's rond te kijken met muis|Slechte modbaarheid, voor sommige mensen slechtere prestaties, al is dit bij anderen weer niet[/table]

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

of patch 3 of 4 qua dat verschil uit maakt maakt geen bal uit, deze versies zijn namelijk hetzelfde, patch 4 was alleen uit gebracht om het spel glijk te brengen met de nieuwe druk die toen bezig was.

Dat kun je ook opmaken uit mijn tabel waar ik lang aan heb gewerkt xD Maar voor sommige mensen verschilde de prestatie wel veel. Maar dit ligt echt aan de computer.

R* Toronto = onvoorspelbaar

Komop, omdat die zo mooi is, nog een keer :)

[table=header]Patchversie|Pro's|Cons

Unpatched|Geen|Alles

1.0.1.0|Prestatieverbetering t.o.v. geen patch|Nog geen verdere updates

1.0.2.0|Meer opties, prestatieverbeteringen|Cruciale game-dingen zijn weg (kraampjes en somige triggers werken niet)

1.0.3.0|Gefixte gamedingen|prestatieverbetering: valt over te twisten

1.0.4.0|Alles werkt naar behoren|Prestatieverbering valt weer te betwisten

1.0.0.4|Meer opties voor wijzigen controls, optie voor heli's rond te kijken met muis|Slechte modbaarheid, voor sommige mensen slechtere prestaties, al is dit bij anderen weer niet[/table]

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Het lag idd aan een tekort aan werkgeheugen. inmiddels is dat verholpen

Toch erg raar dat op de hoes van het spel staat dat 1 GB ram bij windows XP voldoende is, terwijl dat niet zo blijkt te zijn.

Maar in elk geval gunstig dat het spel werkt!

thnx voor het advies

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...