Jump to content

Command + ID


Johannetje2

Recommended Posts

Aha, fout gevonden.

if(strcmp(cmd, "/hallo", true))
{
       new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50];
       new idx, tmp[256];
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]");
               return 1;
       }
       giveplayerid = strval(tmp);

       if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");
               return 1;
       }

       GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));
       format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName);
       SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string);
       return 1;
}

Als ik /hallo typ komt er die regel "Gebruik: ..." niet te staan en nog steeds als het getal 256 is, ookal vul ik dit in: /hallo 100000000000 dan staat er nogsteeds:

Hallo, killer

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Johannetje2

    24

  • GTAguillaume

    12

  • Wanted

    5

  • Freaksken

    4

En je weet zeker dat dit:

        new idx, cmd[256];
       cmd = strtok(cmdtext, idx);

Vanboven aan OnPlayerCommand staat?

Ik weet niet maar die 2 hebben elkaar nodig....

Anders maak jij het ff vanaf public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) tot return 0;

}

Link to comment
Delen op andere websites

En je weet zeker dat dit:

        new idx, cmd[256];
       cmd = strtok(cmdtext, idx);

Vanboven aan OnPlayerCommand staat?

Ik weet niet maar die 2 hebben elkaar nodig....

Anders maak jij het ff vanaf public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) tot return 0;

}

Welke 2?

Link to comment
Delen op andere websites

En je weet zeker dat dit:

        new idx, cmd[256];
       cmd = strtok(cmdtext, idx);

Vanboven aan OnPlayerCommand staat?

Ik weet niet maar die 2 hebben elkaar nodig....

Anders maak jij het ff vanaf public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) tot return 0;

}

Welke 2?

new idx, cmd[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);

Maar kan je a.u.b de hele OnPlayerCommandText even maken want ik kom er niet uit.... _O_

Link to comment
Delen op andere websites

 OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new idx, cmd[256],tmp[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
if(strcmp(cmd, "/hallo", true))
{
       new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50];
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]");
               return 1;
       }
       giveplayerid = strval(tmp);

       if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");
               return 1;
       }

       GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));
       format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName);
       SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string);
       return 1;
}
return 0;
}

Bewerkt: door GTAguillaume
Link to comment
Delen op andere websites

[pawn] OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

new idx, cmd[256],tmp[256];

cmd = strtok(cmdtext, idx);

if(strcmp(cmd, "/hallo", true))

{

new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50];

tmp = strtok(cmdtext, idx);

if(!strlen(tmp))

{

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]");

return 1;

}

giveplayerid = strval(tmp);

if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))

{

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");

return 1;

}

GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));

format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName);

SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string);

return 1;

}

return 0;

}[/pawn]

Dit:

new idx, cmd[256],tmp[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
// dit kan niet aan elkaar....
if(strcmp(cmd, "/hallo", true))

Als je in de code hebt gelezen (commentaar) zie je dat hij dat niet accepteert...

C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL2.pwn(328) : warning 217: loose indentation
Link to comment
Delen op andere websites

Het zal het probleem waarschijnlijk niet oplossen, maar ik heb ook nog een andere kleine fout ondekt

if(strcmp(cmd, "/hallo", true))

moet:

if(!strcmp(cmd, "/hallo", true))

zijn, ik zal nog eens goed kijken naar de 2 de fout

EDIT: als ik het scriptje in een FS uitvoer dan werkt het perfect, alleen ben ik wel vergeten een 'public' in het begin toe te voegen. :bonk:

Dus:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new idx, cmd[256],tmp[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
if(!strcmp(cmd, "/hallo", true))
{
       new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50];
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]");
               return 1;
       }
       giveplayerid = strval(tmp);

       if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");
               return 1;
       }

       GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));
       format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName);
       SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string);
       return 1;
}
return 0;
}

Bewerkt: door GTAguillaume
Link to comment
Delen op andere websites

[pawn] OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

new idx, cmd[256],tmp[256];

cmd = strtok(cmdtext, idx);

if(strcmp(cmd, "/hallo", true))

{

new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50];

tmp = strtok(cmdtext, idx);

if(!strlen(tmp))

{

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]");

return 1;

}

giveplayerid = strval(tmp);

if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))

{

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");

return 1;

}

GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));

format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName);

SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string);

return 1;

}

return 0;

}[/pawn]

Dit:

new idx, cmd[256],tmp[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
// dit kan niet aan elkaar....
if(strcmp(cmd, "/hallo", true))

Als je in de code hebt gelezen (commentaar) zie je dat hij dat niet accepteert...

C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL2.pwn(328) : warning 217: loose indentation

Wat een lulkoek! Wit regels maken helemaal niets uit. Het is alleen voor je eigen overzicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben deze lulkoek zat hoor :bonk:

Ik snap hier niks meer van... Alles verhuisd naar een FS op mijn server gezet...

Typ ik een HEEL ander command...

PLOING! Gebruik: /hallo [id]

Doe ik dat: Server Unknown Command!

:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben deze lulkoek zat hoor :bonk:

Ik snap hier niks meer van... Alles verhuisd naar een FS op mijn server gezet...

Typ ik een HEEL ander command...

PLOING! Gebruik: /hallo [id]

Doe ik dat: Server Unknown Command!

:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

Sorry, mijn fout

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new idx, cmd[256],tmp[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
if(!strcmp(cmd, "/hallo", true))
{
       new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50];
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]");
               return 1;
       }
       giveplayerid = strval(tmp);

       if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");
               return 1;
       }

       GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));
       format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName);
       SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string);
       return 1;
}
return 0;
}

Dit moet werken!

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar nog een probleempje...

Ik heb nu ook teams...

En ik wil nu het volgende:

Alleen mensen in: "TEAM_COP" mag die hallo kunnen lezen.

En als 2e er moet bijv komen te staan:

Stel je voor jij heet Killer en hebt het id 0. En de andere in de server heet Miller en heeft id 1.

Dan is Killer een politieman dus "TEAM_COP" en Miller is "TEAM_CRI".

Dan wil ik dat als Killer /su <id van Miller> doet en dat er dan komt te staan:

Killer(0) Heeft Miller(1) Verdacht Gemaakt!

Die kunnen alleen mensen in "TEAM_COP" lezen.

Nu een vraag voor jullie, HOE moet ik dit maken?

Link to comment
Delen op andere websites

if(!strcmp(cmd, "/su", true))
{
       new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100];
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]");
               return 1;
       }
       giveplayerid = strval(tmp);

       if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");
               return 1;
       }

       GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));
       GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName));
       format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName);
       SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1);
       for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP) SendCientMessage(i,0xff0000AA,string);
       return 1;
}

Bewerkt: door GTAguillaume
Link to comment
Delen op andere websites

if(!strcmp(cmd, "/su", true))
{
       new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100];
       tmp = strtok(cmdtext, idx);
       if(!strlen(tmp))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]");
               return 1;
       }
       giveplayerid = strval(tmp);

       if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
       {
               SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!");
               return 1;
       }

       GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName));
       GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName));
       format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName);
       SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1);
       for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP) SendCientMessage(i,0xff0000AA,string);
       return 1;
}

Dat met die wanted sterren hoef ik er niet bij. Als je aub dat er eventjes voor mijn uit kan filteren? Dat zou fantastisch zijn! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...