Ghosty Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 (bewerkt) Als je wilt gaan stoppen, regel dan hulp van een naaste. Stoppen met roken met hulp erbij vergroot namelijk de kans dat het ook daadwerkelijk lukt. Vraagt het gewoon aan je man thuis of hij er op wil letten en je wil begeleiden op deze lange, moeilijke reis. Bij het begin zal stoppen misschien nog wel gaan, maar als de tijd vordert wordt het steeds lastiger. Ik zou gewoon alle sigaretten verbranden, oftewel: zorgen dat ze niet meer kunnen worden gebruikt. En vervolgens is het gewoon keihard afkicken. Nog een keiharde tip voor als je nog niet bent begonnen: Nooit beginnen! Het zal dan wel "stoer" zijn, maar als je later in het ziekenhuis ligt met je hart overstuur dan is dat niet echt stoer meer. Bewerkt: 2 januari 2010 door Ghosty Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Amfetamientje Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 Allereerst moet je het vooral zelf willen en een sterk doorzettingsvermogen hebben. Als je het zelf niet wilt kun je jezelf wel op verschillende manieren motiveren, maar uiteindelijk vind je daar zelf ook wel een excuus voor. Je neemt je eigen voorwaarden niet zo nou en je gaat dan jezelf ook een beetje voor de gek houden.. Zolang je er zelf achter staat en echt wilt stoppen, dan kun je dat ook prima doen. Tuurlijk, doe het voor mij! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Cilly Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 Waar zijn de stoppers eigenlijk? Ben benieuwd hoe het met hen gaat! Ik 'mag' nog een dagje, en dan is het sloes! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
game~skater Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Ik heb een jaar gerookt, en heb nieuwjaars nacht voor het laatst gerookt. Gewoon om het af te leren. Maar wat is jullie motivatie? Mijne is voor me uithoudingsvermogen. Nu ik ook freefight doe heb ben ik veel sneller moe door het doorvechten op de grond, en ik wil het ook dar langer uithouden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Twister24 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Waar zijn de stoppers eigenlijk? Ben benieuwd hoe het met hen gaat! Ik 'mag' nog een dagje, en dan is het sloes! Succes Cilly, nu maar hopen dat het lukt! Tip: Als je echt, ECHT wilt stoppen, neem je een bak(je) water, gooit al je sigaretten daarin en laat ze er gewoon 3 dagen tot 1 week inliggen! ONBRUIKBAAR! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Cilly Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Thanks Twister! Mijn motivatie is dat ik het zat ben. Vaak vind ik het niet eens lekker, weet ik niet waarom ik rook. Mja, da's wel lastig een automatisme afleren... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Twister24 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Thanks Twister! Mijn motivatie is dat ik het zat ben. Vaak vind ik het niet eens lekker, weet ik niet waarom ik rook. Mja, da's wel lastig een automatisme afleren... Ik bijt nagels, en ik merk niet dat ik het doe, ook in mijn slaap... Ik ga het ook afleren! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BoerBanaan Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Ik bijt nagels, en ik merk niet dat ik het doe, ook in mijn slaap... Ik ga het ook afleren! Ja ik ook, en ik heb géén idee hoe ik het af moet leren Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Twister24 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 (bewerkt) Ik bijt nagels, en ik merk niet dat ik het doe, ook in mijn slaap... Ik ga het ook afleren! Ja ik ook, en ik heb géén idee hoe ik het af moet leren Gewoon stoppen, GEWOON DOEN! Ik heb nu al 2 dagen niet meer gebeten! Mijn manier: Probeer eerst erop te letten wanneer je het doet en waarom, probeer dat het onder controle te houden. Dan stoppen! Bewerkt: 3 januari 2010 door Twister24 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Ik bijt nagels, en ik merk niet dat ik het doe, ook in mijn slaap... Ik ga het ook afleren! Ja ik ook, en ik heb géén idee hoe ik het af moet leren Gewoon stoppen, GEWOON DOEN! Ik heb nu