Jump to content

Apart topic voor Nederlandse mods

53 leden hebben gestemd

1. 1. Moet er een apart (gepinned) topic voor Nederlandse mods komen?

• Ja
      43
    • Nee
      10

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hi,

Een momentje geleden kwam ik op een, al zeg ik het zelf, ingenieuze manier om het forum enigszins schoon te houden van "Nederlandse mods". Meerendeel van de ervaren modders ergert zich hieraan. Oplossing: Maak er één topic voor en pinn die. Eén topic, voor álle "Nederlandse" mods. Zo zijn wij ervanaf en hebben zij een plekkie gekregen waar ze nooit vergeten worden, omdat het topic gepinned is.

Anyway, vote even in de poll om te weten wat je hiervan vindt. Hoe lang de stemming door gaat, ligt aan het aantal stemmen.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:

Ik vind van wel, de laatste tijd komen er gewoon teveel 'Nederlandse mods' bij. Daarbij krijgen de mods waar overduidelijk veel meer werk in zit veel minder aandacht.

Geplaatst:

Ik vind Nederlandse mods voor zo'n spel eigenlijk simpelweg geen reet aan. Mooi idee om ze op een hoopje te gooien, als je ze dan niet wilt zien, hoef je ze ook niet te zien

Voted: Yes.

Geplaatst:

Zeker ja, ik word elke keer een nieuw topic voor zo'n, meestal kleine en vaak ook vrij waardeloze, mod ook wel beu. 'T zou mooi zijn als dit topic er zou komen en dat ze er gebruik van maken.

Geplaatst:

Ik begin ze een beetje beu te worden, elke keer als ik in de modding showroom kom, zijn er weer nieuwe NEDERLANDSE texture mods, en geen enkele andere mods. :ch:

Voted: Ja

Geplaatst:

Ik weet niet waarom, maar ik denk dat als dat "Nederlandse mods" topic er zou zijn dat er dan toch wel mensen zijn die hun "mods" buiten dat topic posten :puh:.

Geplaatst:

Ik vind het niet echt nodig. Oke, ik hoef ook geen Nederlandse mods in m'n spel. Maar het zijn mods. Kun je net zo goed ook een topic maken voor alle automods. Die hoef ik namelijk ook niet in m'n spel. :cab: Ik heb dus 'Nee' gestemd.

Geplaatst:

Ik twijfel nog een beetje. Aan de ene kant is het wel een goed idee om die zooi bij elkaar te gooien, maar aan de andere kant ook weer niet. In het begin gaat dat werken, maar na een tijdje gaan ze gewoon topics openen omdat je hun werk zeg maar promoot, en word het misschien uiteindelijk moeilijk om het elke keer bij te houden?

Heb nog even blanco gestemd..

Geplaatst:

Ik geloof dat dit nog beginnende moddelers zijn, althans, ik heb er nog nooit van gehoord. Zij zitten dan nog in hun beginfase en ontdekken nieuwe dingen, maken nieuwe dingen en zijn ontzettend trots dat ze wat ingame hebben. Dat is een periode die voorbij moet gaan, na een tijdje zal dat wel voorbij gaan, zijn ze wat ervarener en komen de betere mods te voorschijn.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik geloof dat dit nog beginnende moddelers zijn, althans, ik heb er nog nooit van gehoord. Zij zitten dan nog in hun beginfase en ontdekken nieuwe dingen, maken nieuwe dingen en zijn ontzettend trots dat ze wat ingame hebben. Dat is een periode die voorbij moet gaan, na een tijdje zal dat wel voorbij gaan, zijn ze wat ervarener en komen de betere mods te voorschijn.

Negen van de tien "Nederlandse" mods die voorbij komen drijven zijn illegaal: de models zijn veelal door anderen gemaakt en de maker van de "Nederlandse" versie heeft vaak geen toestemming om het model te gebruiken. Van die paar mods die daarentegen wél legaal zijn, is de kwaliteit, naar mijn mening, dusdanig laag (in de vorm van simpele texturemods), dat je ze best samen op één hoop zou kunnen gooien.

Hierbij kan natuurlijk onderscheid worden gemaakt in de omvang die de mod behelst. Gaat het om een hele rits voertuigen, een compleet nieuwe "Nederlandse eenheden" mod of iets anders waar toch veel werk aan is besteed (dat is vaak wel te zien), dan kan er altijd nog een apart topic worden geopend. Ware het echter dat het slechts om een nieuwe texture gaat, dan kan die mod zijn plaats krijgen in het daarvoor bestemde topic.

Misschien een beetje overdreven, zeg je dan. Oh? Voor de rest van de mods geldt precies hetzelfde. Voor de voertuig-mods is een apart topic, maar wanneer een voertuig-mod definitief klaar is, kan hier een apart topic voor gemaakt. Zelfde principe, als je 't aan mij vraagt. Des te meer reden om hetzelfde te doen voor "Nederlandse" mods.

De nieuwe layout van de rij topics is duidelijker en dan vooral de "sticky" topics: deze vielen mij de eerste keer enorm op. Nog wat mooie duidelijke letters bovenin enneh... natuurlijk ook wat werk voor de moderators (het verschepen van schapen die de weg kwijt zijn naar het daarvoor bedoelde topic), zodat zij ook nog wat te doen hebben.

Anyway, da's mijn mening.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:

Negen van de tien "Nederlandse" mods die voorbij komen drijven zijn illegaal: de models zijn veelal door anderen gemaakt en de maker van de "Nederlandse" versie heeft vaak geen toestemming om het model te gebruiken.

Die moeten dan toch meteen worden verwijderd? Dat mag niet eens op dit forum.

Geplaatst:

ik denk niet dat het nodig is een apart topic voor nederlandse mods te openen, je raakt al vrij snel het overzicht kwijt.

wat dan handiger zou zijn is gewoon een aantal categorieën maken met voertuigen/personen/gebouwen etc... en daaronder bijv. bij voertuigen gewoon het merk ook als categorie te doen zoals op de meeste sites.

andere manier is gewoon door middel van tags als [NL] / [ENG] / [uS] etc. aan te geven op welk land de mod is gebaseerd.

en om illegaal geplaatste mods tegen te gaan misschien een idee om een stukje code met naam van de orginele auteur, eventuele link naar de website en het bericht waarin toestemming is gegeven verplicht te stellen.

wat dit dan betreft, laat ze lekker gaan dan, misschien komen er wel goeie modders uit tevoorschijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...