Jump to content

Wat vervangen?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik speel vaak PC games zoals GTA IV. Nu heb ik een PC die nogal laggt met GTA IV ( Op sommige plekken ).

Ik zou graag willen weten welke onderdeel ik zou moeten vervangen om games echt helemaal op Very High enzo te spelen zonder lagg.

Mijn huidige comp bevat:

3GB RAM

AMD Athlon x64 X2 Dual Pro Core Processor 5200+ 2.7Ghz

Nvidea Geforce 9800GT ( 1gb )

voor meer informatie moet je maar even een berichtje achterlaten!

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Ik heb bijna hetzelfde spul maar ik zou de processor vervangen.

Ik had het bijna zelf sook gedaan.

Maar dan moet je wel direct ook een ander moederbord en ram geheugen als je 1 wil die gta 4 goed speelt.

De videokaart is nog wel goed voor med/high

Geplaatst:

Maar dan moet je wel direct ook een ander moederbord en ram geheugen als je 1 wil die gta 4 goed speelt.

In principe hoeft er geen nieuw geheugen gekocht te worden, maar een nieuw moederbord is wel noodzakelijk als je een nieuwe processor wilt. Je zal daar minstens een euro of 200 aan kwijt zijn, wil je nog een fatsoenlijke videokaart erbij dan ben je zeker 350 euro kwijt. En om dit allemaal aan te kunnen heb je eigenlijk ook een nieuwe voeding nodig en dan kom je al gauw aan ~420 euro...

Geplaatst:

In principe hoeft er geen nieuw geheugen gekocht te worden, maar een nieuw moederbord is wel noodzakelijk als je een nieuwe processor wilt. Je zal daar minstens een euro of 200 aan kwijt zijn, wil je nog een fatsoenlijke videokaart erbij dan ben je zeker 350 euro kwijt. En om dit allemaal aan te kunnen heb je eigenlijk ook een nieuwe voeding nodig en dan kom je al gauw aan ~420 euro...

Hehe, dus eigenlijk gewoon een Quad Core kopen ?

Hoe zit het dan met me RAM en Videokaart ? Zijn die wel goed dan ?

Geplaatst:

Dat zit wel snor ja, maar je kan met jou videokaart GTA IV niet op Very High spelen.

Geplaatst:

Dat zit wel snor ja, maar je kan met jou videokaart GTA IV niet op Very High spelen.

Nja, als ik me moederzooi ook vervang zou ik misschien kunnen kiezen voor een 2de videokaart toch ?

Geplaatst:

Nja, als ik me moederzooi ook vervang zou ik misschien kunnen kiezen voor een 2de videokaart toch ?

Als je moederbord dan SLI ondersteunt zou je inderdaad 2 9800GT's nemen, maar dan kan je denk ik beter 1 betere videokaart kopen.

Geplaatst:

Als je moederbord dan SLI ondersteunt zou je inderdaad 2 9800GT's nemen, maar dan kan je denk ik beter 1 betere videokaart kopen.

Dus even alles op een rijtje, KOPEN:

- Nieuw moederboard met SLI.

- Nieuwe Videokaart

- Nieuwe processor ( Quad Core )

Nog iets vergeten : )?

Geplaatst: (bewerkt)

Dus even alles op een rijtje, KOPEN:

- Nieuw moederboard met SLI.

- Nieuwe Videokaart

- Nieuwe processor ( Quad Core )

Nog iets vergeten : )?

Moederbord met SLI is alleen nodig al koop je nog een 2de 9800GT, al koop je nu gewoon 1 HD 5850 ofzoiets heb je geen moederbord met SLI nodig. En je hebt misschien een nieuwe voeding nodig.

Bewerkt: door Djmaddox

Als ik jou was hoeft je moederboard niet perse SLI te ondersteunen. Koop ipv een 2e 9800gt een andere betere kaart. en wil je bij AMD blijven of heb je liever Intel? :puh: En wat voor voeding heb je?

Bewerkt: door BAD14

Als ik jou was hoeft je moederboard niet perse SLI te ondersteunen. Koop ipv een 2e 9800gt een andere betere kaart.

Niet dat ik dat al gezegt heb ofzo...

EDIT @ Hieronder, ik had dat bericht 10 minuten voor jou post gepost?

Bewerkt: door Djmaddox

aha serieus ik was nog bezig met me post hoor ik had die van jou nog niet gezien? :{

@hierboven nou sorry dan ik wou alleen maar helpen en ik had jou post echt nog niet gezien ik zal de volgende keer beter kijken! ;)

Bewerkt: door BAD14
Geplaatst:

Als hij nu voor 80/90 euro een 2e 9800GT kan kopen, want veel duurder zijn die krengen niet, dan heb je echt een aardige basis waarmee je GTA IV goed op high kan draaien. Een HD5850 is beter, maar de vraag is nu, is het het geld waard om een HD5850 te kopen als je voor de helft van dat geld een 2e 9800GT kan halen? Met 2 9800GT's in SLI zal GTA IV ook heerlijk lopen.

Ik denk dat dit wel wat is voor je:

post-35628-1261836133,22.png

Geplaatst:

Als hij nu voor 80/90 euro een 2e 9800GT kan kopen, want veel duurder zijn die krengen niet, dan heb je echt een aardige basis waarmee je GTA IV goed op high kan draaien. Een HD5850 is beter, maar de vraag is nu, is het het geld waard om een HD5850 te kopen als je voor de helft van dat geld een 2e 9800GT kan halen? Met 2 9800GT's in SLI zal GTA IV ook heerlijk lopen.

Ik denk dat dit wel wat is voor je:

post-35628-1261836133,22.png

Ziet er goed uit :)

Dankje.

Ik heb nog nooit zo'n prehistorisch moederbord gezien in een samenstelling. :schater: SLi zorgt ervoor dat GTA IV problemen met de schaduwen krijgt waardoor alles gaat knipperen (heel erg irritant) en super veel beter loopt het toch niet. Met een enkele 9800GT zou het al prima moeten lopen overigens, het enige wat bij jou minder is is de processor. Ik zal eens kijken wat ik voor die 330 euro kan samenstellen.

Edit: voor de prijs van een Q8400 kan ik een Phenom II X4 955 halen... Uh, right. =1&product[210544]=1&product[82893]=1"]Deze set schopt de kont van de set van Sprunk. Veel goedkoper, geen doelloze kaart voor SLi (wat vaak toch niet goed werkt as i said before) en een voeding die waarschijnlijk geschikter is voor dat systeem.

Bewerkt: door Galiorix

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...