Jump to content

[MINI-TUT]Er lukt mij iets niet of ik snap iets niet wat moet ik doen?

Recommended Posts

Geplaatst:

Mini-Tutorial:

Er lukt mij iets niet of ik snap iets niet wat moet ik doen?

Ik schreef deze tutorial omdat en dat geef ik toe ik mij de laatste tijd erger aan topics met dezelfde vraag soms staan ze zelfs op dezelfde pagina.

Er lukt mij iets niet.

Dat komt helaas maar al te veel voor zelfs bij de beste scripters, je wil iets maken maar het lukt niet je hebt dan twee opties:

>> Blijven proberen en goed nadenken.

>> Het opzoeken.

Als het eerste niet lukt zal je waarschijnlijk het opzoeken, kijk allereerst op de wiki van samp: Klik hier.

Vindt je het daar niet of snap je het niet kan je op dit forum of het forum van samp (Klik hier) de zoekmachine gebruiken of de pagina's afgaan.

Vindt je geen topics met die vraag of snap je werkelijk niets van wat er in de topics staat (in dat geval kan je in dat topic reageren) kan je je eigen topic openen met wat er jou niet lukt en zal je waarschijnlijk geholpen worden, ik zou ook zeggen heb geduld en ga niet meteen niemand zeggen ;)

Ik snap iets niet.

Dit komt ook wel veel voor in dit geval raad ik je aan om topics op de forums af te gaan, want waarschijnlijk is er al zo,n topic, en zeker als het om port forwarden gaat.

Je zoekt en je zoekt maar je vindt echt niets dan kan je je eigen topic openen ;)

Slot

Zo houden we allemaal het SAMP Scripting fora wat overzichtelijk en worden niet veel dezelfde vragen meer gesteld.

Geplaatst: (bewerkt)

Goede tutorial, maar in principe zou iedereen dit moeten weten, omdat de regel zowel op SA:MP als op GTAFORUM is dat je eerst moet zoeken voordat je een topic opent :puh:. Bij de meeste forums moet je er zelfs akkoord mee gaan als je wilt registreren.

En ik denk trouewns dat dit topic er niet veel aan zal veranderen, nu blijft het even goed, maar over een aantal weken staat het topic op pagina 5, of wordt het amper gelezen. Er zijn ook forum's waar bumpen niet toegelaten is (hier wel, maar goed..) en meestal zijn er leden die nog een extra vraag willen stellen, en dan is meteen het topic gesloten en voila... daar staat die persoon zonder antwoord. Dat is niet het geval hier op het forum, weet eigenlijk niet hoe het op het SA:MP scripting forum zit, maar eigenlijk vind ik een nieuw onderwerp starten dan nog beter.

Maar goed, de zoekfunctie gebruiken is inderdaad handiger, anderzijds zijn er dan een boel forumdelen waar nooit meer in gepost zal worden, want ik denk dat de meeste vragen die gesteld worden, al bestaan. Dus sommige forumdelen zouden eigenlijk aan een doodse stilte moeten lijden.

EDIT: Ook denk ik dat de zoekfunctie hier op het forum, de meeste mensen ergert en dat dat het zoeken ook voorkomt. Ik zoek soms ook naar topics, maar het gaat geloof ik nog sneller als je naar een forumdeel gaat en daar de pagina's afgaat dan dat je hier de zoekfunctie gebruikt. Want je hebt heel vaak te maken met 'Wacht 60 seconden voordat je weer zoekt (of zo iets) :{ '

Bewerkt: door vice
Geplaatst:

Tsjah... Soms als mensen over een forum beschikken zoals deze maken ze direct een topic aan, in plaats van eerst met Google te zoeken. Kom je niet alleen in dit forum-gedeelte tegen, maar verspreid over het hele forum. Mensen vragen van alles, dingen die ook makkelijk te vinden zijn met goed nadenken, zoeken met google, of op dit forum met de zoekfunctie. Uiteindelijk hebben we wel een paar van dat soort mensen nodig, die zo goed als onnodige vragen gaan stellen, want een forum bestaat niet zonder vragen / discussies en nog meer van die shizzle. Teveel maakt het echter ook niet bepaald prettig, en ik denk dat we steeds dichter bij die grens komen.

Je topic is dus wel even iets om bij stil te staan! :)

Geplaatst:

Het herrinert er iedereen gewoon nog is aan dat vroeger heel lang gelden onze voorouders de zoekfunctie uitvonden. :puh: Maar ik moet toegeven dat op dit forum de zoekfunctie nogal faalt. Ik ben het ermee eens dat die 60 sec wachten irritant zijn. Ook als je bv iets zoekt, je typt iets in en je komt helemaal ergens ander uit.

MAAR: voor de rest is dit forum TOPPIE :tu:

Geplaatst:

Dat in deze versie van het forum de zoekmachine echt faalt ben ik akkoord mee je zoekt meer op aparte berichten dan topics.

Maarja wat kunnen wij eraan doen dit heb ik geschreven omdat ik mij toch wel aan die topics met dezelfde vragen erger ;)

• 5 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...