Jump to content

Nieuwe monitor


BAD14

Recommended Posts

Eeeey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor,

ik zit te denken aan een Full HD monitor. Ik wil graag games zoals GTA mooi spelen en mijn budget is +-150 euro. Weten jullie misschien goede mooie monitoren te adviseren?

Ik zat te kijken naar zoiets maar ik weet niet precies waar ik op moet letten bij een nieuwe monitor. Is het slim om er een te kopen met HDMI aansluiting of is het al heel mooi als je alleen dvi-d aan sluit op een full hd monitor?

Ik hoop dat jullie mij iets moois kunnen adviseren ;)

Groetjes

Link to comment
Delen op andere websites

Hier een geweldige scherm van Iiama: Klik. 2ms reactiesnelheid, full HD (1080P) en DVI. Beter dan de Philips, want die heeft 5ms en VGA. DVI is beter dan VGA, want DVI is digitaal en VGA analoog. Digitaal is natuurlijk beter. Geen HDMI, maar dat maakt niet uit. Het signaal van HDMI is namelijk hetzelfde als DVI. Het enige wat er aan verschilt is dat je bij HDMI de mogelijkheid hebt om geluid mee te sturen. Ik denk niet dat je het geluid over de slechte speakers in de monitor wilt laten lopen, dus in principe heb je geen HDMI nodig.

Let wel op dat je een monster van een grafische kaart nodig hebt om GTA IV op Full HD met High settings te kunnen spelen.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie hulp, ik ga nog even goed rondkijken op internet en dan iets bestellen waarschijnlijk!

En dat GTA iv op Full HD snap ik wel maar vooral als ik bijvoorbeeld filmpjes kijk dat het dan een stuk mooier is!

Link to comment
Delen op andere websites

Ja bedankt daar zat ik ook al te kijken;)

Ik heb zelf niet echt iets met Iiama en ik zat zelf iets meer naar deze te kijken, die is wel 23'' en voor de rest ongeveer dezelfde specs behalve dat die 5ms is, merk je daar veel van in de praktijk?

Bewerkt: door BAD14
Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk maken fabrikanten de schermen zelf niet, de panelen die er in zitten komen altijd van een andere partij. Zo gebruikt Dell bijvoorbeeld bij haar 30 inch scherm hetzelfde paneel als dat gebruikt word bij het 30 inch Apple Cinema scherm.

Je moet je zeker niet blindstaren op specs want die zeggen vaak maar een deel over het scherm. Je moet eigenlijk gewoon de schermen naast elkaar hebben om er goed over te kunnen oordelen aangezien er vaak nog een verschil zit in dingen als kleurweergave, contrast, helderheid e.d.. Daarom moet je ook gewoon veel reviews doorlezen.

Ik raad je de LG W2253V-PF (22 inch) aan. LG staat bekend om de goede schermen die ze produceren en deze kwam bij Hardware.info als beste uit de test in een redelijk grote vergelijkingstest. Hij heeft een goede kleurweergave, snelle reactie tijd en goed contrast dus wat wil je nog meer? Daarnaast betaal je zeker niet de hoofdprijs voor dit scherm (rond de 160 euro).

Link to comment
Delen op andere websites

Ja bedankt daar zat ik ook al te kijken;)

Ik heb zelf niet echt iets met Iiama en ik zat zelf iets meer naar deze te kijken, die is wel 23'' en voor de rest ongeveer dezelfde specs behalve dat die 5ms is, merk je daar veel van in de praktijk?

Mijn vorige scherm was 2ms en ik merk geen enkel verschil met de 5ms die ik nu heb. Volgens mij merkt het menselijk oog ook pas verschil boven de 6ms ofzo, dus 2ms is vooral een marketingtruukje of voor mensen die hardware geil zijn.

Overigens is er tussen DVI en VGA wel een heel groot verschil (zelf ondervonden), dus zoek iig een scherm met DVI en/of HDMI. Het enige verschil bij HDMI is (zoals Sprunk al zei) dat er geluid word meeverzonden mits je videokaart dit ondersteunt. Maar als er ingebouwde speakers in je beeldscherm zitten zijn deze meestal van belachelijk slechte kwaliteit, dus veel zal je er niet aan hebben.