al 2 dagen niet meer gebeten! Mijn manier: Probeer eerst erop te letten wanneer je het doet en waarom, [rpbeer dat het onder controle te houden. Dan stoppen! Ik doe het ook soms, alleen als ze te lang zijn. En mijn nagels groeien trouwens niet terug in 2 dagen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Twister24 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Ik bijt nagels, en ik merk niet dat ik het doe, ook in mijn slaap... Ik ga het ook afleren! Ja ik ook, en ik heb géén idee hoe ik het af moet leren Gewoon stoppen, GEWOON DOEN! Ik heb nu al 2 dagen niet meer gebeten! Mijn manier: Probeer eerst erop te letten wanneer je het doet en waarom, [rpbeer dat het onder controle te houden. Dan stoppen! Ik doe het ook soms, alleen als ze te lang zijn. En mijn nagels groeien trouwens niet terug in 2 dagen. Mijne wel! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Ymosky Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Woei!! al 3 dagen niet gerookt Mijn motivatie: Naast computeren is m'n hobby het bespelen van (kerk)orgel / piano. Met het te veel roken krijg ik een beetje tril-handjes wat dan weer niet zo handig is wil je op een beetje niveau kunnen spelen., (met gamen, en fotoshoppen e.d. is een "vaste hand" ook niet verkeerd trouwens.. ) En ook voor m'n conditie, gezondheid en portemonnee is het wel goed.. Sommige momenten zijn trouwens best zwaar. Thuis gaat het wel, ik zorg er gewoon voor dat ik constant ergens mee bezig ben.. maakt niet uit wat ik doe, als ik maar iets te doen heb. Alleen afgelopen zaterdag had ik een familie-reünie (gelukkig nieuwjaar wensen, zitten, kletsen, hapje, drankje, eten enz.) heb je eigenlijk niks te doen en dan word het toch wel wat moeilijk.. Verder probeer ik mezelf vooral vrolijk te houden, een eerdere stop-poging mislukte doordat ik verschrikkelijk sacherijnig werd, en dan staat helaas je omgeving er niet zo positief meer tegenover, zo van... kun je nou alsjeblieft weer gaan roken ofzo? We worden gek van je... :$ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Twister24 Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 Woei!! al 3 dagen niet gerookt Mijn motivatie: Naast computeren is m'n hobby het bespelen van (kerk)orgel / piano. Met het te veel roken krijg ik een beetje tril-handjes wat dan weer niet zo handig is wil je op een beetje niveau kunnen spelen., (met gamen, en fotoshoppen e.d. is een "vaste hand" ook niet verkeerd trouwens.. ) En ook voor m'n conditie, gezondheid en portemonnee is het wel goed.. Sommige momenten zijn trouwens best zwaar. Thuis gaat het wel, ik zorg er gewoon voor dat ik constant ergens mee bezig ben.. maakt niet uit wat ik doe, als ik maar iets te doen heb. Alleen afgelopen zaterdag had ik een familie-reünie (gelukkig nieuwjaar wensen, zitten, kletsen, hapje, drankje, eten enz.) heb je eigenlijk niks te doen en dan word het toch wel wat moeilijk.. Verder probeer ik mezelf vooral vrolijk te houden, een eerdere stop-poging mislukte doordat ik verschrikkelijk sacherijnig werd, en dan staat helaas je omgeving er niet zo positief meer tegenover, zo van... kun je nou alsjeblieft weer gaan roken ofzo? We worden gek van je... :$ Succes man! KUTGW Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
game~skater Geplaatst: 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 januari 2010 4 dagen, het is wel zwaar als heel het schoolplein rookt... Al ga ik er wel bij staan, gewoon om te kijken of ik mezelf onder controle ken houden en dus niet gaan schooien. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Amfetamientje Geplaatst: 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 januari 2010 (bewerkt) 4 dagen, het is wel zwaar als heel het schoolplein rookt... Al ga ik er wel bij staan, gewoon om te kijken of ik mezelf onder controle ken houden en dus niet gaan schooien. Ook dat herken ik wel; nachten doorhalen met mensen die dope gebruiker maar zelf niets gebruiken Of ik nou gebruik of niet; ik zal op het randje blijven opzoeken . Bewerkt: 4 januari 2010 door Amfetamientje Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.