Jump to content

Mijn eigen pixel plaatje

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hi iedereen! dit is mijn pixel:

Hier eerst hoe hij is:

screen13.jpg

Nu hoe ik aan maak:

post-117026-1262348830,97.jpg

1 tot 10 sterren

Ga maar stemmen!

P.S quate niet het hele topic

Bewerkt: door Rockline
Verplaatst vanuit SA: General.
Geplaatst:

Hi iedereen! dit is mijn pixel:

Hier eerst hoe hij is:

screen13.jpg

Nu hoe ik aan maak:

post-117026-1262348830,97.jpg

1 tot 10 sterren

Ga maar stemmen!

Dit hoort in het Graphics's forum.

Link: Klik.

Geplaatst:

En wat is: Quate niet het hele topic? :puh:

Leg eerst even uit wat nou precies "pixel" is, want nu maak je ons allemaal in de war. :puh:

Naar mijn weten is een pixalart een tekening die met bijvoorbeeld alleen maar paint is gemaakt, en dan steeds maar een pixeltje te kleuren en dan de volgende pixel. Wat ik hier zie is gewoon een photoshop werkje :7 Nou, een 6 voor de liefdadigheid, en voor het proberen. Een 3 voor hoe het eruit ziet :sst:

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Maar dat lijkt niet echt op wat hij heeft gemaakt, dus ik vraag me af wat dat van hem dan wel moet voorstellen. ^^

Naar mijn weten is een pixalart een tekening die met bijvoorbeeld alleen maar paint is gemaakt, en dan steeds maar een pixeltje te kleuren en dan de volgende pixel. Wat ik hier zie is gewoon een photoshop werkje :7 Nou, een 6 voor de liefdadigheid, en voor het proberen :puh:

Edit:

Denk bijvoorbeeld aan Habbo Hotel, dat is allemaal pixelart.

Edit2:

Oeps, per ongeluk Remi-X gequote ipv de Edit knop bij mijn post. :bonk:

Bewerkt: door Mr. Sugo
Geplaatst:

Wat een gezeur, met pixel bedoeld hij dus pixelart, ookal is dit duidelijk geen pixelart is het wel duidelijk wat hij bedoeld. Mr. Sugo heeft duidelijk gemaakt wat pixelart is. Quate is obviously quote.

Ik geef het een 4, vind het niet zo mooi, het font past er neit echt bij net als de kleur van de tekst. De mist (I asume) is ook niet zo mooi, en ik zie nog restanten van een witte achtergrond langs die Wuzi gozer. Mag ik vragen met welk programma je dit hebt gemaakt?

Geplaatst:

Wat een gezeur, met pixel bedoeld hij dus pixelart, ookal is dit duidelijk geen pixelart is het wel duidelijk wat hij bedoeld. Mr. Sugo heeft duidelijk gemaakt wat pixelart is. Quate is obviously quote.

Ik geef het een 4, vind het niet zo mooi, het font past er neit echt bij net als de kleur van de tekst. De mist (I asume) is ook niet zo mooi, en ik zie nog restanten van een witte achtergrond langs die Wuzi gozer. Mag ik vragen met welk programma je dit hebt gemaakt?

Jasc Paint Shop Pro 7

Ja... Nee.

2/10

Wow, ja ... nee, daar heeft hij veel aan! Niet dus. :duh:

Ik zelf vind het niet zo fantastisch.

Het blauwe lijkt over te gaan op het witte maar als we dan kijken, dan zien we dat er geen overgang is tussen het witte en het gele in de foto. Het gele begint ineens met een streep als ik het zo zou zeggen. Ook had ik de tekst in blauw-geel of blauw-wit gedaan, toch alleszins in de 3 hoofdkleuren (blauw-wit-geel) en dus geen gele-rode tekst want dat verkl**t het ook wel wat.

Ik geef je hiervoor een 3.7/10

Bewerkt: door SNIPER44
Geplaatst:

Ja... Nee.

2/10

Wow, ja ... nee, daar heeft hij veel aan! Niet dus. :duh:

Je hebt gelijk SNIPER44, maar ik vind die droge opmerking eigenlijk wel geweldig. :schater:

Rockline, het spijt me, maar dit is inderdaad niet zo goed, maar ik zal proberen uit te leggen wat er mis mee is (voor de volgende keer).

Ten eerste, wat bedoel je met pixel? Of je bedoelt pixelart, dus de Habbo-Hotel stijl, wat dit niet is. Of je bedoelt een plaatje met pixels, maar aangezien je je plaatje op het interent hebt kan dat ook niet anders. Of je bedoelt gewoon je pixel, 1 pixel, dan zal je plaatje wel wat kleiner zijn.

Ten tweede zijn je effecten raar. Je hebt een patroon over je afbeelding geplaatst, maar dat heeft totaal geen functie en is overduidelijk een tile pattern, wat lelijk en afleidend is. Ook is je highlighting overduidelijk met een paintbrush gedaan en is niet subtiel of juist over-the-top.

Ten derde heb je het mannetje niet netjes uitgeknipt, je ziet duidelijke randen. Vrijstaand maken kost altijd veel tijd, ik vind het ook vaak frustrerend, maar zonder ziet het er klote uit

Ten vierde, wat doet die tekst daar? Het lijkt net alsof het uit zijn hoofd komt, en het heeft veel meer kleur dan de rest van de afbeelding, dus valt meer op dan de bedoeling kan zijn.

Nu denk ik dat dit je eerste keer is dat je wat met Photoshop of Paint probeert, en ik kan begrijpen dat je trots bent op je werk, je hebt eenmaal wat voor elkaar gekregen. Je moet alleen niet verwachten dat je vanaf het begin positieve reacties zal krijgen. Je moet (net als iedereen) veel oefenen en zoeken naar tutorials en andere vormen van hulp en inspiratie. Ik hoop ook dat je beter wordt en we van je meesterwerken kunnen genieten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...