Persoonlijk valt Iiyama voor mij ook onder de budgetmerken. Ik zou eerder voor de Acer of LG (ook wel budgetmerk) gaan. Een Samsung gaat helaas niet in je budget passen ben ik bang.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja bedankt daar zat ik ook al te kijken;)

Ik heb zelf niet echt iets met Iiama en ik zat zelf iets meer naar deze te kijken, die is wel 23'' en voor de rest ongeveer dezelfde specs behalve dat die 5ms is, merk je daar veel van in de praktijk?

Mijn vorige scherm was 2ms en ik merk geen enkel verschil met de 5ms die ik nu heb. Volgens mij merkt het menselijk oog ook pas verschil boven de 6ms ofzo, dus 2ms is vooral een marketingtruukje of voor mensen die hardware geil zijn.

Overigens is er tussen DVI en VGA wel een heel groot verschil (zelf ondervonden), dus zoek iig een scherm met DVI en/of HDMI. Het enige verschil bij HDMI is (zoals Sprunk al zei) dat er geluid word meeverzonden mits je videokaart dit ondersteunt. Maar als er ingebouwde speakers in je beeldscherm zitten zijn deze meestal van belachelijk slechte kwaliteit, dus veel zal je er niet aan hebben.

Persoonlijk valt Iiyama voor mij ook onder de budgetmerken. Ik zou eerder voor de Acer of LG (ook wel budgetmerk) gaan. Een Samsung gaat helaas niet in je budget passen ben ik bang.

Is DVI dan zoveel beter? Ik heb een Samsung scherm, en daar zit geen DVI aansluiting aan, enkel RGB. Veel mensen zeggen wel dat DVI beter is, maar waarom?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja bedankt daar zat ik ook al te kijken;)

Ik heb zelf niet echt iets met Iiama en ik zat zelf iets meer naar deze te kijken, die is wel 23'' en voor de rest ongeveer dezelfde specs behalve dat die 5ms is, merk je daar veel van in de praktijk?

Mijn vorige scherm was 2ms en ik merk geen enkel verschil met de 5ms die ik nu heb. Volgens mij merkt het menselijk oog ook pas verschil boven de 6ms ofzo, dus 2ms is vooral een marketingtruukje of voor mensen die hardware geil zijn.

Overigens is er tussen DVI en VGA wel een heel groot verschil (zelf ondervonden), dus zoek iig een scherm met DVI en/of HDMI. Het enige verschil bij HDMI is (zoals Sprunk al zei) dat er geluid word meeverzonden mits je videokaart dit ondersteunt. Maar als er ingebouwde speakers in je beeldscherm zitten zijn deze meestal van belachelijk slechte kwaliteit, dus veel zal je er niet aan hebben.

Persoonlijk valt Iiyama voor mij ook onder de budgetmerken. Ik zou eerder voor de Acer of LG (ook wel budgetmerk) gaan. Een Samsung gaat helaas niet in je budget passen ben ik bang.

Is DVI dan zoveel beter? Ik heb een Samsung scherm, en daar zit geen DVI aansluiting aan, enkel RGB. Veel mensen zeggen wel dat DVI beter is, maar waarom?

Nou zoals Sprunk al zei ''DVI is beter dan VGA, want DVI is digitaal en VGA analoog. Digitaal is natuurlijk beter.'' Digitaal is in het binaire stelsel, analoog bevat vaak ook ruis etc. En RGB is een kleurensysteem. Red Green Blue

Dus ik ga voor een monitor met DVI aansluiten en misschien ook nog HDMI aansluiting maar eigenlijk heb ik dat niet nodig aangezien ik als andere boxen gebruik.

Bewerkt: door BAD14
Link to comment
Delen op andere websites

Ja bedankt daar zat ik ook al te kijken;)

Ik heb zelf niet echt iets met Iiama en ik zat zelf iets meer naar deze te kijken, die is wel 23'' en voor de rest ongeveer dezelfde specs behalve dat die 5ms is, merk je daar veel van in de praktijk?

Mijn vorige scherm was 2ms en ik merk geen enkel verschil met de 5ms die ik nu heb. Volgens mij merkt het menselijk oog ook pas verschil boven de 6ms ofzo, dus 2ms is vooral een marketingtruukje of voor mensen die hardware geil zijn.

