Jump to content

CLEO vraagje

Recommended Posts

Geplaatst:

Dat kan niet aan dat stuk code liggen die ik je gaf. Ik werk in elke mod met een soortgelijke code. Geef je totale script eens die crasht, misschien zit de fout ergens anders.

• Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• game~skater

24

• Bierbuikje

8

• Beagle

7

• Dutchy3010

6

Geplaatst:

Waarom laad je eerst een Admiral, om vervolgens een Sultan neer te zetten. Ik denk dat daarom je Sultan niet verschijnt, omdat je hem nooit geladen hebt. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Oja, ik had die jump aangezien als else_jump, maar dan zou het alsnog niet kloppen (blijkbaar is het vuurwerk iets te dichtbij afgegaan :7). Maar onthoudt alsjeblieft dat het labels en geen layers zijn :-(. Heb je nu al:

:NONAME_98
03BA: clear_cars_from_cube_cornerA 2415.2507 2525.2234 21.875 cornerB 2431.1755 2535.304 21.875
else_jump @NONAME_98
Jump @NONAME_3

veranderd in:

03BA: clear_cars_from_cube_cornerA 2415.2507 2525.2234 21.875 cornerB 2431.1755 2535.304 21.875

en:

:NONAME_5
wait 0
if   
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 1@ 
else_jump @NONAME_5

weggehaalt? En hier:

00A5: 1@ = create_car #SULTAN at 2465.7976 2495.3396 10.5392 

maak je een auto die #SULTAN als model gebruikt, maar die heb je helemaal niet geladen. Gebruik de #ADMIRAL, want die heb je geladen (of laadt een sultan).

Edit: Basssssss was me voor :puh:.

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst: (bewerkt)

Waarom laad je eerst een Admiral, om vervolgens een Sultan neer te zetten. Ik denk dat daarom je Sultan niet verschijnt, omdat je hem nooit geladen hebt. ;)

Uhmm... :$

Hier lag het aan, toen ik dit eenmaal door had, veranderd had en weer ging kijken werd ik verwelkomt door een Admiraal. Die helaas op de verkeerde plaats spawnt. alle coördinaten die ik invoer laten de auto op een verkeerde plaats staan, via Sanny en via de Place Manager.

Maar heel erg bedankt allemaal. (Y)

Bewerkt: door game~skater
Geplaatst:

Hier lag het aan, toen ik dit eenmaal door had, veranderd had en weer ging kijken werd ik verwelkomt door een Admiraal. Die helaas op de verkeerde plaats spawnt. alle coördinaten die ik invoer laten de auto op een verkeerde plaats staan, via Sanny en via de Place Manager.

Weet iemand waarom dit zo is?

Geplaatst:

Ga eens in de auto zitten, rijdt naar de juiste plaats en sla dan de coordinaten op. Ik weet niet zeker, maar misschien werkt dat.

Geplaatst:

Ga eens in de auto zitten, rijdt naar de juiste plaats en sla dan de coordinaten op. Ik weet niet zeker, maar misschien werkt dat.

heb ik al geprobeerd

Geplaatst:

Probeer de Sultan eens te spawnen met...

014B: $PARKED_SULTAN = init_parked_car_generator #SULTAN -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2465.7976 2495.3396 10.5392 angle 0.0
014C: set_parked_car_generator $PARKED_SULTAN cars_to_generate_to 101

... en vervolgens de speler in $PARKED_SULTAN te zetten. Ik heb zelf nog niet zo veel verstand van scripten, maar dit lijkt mij toch een oplossing :engel:.

Geplaatst:

014B: $PARKED_SULTAN = init_parked_car_generator #SULTAN -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2465.7976 2495.3396 10.5392 angle 0.0

... en vervolgens de speler in $PARKED_SULTAN te zetten. Ik heb zelf nog niet zo veel verstand van scripten, maar dit lijkt mij toch een oplossing :engel:.

Dat zou je kunnen proberen, het is een andere opcode dus het kan een ander resultaat geven.

Ik zie dat je voor het maken/spawnen van de auto een opcode gebruikt die ik nog nooit gezien/gebruikt heb. Ik gebruik altijd deze code:

$DINGHY = Car.Create(#DINGHY, 465.2053, -1850.409, -0.2797849)

Hier word dus een Dinghy gespawnt, in PT spawnt de dinghy perfect. Na het spawnen gebruik ik dan codes zoals:

Car.Angle($DINGHY) = 270.0
Car.Health($DINGHY) = 3000

Dit zijn geen echte opcodes met 4 nummers/letters ervoor, maar ze werken perfect.

Geplaatst:

Weet iemand waarom dit zo is?

Waarschijnlijk heb je hem ergens buiten een path staan. Soms komt hij dan bij dichtstbijzijnde pad te staan, bijvoorbeeld als hij door de grond zakt en opnieuw spawnt.

Het enige verschil tussen deze opcode en de voorgaande, is dat dit een Car Generator is, en dat die dus automatisch meer dan één keer spawnt. Bijvoorbeeld wanneer je buiten een bepaald gebied is, spawnt hij opnieuw. Het is niet een oplossing voor dit probleem. Wie weet komt hij dan wel goed terecht hoor (want je hebt hiermee bijv geen probleem dat hij door de grond zakt), maar in een soort van missie kan je geen car generators gebruiken (de bedoeling is juist dat die dan maar 1x komt).

Ik zie dat je voor het maken/spawnen van de auto een opcode gebruikt die ik nog nooit gezien/gebruikt heb. Ik gebruik altijd deze code:

$DINGHY = Car.Create(#DINGHY, 465.2053, -1850.409, -0.2797849)

Hier word dus een Dinghy gespawnt, in PT spawnt de dinghy perfect. Na het spawnen gebruik ik dan codes zoals:

Car.Angle($DINGHY) = 270.0
Car.Health($DINGHY) = 3000

Dit zijn geen echte opcodes met 4 nummers/letters ervoor, maar ze werken perfect.

Het zijn gewoon dezelfde opcodes. Dit is gewoon opcode 00A5, maar dan vereenvoudigd opgeschreven. Een hulpmiddel van SannyBuilder, die het zelf automatisch omzet in wat eerst de opcode was. Dit geeft dus PRECIES hetzelfde resultaat.

Geplaatst:

Ik heb hem al, ik heb nou nog zo'n sphere gemaakt maar dan dichter bij, en nou staat er een sultan met een actor erin op de plaats waar ik wil! :D

Allemaal echt gruwelijk bedankt!

Geplaatst:

Ik heb weer een vraagje. :engel:

Welke opcode moet ik gebruiken om mijn icon te verwijderen en de rest van de icons op de radar?

Geplaatst:

09AC: disable_map_icons 1 // Icons uit
09AC: disable_map_icons 0 // Icons aan

Deze zal vast wel werken.

Sorry, die werkt niet... :(

Geplaatst:

Je hebt wel alléén:

09AC: disable_map_icons 1

En niet 2 achter elkaar met een 1 en een 0 zoals Bierbuikje zei? Want dat was een voorbeeld om te laten zien hoe ze werken :sigaar:.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...