Jump to content

Premiejagers

Premiejagers  

27 leden hebben gestemd

1. 1. Ben je er voor of tegen?

• Voor
      18
    • Tegen
      3
    • Geen mening
      6

Recommended Posts

Geplaatst:

Premiejagers

Had gisteravond een serie gezien 'Bounty Hunters' op National Geographic. Bounty Hunters zijn premiejagers die voortvluchtige criminelen oppakken in ruil voor geld. Van dat geld leven ze. Ze werken in principe samen met de politie maar dan moeten ze wel binnen een bepaalde tijd een crimineel oppakken die voortvluchtig is. Dat kan soms gevaarlijk zijn aangezien de meeste gewapend zijn. Bounty Hunters is een serie en gaat over een aantal Premiejagers die criminelen opsporen in ruil voor geld. In Nederland heb je ze ook maar lang niet zo erg als in de Verenigde Staten, de Premiejagers in Amerika zijn veel gevaarlijker bewapend.

Wat vind jij van deze mensen? Zijn het helden of vind je het belachelijk werk. Enkel zinnige antwoorden met meerdere argumenten aangezien we hier in Opinie zitten. 0_0

Mvg,

GrandTheftTwano

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb dit ook programma gezien, dat was toch die man met een zwart pak aan en een zwarte hoed?

Ik ben voor, omdat die mensen toch een keer het geld moeten betalen. Ik vind het niet belachelijk maar

ik vind die mensen ook geen helden.

Bewerkt: door MostWantedKid
Geplaatst:

Ik heb het ook ooit eens gezien. Die man met die hoed ziet er wel grappig uit. Maar verder zou ik er niet rouwig zijn als een crimineel ze allemaal lek schiet. Het zijn vaak van die afgekeurde politieagentjes ofzo.

Ik vind het een goed alternatief als de politie ze niet kan pakken. Liever dat een premie jager ze vangt dan dat een grote crimineel op vrij voeten loopt. Als we daar veiliger door zijn boeit het mij niet zo veel dat er een paar bestalingcenten naar die premiejager toe gaat. Helemaal als je al ziet naar wat soort onzin tegenwoordig belastinggeld gaat

Bewerkt: door Flashingdemon666
Geplaatst:

Nee vind het niks, het zijn gewoon een stelletje cowboys die nooit hun politiediploma hebben gehaalt ofz. En vind het echt belachelijk hoe ze sommige voortvluchtigen oppakken.

Daarnaast vind ik ze ook een gevaar. De politie weet tenminste hoe ze zo een vuurwapendragend persoon moeten aanhouden. Bijv de straat afsluiten enz. Een premiejager zou volgens mij als hij een persoon moest aanhouden die naast een school woont. Helemaal met een shotgun naar binnen vallen totaal niet denkend aan de omgeving om zich heen.

Geplaatst:

ik heb dat programma gister ook al gezien!op nationaldeograpic toch?

naja ik ben voor,ik vind het geen helden maar ze vangen criminelen dus dat is goed.

Geplaatst:

Nee vind het niks, het zijn gewoon een stelletje cowboys die nooit hun politiediploma hebben gehaalt ofz. En vind het echt belachelijk hoe ze sommige voortvluchtigen oppakken.

Daarnaast vind ik ze ook een gevaar. De politie weet tenminste hoe ze zo een vuurwapendragend persoon moeten aanhouden. Bijv de straat afsluiten enz. Een premiejager zou volgens mij als hij een persoon moest aanhouden die naast een school woont. Helemaal met een shotgun naar binnen vallen totaal niet denkend aan de omgeving om zich heen.

Idd.

En sowieso is de politie er toch om criminelen te pakken..?

Geplaatst:

Ik heb er geen problemen mee dat ze er zijn. Heb het programma ook gezien en ik moet zeggen dat ze ook op mij voorkomen als mannetjes die niet zijn geslaagd op de politieschool. Maar op zich doen ze goed werk, iemand moet die gasten vangen, en als de politie er geen personeel voor heeft, dan zij maar. Ik ben wel blij dat ze in Nederland niet (zoveel) voorkomen, want het zijn wel cowboys...

