Jump to content

Gta IV werkt niet op snelle laptop


VTVT

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, de Sony Vaio VGN-FW15JF.

Processor : Intel Core 2 Duo - P7450

Kloksnelheid : 2130 MHz

Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium - 64 bit

Intern geheugen : 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB

Opslag : 500 GB (5400 RPM Serial ATA)

Mediastations : Bluray Combo Drive (Bluray lezen, DVD+/-RW branden)

Beeldscherm : 16.4 inch Full HD X-black TFT Breedbeeld

Resolutie : 1920 x 1080 pixels

Videokaart : ATI Radeon HD 4570

Videokaartgeheugen : 512/1770 MB

Een computer waar GTA IV goed op zou moeten draaien, lijkt mij. Toch wil dit helaas niet. Het spel stottert en is alleen een beetje speelbaar met een resolutie van 800 x 600. Maar zelfs dan moet alles in de laagste kwaliteit en werkt het niet zoals zou moeten. De videokaart heeft al een update gehad, ik heb de nieuwste Direct X en de nieuwste GTA patch gedownload. (Moet je overigens alle patches downloaden, of krijg je bij de nieuwste alle updates?)

Andere spellen werken trouwens wel in hoge resolutie en goede kwaliteit, alleen GTA IV wil niet.

Hopelijk is er hier iemand die weet wat het probleem kan zijn. Alvast bedankt!

Bewerkt: door VTVT
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, de Sony Vaio VGN-FW15JF.

Processor : Intel Core 2 Duo - P7450

Kloksnelheid : 2130 MHz

Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium - 64 bit

Intern geheugen : 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB

Opslag : 500 GB (5400 RPM Serial ATA)

Mediastations : Bluray Combo Drive (Bluray lezen, DVD+/-RW branden)

Beeldscherm : 16.4 inch Full HD X-black TFT Breedbeeld

Resolutie : 1920 x 1080 pixels

Videokaart : ATI Radeon HD 4570

Videokaartgeheugen : 512/1770 MB

Een computer waar GTA IV goed op zou moeten draaien, lijkt mij. Toch wil dit helaas niet. Het spel stottert en is alleen een beetje speelbaar met een resolutie van 800 x 600. Maar zelfs dan moet alles in de laagste kwaliteit en werkt het niet zoals zou moeten. De videokaart heeft al een update gehad, ik heb de nieuwste Direct X en de nieuwste GTA patch gedownload. (Moet je overigens alle patches downloaden, of krijg je bij de nieuwste alle updates?)

Andere spellen werken trouwens wel in hoge resolutie en goede kwaliteit, alleen GTA IV wil niet.

Hopelijk is er hier iemand die weet wat het probleem kan zijn. Alvast bedankt!

Het is algemeen bekend dat laptops niet zijn voor grote games als gta IV hoe goed het ook mag zijn

Je kan denk ik beter een goede pc kopen

Link to comment
Delen op andere websites

Jouw baggerbak processor kan IV nooit aan op medium settings. Speel bv. in windowed mode om het iets draaglijker te laten spelen.

Om op je andere vraag te antwoorden: je krijgt alle updates automatisch in de laatst verschenen patch ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie reacties! :) Maar..laptops niet voor grote games? Andere zware spellen werken wel in hoge kwaliteit.

En 1920x1080 pixels met alles op z'n laagst kan ik nog begrijpen, maar nu werkt die niet eens in 800x600. Windowed helpt helaas ook nauwelijs.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, voor één spel? Dit spel zou gewoon moeten werken op de laptop, als je naar de systeemeisen etc kijkt.

ja idd, maar 1 ding ben je wel vergeten, het is een laptop, de grafische kaart en processor kunnen zich onmogelijk met gelijke desktop varianten meten, als we dat in rekening nemen vodoet je laptop, helaas voor jou, niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Klik

Als je daar kijk zie je dat dat de minimum eisen zijn

Maar je ziet ook dat word aangeraden om op minimaal het dubbele te spelen zodat het nog een beetje wil.

Grand Theft Auto IV is gewoon een groot spel en is heel zwaar

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...