Jump to content

Spullen uit het buitenland bestellen.


Flashingdemon666

Recommended Posts

Ik wil wat spullen vanuit het buitenland bestellen (DealExtreme.com) maar ik heb dat nog nooit eerder gedaan en heb daar nog wat vragen over. En er is hier vast wel iemand op het forum die zo vriendelijk is wat vraagjes te beantwoorden in ruil voor +rep. :)

Ik vraag me onder andere af hoe dat zit met invoerbelasting. Op de site van de Douane staat dat je tot €20,- zonder belasting dingen mag importeren. Maar de prijzen zijn als dollars. Is het dan tot 20 euro omgerekend legaal of tot 20 euro Nederlandse waarde legaal? En ik heb ook nog een mooi mes gezien in een Halo achtige stijl die ik ook wel zou willen kopen. Maar ik dat wel legaal? En wat gebeurt er dan als ik het toch bestel? Word dan gelijk mijn hele bestelling tegen gehouden of word er dan een proces verbaal tegen me opgemaakt ofzo? En als laatste of er speciale regels zijn voor mode. Want ik heb ergens gelezen van wel en ik heb daar een leuke zonnebril gezien. :puh:

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Het word omgerekend naar euro's, dus als je iets van 20 dollar koopt zou het zonder belasting zijn. Ik geloof dat zo'n mes uit het buitenland laten importeren niet zo'n goed idee is, je krijgt je pakketje niet en er staat een boete op (in ieder geval, als het niet mag in NL, maar daar ga ik nu van uit). Ik zou het risico niet nemen. En 'speciale regels voor mode'? Ik weet niet wat je daar mee bedoelt :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Het word omgerekend naar euro's, dus als je iets van 20 dollar koopt zou het zonder belasting zijn. Ik geloof dat zo'n mes uit het buitenland laten importeren niet zo'n goed idee is, je krijgt je pakketje niet en er staat een boete op (in ieder geval, als het niet mag in NL, maar daar ga ik nu van uit). Ik zou het risico niet nemen. En 'speciale regels voor mode'? Ik weet niet wat je daar mee bedoelt :puh:.

Dat je t-shirts en petten etc. niet zelf mag importeren zonder vergunning. Volgens mij was daar ook nog een wet over.

Link to comment
Delen op andere websites

Aha. Je kan hier invullen welk soort kleding je wil importeren (voor 61 in voor alle kleding soorten). Daarna selecteer je het land waar je het uit wil halen, en het land waar je het wil importeren (Nederland dus). Ik denk dat je daar wat info kan vinden, maar ik weet het niet zeker of het is wat je zoekt. Ik denk zelf dat 't wel mag, als je niet teveel importeert (maar ik weet het dus niet zeker :puh:).

Link to comment
Delen op andere websites

Spullen uit een ander continent kopen via het internet is niet aan te raden, je zoekt best gewoon in je eigen land of een buurland een site waar je dingen kan bestellen. Uit het buitenland kan zoveel mislopen qua betaling, omrekening van het geld, levering zelf, belasting erop, wetten, enzovoort.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ik bestel vaak rc helicopters uit hong kong, deze zijn in nederland +- 220 euro en daar koop je ze voor 50 euro inclusief verzenden..

vaak gaat het goed, in enkele gevallen komt of de postbode met een pakket en een extra brief met hoeveel invoerrechten je bij moet betalen, of i.p.v. je bestelling krijg je een aangetekende brief dat je jezelf moet verandwoorden door te laten zien wat jij betaald hebt d.m.v. een bank afschrift en wat jij denkt dat de werkelijke nlse waarde van dat pakket is.. en dan moet je ook weer invoerrechten betalen..

je kan de shopeigenaar zelfs vragen om de waarde op het pakket te verlagen maar als je een groot pakket laat komen van een kilo en je laat er 20 dollar opzetten is dat niet erg geloofwaardig..

ook kun je mark as gift aanvinken of doorgeven waardoor de douane het ook weer zielig vind om een kadotje van iemand anders uit te pakken..

maar het is nooit garantie, en je kan altijd pech hebben. ik zie het meer als een spelletje, meestal win jij, soms ook de douane

maargoed uiteindelijk is het eigenlijk altijd goedkoper dan dat je het in nederland koopt

groet

Link to comment
Delen op andere websites

Vrienden van mij kopen altijd schoenen van een site, die uit Amerika moeten komen. Het is bij hun nog nooit fout gegaan, maar ze moeten wel elke keer invoerrechten betalen, dat was ergens tussen de 20 en 60 euro (voor schoenen t.w.v 90.)

En een vriend van mij gebruikt ook dealextreme, en bij hem ging het ook helemaal goed :) Hij kochte alleen Ipod oortjes, dus dat kon bij wijze van spreke ook in een envelop worden gepropt zodat er geen invoerrechten werden betaald.

Link to comment
Delen op andere websites

dan moeten die vrienden van jou vragen aan de webshop of ze die schoenen wat beter willen verpakken..

die pakketten die ik uit hong kong laat komen pakken ze altijd zeer goed in, soms zelfs in een compleet andere doos zodat je moeilijker kan zien wat het is..

en ik bestel ook wel eens schoentjes in amerika maar ik heb voor mijn nike's nog nooit invoerrechten betaald :D omdat de prijzen dicht bij elkaar liggen..

groet

EDIT: kijk ff undercover in nederland, daar sturen ze gewoon wapens en kogels over de post :cab:

Bewerkt: door larfje94
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...