Overigens is er tussen DVI en VGA wel een heel groot verschil (zelf ondervonden), dus zoek iig een scherm met DVI en/of HDMI. Het enige verschil bij HDMI is (zoals Sprunk al zei) dat er geluid word meeverzonden mits je videokaart dit ondersteunt. Maar als er ingebouwde speakers in je beeldscherm zitten zijn deze meestal van belachelijk slechte kwaliteit, dus veel zal je er niet aan hebben.

Persoonlijk valt Iiyama voor mij ook onder de budgetmerken. Ik zou eerder voor de Acer of LG (ook wel budgetmerk) gaan. Een Samsung gaat helaas niet in je budget passen ben ik bang.

Ik heb persoonlijk ondervonden dat Acer poep is. Ik heb zelf een 19" van hun gehad, en daarbij kreeg ik een irritant schrapend-achtig geluid, en ik had er niet eens boxjes in zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Is DVI dan zoveel beter? Ik heb een Samsung scherm, en daar zit geen DVI aansluiting aan, enkel RGB. Veel mensen zeggen wel dat DVI beter is, maar waarom?

Omdat het signaal inderdaad digitaal gaat i.p.v. analoog. Ik heb een tijd mijn TV (Samsung LE32A457) op mijn PC aangesloten gehad via een VGA kabel, en daarbij kreeg ik een korrelig beeld en dat het beeld ook niet goed op het scherm paste. Ik heb het nu via een DVI naar HDMI kabel, en dat is echt een wereld van verschil. Geen korrelig beeld meer, en ook een groot voordeel is dat ik niet elke keer mijn PC resolutie (1920x1080) naar de eigenlijke TV resolutie (1366x768) moet veranderen, maar dat de digitale kabel dit automatisch downscaled naar een goed passend beeld. Kleuren e.d. worden ook beter weergegeven met een digitaal signaal.

Overigens is RGB idd iets anders zoals BAD14 al zei, dus ik denk dat je VGA bedoelt?

Ik heb persoonlijk ondervonden dat Acer poep is. Ik heb zelf een 19" van hun gehad, en daarbij kreeg ik een irritant schrapend-achtig geluid, en ik had er niet eens boxjes in zitten.

Ik dacht dat Acer algemeen wel goed stond aangeschreven, maar ik moet toegeven dat ik er persoonlijk geen ervaring mee heb. Ik gebruik zelf al jaren Samsung en heb hier al verschillende beeldschermen van gehad, welke altijd goed zijn bevallen. Alleen met de eisen en het budget van de TS word een Samsung (zoals ik al zei) moeilijk te vinden. Een LG staat nogal goedkoop vind ik persoonlijk, maar heeft wel goede specs voor die prijs.

Link to comment
Delen op andere websites

Is DVI dan zoveel beter? Ik heb een Samsung scherm, en daar zit geen DVI aansluiting aan, enkel RGB. Veel mensen zeggen wel dat DVI beter is, maar waarom?

Omdat het signaal inderdaad digitaal gaat i.p.v. analoog. Ik heb een tijd mijn TV (Samsung LE32A457) op mijn PC aangesloten gehad via een VGA kabel, en daarbij kreeg ik een korrelig beeld en dat het beeld ook niet goed op het scherm paste. Ik heb het nu via een DVI naar HDMI kabel, en dat is echt een wereld van verschil. Geen korrelig beeld meer, en ook een groot voordeel is dat ik niet elke keer mijn PC resolutie (1920x1080) naar de eigenlijke TV resolutie (1366x768) moet veranderen, maar dat de digitale kabel dit automatisch downscaled naar een goed passend beeld. Kleuren e.d. worden ook beter weergegeven met een digitaal signaal.

Overigens is RGB idd iets anders zoals BAD14 al zei, dus ik denk dat je VGA bedoelt?

Ja, dat was een foutje van die RGB. Maar dan nog, ik zie echt geen ruis hoor :7 en ik werk perfect op 1920x1200 met haarscherp en ruisvrij beeld.

Dus ik weet niet waarom dit voor een monitor belangrijk is, het heeft enkel slechter beeld bij TV's.

Mvg, BV_1993

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...