Jump to content

[TUT] Auto teleporteren


grandtheftauto...

Recommended Posts

[TUTORIAL] AUTOTELEPORTEREN



Gemaakt door: rockline & wat hulp van REMI-X (mijn 1e tutorial)

Wat heb je nodig?



1. Pawno DUHH :bonk:

2. Wat kennis van Sandra

3. Fanta of Cola

Hey allemaal! In deze tutorial laat ik je zien hoe je een auto kan teleporteren met jezelf erin. Jullie weten wel inmiddels dat een teleport command geen probleem is (toch? :Y)

Normale tele command:

	if(strcmp("/airport", cmdtext, true, 10) == 0){
SetPlayerPos(playerid, 366.2544, 2535.9521, 16.6604);
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You Are Teleported to a Airport!");
return 1;
}

Nu gaan we er een command van maken waar je dus als je in een auto vliegtuig of whatever van voertuig is in zit dat je er naartoe kan teleporteren.

Natuurlijk kan je ook een beetje wiki.sa-mp.com gebruiken voor de command want er staan wat dingen in zoals cijfers wat je niet weet wat het betekent.

Kijk dit is de code voor een Auto teleport command:

        if(strcmp("/skatepark", cmdtext, true, 10) == 0)
	{
	if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
	{
	new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
	SetVehiclePos(vehicleid, 1922.5964, -1399.8970, 13.5703);
	PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, 0);
	}
	else
	{
		SetPlayerPos(playerid, 1922.5964, -1399.8970, 13.5703);
	}
		SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You Are Teleported to a Skatepark");        return 1;
	}

Bij putplayerinvehicle kan je beter op wiki.sa-mp.com zoeken want die "0" er achter betekent namelijk iets:

0 - Driver

1 - Front Passenger

2 - Back left passenger

3 - Back right passenger

4+ - Passenger seats (coach etc.)

Maar die driver enzo heb je niet nodig want als iemand bij je zit gaat hij al automatisch mee.

Dat was het!

Bedankt voor het kijken! en zie ook mijn andere tutorials bij mijn handtekeing!

P.S = Wil je reageren? Doe dan niet alles QUATEN!

Bewerkt: door Rockline
Link to comment
Delen op andere websites

What the fuck! Eerst zit je mn hele PB Box vol te spammen omdat je het niet snapt, en nu maak je er ineens een tutorial *kuch* voorbeeld *kuch* van. Komt niet lekker over op mij.

Daarnaast kan je ook wel even wat aan de uitlijning van het script doen, zodat het voor beginners wat makkelijker is te lezen.

Ook kan je wel wat meer informatie geven over het teleporten in een voertuig. Want er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren. En die weet jij natuurlijk nog niet, omdat je dit net een paar minuten door hebt. Ik ben nu niet in de stemming om ze allemaal te gaan vertellen.

En je zou best wel wat meer informatie over elk regeltje script dat je maakt mogen geven, want dit is een voorbeeld en geen tutorial.

Althans, succes..

Link to comment
Delen op andere websites

What the fuck! Eerst zit je mn hele PB Box vol te spammen omdat je het niet snapt, en nu maak je er ineens een tutorial *kuch* voorbeeld *kuch* van. Komt niet lekker over op mij.

Daarnaast kan je ook wel even wat aan de uitlijning van het script doen, zodat het voor beginners wat makkelijker is te lezen.

Ook kan je wel wat meer informatie geven over het teleporten in een voertuig. Want er zijn zoveel dingen die kunnen gebeuren. En die weet jij natuurlijk nog niet, omdat je dit net een paar minuten door hebt. Ik ben nu niet in de stemming om ze allemaal te gaan vertellen.

En je zou best wel wat meer informatie over elk regeltje script dat je maakt mogen geven, want dit is een voorbeeld en geen tutorial.

Althans, succes..

bedankt voor de info! hier kan ik nog betere topics maken

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...