Geplaatst:

Vooraf ik heb die documantaire niet gezien. Maar ik heb er wel al het een en ander over gezien en gehoort.

Ja het heeft zo zijn voor en nadelen.

Voor:

• Politie heeft minder werk, kan zich daardoor op belangrijkere zaken storten.
  • Dubbele kans dat de crimineel gepakt wordt.

Nadeel:

• Ze gaan geweldadig aan het werk.
  • Overtreden vaak zelf ook een paar wetten om de dader te pakken. Daardoor zijn ze ook een gevaar voor de andere mensen.

Ja ik heb er niet echt een mening over.

Als zij zo de kost willen verdienen wie ben ik dan om ze tegen te houden. Het is legaal.

Geplaatst:

Die premiejagers zijn gewoon een slimme manier van de politie zodat ze eht zelf neit hoeven te doen, die premiejagers schelen de politie een hoop geld in het jaar omdat ze zelf niet de mankrachten in hoeven zetten.

Geplaatst:

Ik heb het ook ooit eens gezien. Die man met die hoed ziet er wel grappig uit. Maar verder zou ik er niet rouwig zijn als een crimineel ze allemaal lek schiet. Het zijn vaak van die afgekeurde politieagentjes ofzo.

Een mensen leven meer of minder.. maakt jou niet uit ofwel?

Daarnaast premiejagers. Ik ben voor. Veel premiejagers zijn ex-agenten of inderdaad afgekeurde agenten, maar dit wil niet gelijk zeggen dat deze mensen niet weten wat ze doen. Je hebt net als bij de politie verschillende Bounty-hunter. De een houdt zich aan de regels en weet precies waar hij/zij mee bezig is. De andere is corrupt en gaat er gewoon op af als een blinde stier.

Meestal zijn deze mensen ook in een groep en pakken ze mensen op momenten dat ze het niet verwachten. Ook kopen ze gevangen vrij. Deze moeten dan voor een bepaalde datum voorkomen. De meeste criminelen doen dit niet en dan gaat er een nieuwe beloning uit en kan deze persoon weer worden aangehouden en verdienen ze er weer geld aan!

Geplaatst:

Hoewel er, zoals Sa_bulldog schreef, voldoende premiejagers zijn die weten waar hij/zij mee bezig is, zijn er ook zat mensen die dat minder goed weten. En vooral bij die groep mensen heb ik mijn twijfels. Immers, politiemensen worden opgeleid om boeven te vangen, die krijgen waarschijnlijk ook gevaren herkenning e.d. op de politieopleiding. Kortom, die beheersen het vak "boeven vangen" als geen ander. De premiejagers waar ik op doel hebeersen dat niet, of niet voldoende. Die hebben geen training ervoor gehad. Hij/zij gaat gewoon te werk op een manier die hem/haar verstandig lijkt, maar wat als er wat fout gaat? De crimineel komt er achter dat hij er word ingeluist, en begint te schieten? En wat als hij dan onschuldige omstanders raakt?

Beter is om agenten in burger deze taak te laten uitvoeren, of inderdaad ex-agenten. Gewoon door mensen die verstand hebben van wat ze aan het doen zijn. Criminelen oppakken, en met name gevaarlijke criminelen oppaken moet door goed gediplomeerde mensen worden gedaan, niet door mensen die er rijk mee willen worden.

Ik vind 't opzich wel goed, Omdat de politie zelf ook niet alles kan oplossen.

Maar dan moeten ze wel dus weten wat ze doen, En niet als een "blinde stier" Wat hierboven al werd genoemd.

Maar met die premiejagers heb je toch wat extra hulp :)

Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Geplaatst:

ik ben voor,het beste is dat die criminelen zsm weer in een warme celletje zitten,is met dit weer toch beter voor hun gezondheid....

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...