Jump to content

CLEO vraagje


Recommended Posts

Geplaatst:

Je hebt wel alléén:

09AC: disable_map_icons 1

En niet 2 achter elkaar met een 1 en een 0 zoals Bierbuikje zei? Want dat was een voorbeeld om te laten zien hoe ze werken :sigaar:.

ja, ik had die code al gevonden via de Opcode Search Tool... maar hij werkte niet.

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • game~skater

    24

  • Bierbuikje

    8

  • Beagle

    7

  • Dutchy3010

    6

Geplaatst: (bewerkt)

En weet je ook zeker dat hij langs de opcode komt?

hoe bedoel je?

Laat maar, die code haalt alleen de icons van de map af. Is er ook een code dat ie de icons van de radar afhaalt?

Bewerkt: door game~skater
Geplaatst:

Anyone? Maar misschien helpt mijn totale script:

{$CLEO .CS}

wait 0 

:NONAME_1
wait 0 
if 
  Player.Defined($PLAYER_CHAR)
else_jump @NONAME_1

04CE: $Woozie_Icon = create_icon_marker_without_sphere 46 at 2422.4146 2530.4475 21.5102

:NONAME_2
WAIT 0
if
00FE:   actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 2456.6582 2490.8887 21.5102 radius 15.0 15.0 15.0 
else_jump @NONAME_2 

03BA: clear_cars_from_cube_cornerA 2415.2507 2525.2234 21.875 cornerB 2431.1755 2535.304 21.875

:NONAME_3
Model.Load(#SULTAN)
023C: load_special_actor 'WUZIMU' as 1 // models 290-299 
Model.Load(#ADMIRAL) 

:NONAME_4
wait 0
if and
   model.Available(#SULTAN)
   model.Available(#SPECIAL01)
   model.Available(#ADMIRAL) 
else_jump @NONAME_4

1@ = Car.Create(#SULTAN, 2422.4146, 2530.4475, 21.5102)
car.Angle($1@) = 180.0
01C8: 20@ = create_actor_pedtype 290 model #SPECIAL01 in_car 1@ passenger_seat 0 

:NONAME_5
wait 0
if
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 1@ 
else_jump @NONAME_5

:NONAME_6
wait 0 
if
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0 
0164: disable_marker $Woozie_Icon  


fade 1 1000
00BA: show_text_styled GXT 'DBHK1' time 500 style 2
wait 1000
02A3: enable_widescreen 1 
0A48: enable_menu_access_in_widescreen_mode 1 
015F: set_camera_position 2422.4028 2527.5637 22.8573 rotation 0.0 0.0 0.0 
0160: set_camera_point_at 2422.541 2533.4512 21.875 mode 2 
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK2' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK3' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK4' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK5' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK6' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK7' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK8' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK9' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK10' time 3000 flag 1 
wait 3000
00BC: show_text_highpriority GXT 'DBHK11' time 3000 flag 1 

:NONAME_7
wait 0
if 
02A3: enable_widescreen 0
camera.Restore
player.CanMove($PLAYER_CHAR) = true



0A93: end_custom_thread 

Die admiraal komt trouwens later, die is nog niet gebruikt.

Geplaatst:

Wat wil je nu precies? Moeten alle icons op de radar weg? Of maar een paar? Of op de map?

Overigens 2 aanmerkingen op je script.

1:

:NONAME_6
wait 0 
if
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0 
0164: disable_marker $Woozie_Icon 

Waarom staat die if daar? Wat is daarvan het hoger doel?

2:

Je checkt niet of de special actor geladen is, m.b.v.:

023D:   special_actor 1 loaded

Geplaatst:

Wat wil je nu precies? Moeten alle icons op de radar weg? Of maar een paar? Of op de map?

Overigens 2 aanmerkingen op je script.

1:

:NONAME_6
wait 0 
if
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0 
0164: disable_marker $Woozie_Icon 

Waarom staat die if daar? Wat is daarvan het hoger doel?

2:

Je checkt niet of de special actor geladen is, m.b.v.:

023D:   special_actor 1 loaded

Dat eerste puntje weet ik ook niet waarom er een if staat. :engel:

Maar ik check toch of ie geladen is d.m.v. model.Available(#SPECIAL01)?

en ik wil dat de rest van de missie icons weggaan, ik moet dan volgens de storyline End of the Line doen en nog eentje van Zero, dus er staan nog een S en een Z op mijn radar, die wil ik weg hebben.

Geplaatst:

Maar ik check toch of ie geladen is d.m.v. model.Available(#SPECIAL01)?

OMG Lol... Gewoon overheen gelezen. :7 Heb het overigens nog nooit zo gedaan, maar het zou best kunnen dat het gewoon zo kan.

en ik wil dat de rest van de missie icons weggaan, ik moet dan volgens de storyline End of the Line doen en nog eentje van Zero, dus er staan nog een S en een Z op mijn radar, die wil ik weg hebben.

Een simpele oplossing hiervoor is om de ONMISSION flag op 1 te zetten. Dus $ONMISSION = 1. Dat betekent dat je eigenlijk een missie aan het doen ben, waardoor de icons verwijderd worden en je ook niet wordt gebeld door de één of de ander.

Geplaatst:

En die zet ik dus in de code op het moment dat de speler in de auto zit en die "cutscene" komt?

Geplaatst:

Wanneer jij wil dat je op een missie zou zitten. Een goed plekje is misschien na NONAME_2, maar het ligt er helemaal aan wanneer je wil dat het gebeurt.

Geplaatst: (bewerkt)

Wanneer jij wil dat je op een missie zou zitten. Een goed plekje is misschien na NONAME_2, maar het ligt er helemaal aan wanneer je wil dat het gebeurt.

Ik heb hem nou achter :NONAME_5 staan. :puh:

En het ziet er wel redelijk uit. :D

Maar weet iemand de code's voor verschillende kleuren icons? Bij die Sanny Builder Help staat alleen een gele.

Bewerkt: door game~skater
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ben ik weer, ik heb een vraagje over special actors. Ik kan nergens de codenamen van Salvatore Leone en Ran Fa Li vinden. Weet iemand deze code's?

Geplaatst:

Ben ik weer, ik heb een vraagje over special actors. Ik kan nergens de codenamen van Salvatore Leone en Ran Fa Li vinden. Weet iemand deze code's?

Er is geen special actor van hun omdat ze enkel in cutscenes voorkomen. Kendle heeft ook geen echte special actor, als je haar laad ziet ze eruit als een doodnormale ped. ;)

Geplaatst:

Ben ik weer, ik heb een vraagje over special actors. Ik kan nergens de codenamen van Salvatore Leone en Ran Fa Li vinden. Weet iemand deze code's?

Er is geen special actor van hun omdat ze enkel in cutscenes voorkomen. Kendle heeft ook geen echte special actor, als je haar laad ziet ze eruit als een doodnormale ped. ;)

Damnit, maar in General Dilemma van de DYOM contest zat toch ook Kendl in?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...