Jump to content

Wat vervangen?


Rickyboy30

Recommended Posts

Ik heb nog nooit zo'n prehistorisch moederbord gezien in een samenstelling. :schater: SLi zorgt ervoor dat GTA IV problemen met de schaduwen krijgt waardoor alles gaat knipperen (heel erg irritant) en super veel beter loopt het toch niet. Met een enkele 9800GT zou het al prima moeten lopen overigens, het enige wat bij jou minder is is de processor. Ik zal eens kijken wat ik voor die 330 euro kan samenstellen.

Edit: voor de prijs van een Q8400 kan ik een Phenom II X4 955 halen... Uh, right. Deze set schopt de kont van de set van Sprunk. Veel goedkoper, geen doelloze kaart voor SLi (wat vaak toch niet goed werkt as i said before) en een voeding die waarschijnlijk geschikter is voor dat systeem.

Bij mij stottert de schaduw in GTA IV ook en, as far as i know, heb ik geen SLI opstelling. Dit komt gewoon door de slechte engine van het spel. En verder is het appels met peren vergelijken wat je doet. Jouw 500 watt voeding past ongetwijfeld beter bij een enkele 9800GT. De 600 Watt voeding uit mijn set past beter bij 2 9800GT's. Dus dat jouw geweldige voeding veel beter bij zijn systeem past is dan nogal wiedes. Er mist immers een stroom vretende grafische kaart extra.

Overigens is dat hemelse moederbord uit jouw settup ook niet bepaald nieuw, gezien het feit AM2+ langzaam word overlopen door AM3. Plus dat het moederbord niet eens Phenom II ready is. Rickyboy zal dus eerst zijn bios moeten updaten. Als je dan zo nodig krietiek moet hebben op een wat ouder moederbord, neem dan zelf ook geen verouderd moederbord. Plus dat een goedkoper moederbord in deze opstelling ook voldoet.

En de keuze voor de Intel Q8400 in mijn set was snel gemaakt. Het goedkoopste SLI moederbord wat ik kon vinden voor een Phenom II kost 80 euro.

Dit lijkt me toch echt een betere keus, als je geen SLI wilt. Tenminste een AMD chipset, zodat overclocken, mocht je dat willen gaan doen, makkelijker word.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Bij mij stottert de schaduw in GTA IV ook en, as far as i know, heb ik geen SLI opstelling. Dit komt gewoon door de slechte engine van het spel. En verder is het appels met peren vergelijken wat je doet. Jouw 500 watt voeding past ongetwijfeld beter bij een enkele 9800GT. De 600 Watt voeding uit mijn set past beter bij 2 9800GT's. Dus dat jouw geweldige voeding veel beter bij zijn systeem past is dan nogal wiedes. Er mist immers een stroom vretende grafische kaart extra.

Ik zeg alleen maar dat de voeding geschikter is, ik zeg verder niks over jouw voeding. En ja het klopt dat GTA IV buggy schaduwen heeft, maar mijn problemen met SLi enabled waren wel net een tikkeltje erger. Maar dat kan jij natuurlijk ook niet ruiken.

Overigens is dat hemelse moederbord uit jouw settup ook niet bepaald nieuw, gezien het feit AM2+ langzaam word overlopen door AM3. Plus dat het moederbord niet eens Phenom II ready is. Rickyboy zal dus eerst zijn bios moeten updaten. Als je dan zo nodig krietiek moet hebben op een wat ouder moederbord, neem dan zelf ook geen verouderd moederbord. Plus dat een goedkoper moederbord in deze opstelling ook voldoet.

Een ouder moederbord is geen probleem, maar dat moederbord is zo goed als prehistorisch. Bovendien word jouw CPU standaard ook niet ondersteund op dat P7N bord, een BIOS update is daarbij ook nodig.

En de keuze voor de Intel Q8400 in mijn set was snel gemaakt. Het goedkoopste SLI moederbord wat ik kon vinden voor een Phenom II kost 80 euro.

