Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Aha, fout gevonden. if(strcmp(cmd, "/hallo", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50]; new idx, tmp[256]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 1; } Als ik /hallo typ komt er die regel "Gebruik: ..." niet te staan en nog steeds als het getal 256 is, ookal vul ik dit in: /hallo 100000000000 dan staat er nogsteeds: Hallo, killer Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAguillaume Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 En je weet zeker dat dit: new idx, cmd[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); Vanboven aan OnPlayerCommand staat? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 En je weet zeker dat dit: new idx, cmd[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); Vanboven aan OnPlayerCommand staat? Ik weet niet maar die 2 hebben elkaar nodig.... Anders maak jij het ff vanaf public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) tot return 0; } Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAguillaume Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 En je weet zeker dat dit: new idx, cmd[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); Vanboven aan OnPlayerCommand staat? Ik weet niet maar die 2 hebben elkaar nodig.... Anders maak jij het ff vanaf public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) tot return 0; } Welke 2? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 En je weet zeker dat dit: new idx, cmd[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); Vanboven aan OnPlayerCommand staat? Ik weet niet maar die 2 hebben elkaar nodig.... Anders maak jij het ff vanaf public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) tot return 0; } Welke 2? new idx, cmd[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); Maar kan je a.u.b de hele OnPlayerCommandText even maken want ik kom er niet uit.... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAguillaume Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 (bewerkt) OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new idx, cmd[256],tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); if(strcmp(cmd, "/hallo", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 1; } return 0; } Bewerkt: 1 januari 2010 door GTAguillaume Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 [pawn] OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new idx, cmd[256],tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); if(strcmp(cmd, "/hallo", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 1; } return 0; }[/pawn] Dit: new idx, cmd[256],tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); // dit kan niet aan elkaar.... if(strcmp(cmd, "/hallo", true)) Als je in de code hebt gelezen (commentaar) zie je dat hij dat niet accepteert... C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL2.pwn(328) : warning 217: loose indentation Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAguillaume Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 (bewerkt) Het zal het probleem waarschijnlijk niet oplossen, maar ik heb ook nog een andere kleine fout ondekt if(strcmp(cmd, "/hallo", true)) moet: if(!strcmp(cmd, "/hallo", true)) zijn, ik zal nog eens goed kijken naar de 2 de fout EDIT: als ik het scriptje in een FS uitvoer dan werkt het perfect, alleen ben ik wel vergeten een 'public' in het begin toe te voegen. Dus: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new idx, cmd[256],tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); if(!strcmp(cmd, "/hallo", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 1; } return 0; } Bewerkt: 1 januari 2010 door GTAguillaume Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Remcconen Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 [pawn] OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new idx, cmd[256],tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); if(strcmp(cmd, "/hallo", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 1; } return 0; }[/pawn] Dit: new idx, cmd[256],tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); // dit kan niet aan elkaar.... if(strcmp(cmd, "/hallo", true)) Als je in de code hebt gelezen (commentaar) zie je dat hij dat niet accepteert... C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL2.pwn(328) : warning 217: loose indentation Wat een lulkoek! Wit regels maken helemaal niets uit. Het is alleen voor je eigen overzicht. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Ik ben deze lulkoek zat hoor Ik snap hier niks meer van... Alles verhuisd naar een FS op mijn server gezet... Typ ik een HEEL ander command... PLOING! Gebruik: /hallo [id] Doe ik dat: Server Unknown Command! :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAguillaume Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Ik ben deze lulkoek zat hoor Ik snap hier niks meer van... Alles verhuisd naar een FS op mijn server gezet... Typ ik een HEEL ander command... PLOING! Gebruik: /hallo [id] Doe ik dat: Server Unknown Command! :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: Sorry, mijn fout public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new idx, cmd[256],tmp[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); if(!strcmp(cmd, "/hallo", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME], string[50]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /hallo [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); format(string, sizeof(string), "Hallo, %s", pName); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 1; } return 0; } Dit moet werken! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Heel fijn!!! :D :D :D :*D :*D :*D Hij werkt! Super bedankt man! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Sorry, maar nog een probleempje... Ik heb nu ook teams... En ik wil nu het volgende: Alleen mensen in: "TEAM_COP" mag die hallo kunnen lezen. En als 2e er moet bijv komen te staan: Stel je voor jij heet Killer en hebt het id 0. En de andere in de server heet Miller en heeft id 1. Dan is Killer een politieman dus "TEAM_COP" en Miller is "TEAM_CRI". Dan wil ik dat als Killer /su <id van Miller> doet en dat er dan komt te staan: Killer(0) Heeft Miller(1) Verdacht Gemaakt! Die kunnen alleen mensen in "TEAM_COP" lezen. Nu een vraag voor jullie, HOE moet ik dit maken? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAguillaume Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 (bewerkt) if(!strcmp(cmd, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP) SendCientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Bewerkt: 1 januari 2010 door GTAguillaume Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Johannetje2 Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 if(!strcmp(cmd, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP) SendCientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Dat met die wanted sterren hoef ik er niet bij. Als je aub dat er eventjes voor mijn uit kan filteren? Dat zou fantastisch zijn! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.