Jump to content

windows 7 met xp


Sefuu

Recommended Posts

Halloo

Ik heb een hardeschijf van 250 gig die het C schijf is

Nu wil ik het delen met een programma en daarop xp installeren

Welk programma kan ik het best gebruiken om mijn hardeschijf te delen ? ( had al gegoogled maar kwam er niet uit)

en kan ik 2 OS installeren ?

Ik wil dit doen omdat ik maar 2,5 gig heb als ik gta IV ga spelen dan lagt hij steeds want windows 7 gebruik ongv 1,3 gig en het minimum voor gtaIV is 1.5 gig

En op xp kan ik zonder problemen spelen denk ik in iedere geval dan

WIe kan mij helpen ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad aan GParted te gebruiken om je schijf te formatteren en daarna te verdelen in 2 partities. Ik zou meer ruimte aan Windows 7 toekennen, aangezien die meer ruimte inneemt.

Installeer vervolgens eerst XP, en daarna pas Windows 7. Als het goed is krijg je na installatie van beide besturingssystemen een keuzescherm bij het opstarten van je computer. Als dit niet het geval is, installeer dan EasyBCD om deze alsnog toe te voegen.

Op deze manier heb ik het gedaan en ik draai nu Windows 7 (100 GB C:\) en Windows XP (20 GB D:\). Op de andere partitie (810 GB E:\) zet ik al mijn programma's en games zodat de partities met Windows schoon blijven.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad aan GParted te gebruiken om je schijf te formatteren en daarna te verdelen in 2 partities. Ik zou meer ruimte aan Windows 7 toekennen, aangezien die meer ruimte inneemt.

Installeer vervolgens eerst XP, en daarna pas Windows 7. Als het goed is krijg je na installatie van beide besturingssystemen een keuzescherm bij het opstarten van je computer. Als dit niet het geval is, installeer dan EasyBCD om deze alsnog toe te voegen.

Op deze manier heb ik het gedaan en ik draai nu Windows 7 (100 GB C:\) en Windows XP (20 GB D:\). Op de andere partitie (810 GB E:\) zet ik al mijn programma's en games zodat de partities met Windows schoon blijven.

Mvg,

Flitskikker

Als ik mijn hardeschijf ga formatteren dan kan ik net zo goed mijn hardeschijf tijdens het windows xp installie delen? Maar windows 7 heeft een vriend op mijn computer geinstalleerd moet ik die cd ook hebben of is een back up van windows 7 genoeg ?

Mvg

Sefuu

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu mijn hardeschijf gedeeld beide OS geinstalleerd

Maar nu heb ik tegen een ander probleem gelopen

Ik kan mijn toetsebord niet gebruiken tijdnes het opstarten. Wanneer ik de keuze moet maken welk OS wil starten werkt mijn toetsebord niet :s

Ik heb een Microsoft x6 ( ja de driver is ook geinstalleerd)

Help

Link to comment
Delen op andere websites

tijdens de installatie op een cleane harde schijf kun je(als je met de cd start) zelf de schijf opdelen in de XP installatie, dit raad ik aan omdat dit geen third party tool is en je er ook geen data mee kunt verneuken(ik kan het weten, FK weet wat ik bedoel :7). Nou wou ik dat zlef laatst ook doen, mijn schijf opdelen, dit liep af met een corrupte C schijf en ik heb daarbij ook nog eens redelijk ervaring met pc zaken

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...