Een beetje Phenom II kan heel erg goed meekomen met de Core i7 920 qua prestaties in games, een Q8400 is inmiddels oude zooi.

Dit lijkt me toch echt een betere keus, als je geen SLI wilt. Tenminste een AMD chipset, zodat overclocken, mocht je dat willen gaan doen, makkelijker word.

Prima bordje, maar ik snap alleen niet waarom je bij die OCZ voeding blijft steken als er veel betere en stillere alternatieven te koop zijn.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nu een beetje krap bij kas, dus wat zou ik eerst kopen ? De videokaart ( + sli moederboord ) of de processor ?

Dus met welke van die 2 is einglijk de beste keus om het eerst te kopen ?

Iemand ? Ik ga straks namelijk even langs de computerwinkel dus ik zou het graag snel willen weten.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zou eerst het moederbord en de proccesor kopen en als je dan nog wat oudere spulletjes hebt liggen kun je er misschien ook nog wat op doen maar als je geen oudere pc onderdelen zoals, voeding hdd's etc hebt liggen maakt het helemaal niets uit

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net even GTA IV op High gespeeld, en toen Taak beheer gestart.

Hij zei dat maar 55% van het processor geheugen gebruikt werd en 77% van het RAM geheugen gebruikt werd.

EDIT:

Heb net de game een uur lang op VERY HIGH gespeeld, alles maxed out... Toch blijft hij een beetje laggen op drukke plaatsen, zoals midden in de stad... Maar als ik in het ziekenhuis of vliegveld ben dan speelt hij VLEKKEloos, en god... wat is het spel dan PRACHTIG.

Dus waar zit nou eigenlijk het probleem met de lagg ?

me videokaart, me processor of me RAM geheugen ?

Bewerkt: door Rickyboy30
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net even GTA IV op High gespeeld, en toen Taak beheer gestart.

Hij zei dat maar 55% van het processor geheugen gebruikt werd en 77% van het RAM geheugen gebruikt werd.

EDIT:

Heb net de game een uur lang op VERY HIGH gespeeld, alles maxed out... Toch blijft hij een beetje laggen op drukke plaatsen, zoals midden in de stad... Maar als ik in het ziekenhuis of vliegveld ben dan speelt hij VLEKKEloos, en god... wat is het spel dan PRACHTIG.

Dus waar zit nou eigenlijk het probleem met de lagg ?

me videokaart, me processor of me RAM geheugen ?

okee dan, Ik heb net een nieuwe processor gekocht!

Een AMD Athlon (x64) 620 Processor 2,60 GHZ ( Quad Core dus :) )

Daarna ff GTA IV gespeeld, en ik speel nu op ALLE very high instellingen VLEKKEloos! Echt PERFECT!

Alleen 1 ding, mijn videokaart / processor maakt enorm veel lawaai, en me kast word erg heet ( Hand ertegen aan gehouden )

Hoord dat ?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat hoort absoluut niet.

Zit er een fan in je behuizing? Zo niet, meteen één of 2 aanschaffen. Als zelfs de behuizing erg warm word heb je echt een probleem met de warmte afvoer. Kijk ook de processor koeler even na, heb je die er goed opgezet, goed aangeklikt e.d.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is heet? Kan je je hand er gewoon voor een tijd tegen aan houden of moet je hem meteen wegtrekken om niet je handen te verbranden? Bij beide situaties heb je toch een probleem met het afvoeren van de hitte, maar ik zou me vooral zorgen maken bij de 2e situatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is heet? Kan je je hand er gewoon voor een tijd tegen aan houden of moet je hem meteen wegtrekken om niet je handen te verbranden? Bij beide situaties heb je toch een probleem met het afvoeren van de hitte, maar ik zou me vooral zorgen maken bij de 2e situatie.

Nou, ik kan hem er gewoon tegen aan blijven houden... maar hij is alleen zo heet bij GTA IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...