Jump to content

[TUT] Server maken op ServerFFS


grandtheftauto...

Recommended Posts

Tutorial: Server maken op ServerFFS



Gemaakt door: Rockline

Wat heb je nodig?



De site serverffs.com voor je

Ik hoor al over het hele forum en ook bij zoeken Hoe host ik een server?

Zelf ik heb het niet gevonden totdat iemand op samp3.0a [sERVERFFS] in zijn naam had,

toen dacht ik: wat is dat van site? ik opende en ik zag dat het een site was waar je een server op kan joinen.

Dat ga ik nu jullie allemaal uitleggen:

Je gaat naar: serverffs.com en dan klik je op: GAMESERVERS.

dan kan je wel 100de servers kiezen. je kiest nu: 'San andreas multiplayer'

als je nog geen account heb moet je er een maken.

Dan krijg je voor hoelang je het wilt hebben en hoeveel slots.

de prijs wordt steeds hoger wanneer je telkens 1 erbij kiest.

Dan klik je op: 'ADD TO BASKET'.

dan krijg je rechts een vakje met wat je hebt gekozen.

Dan klik je op: 'Check out'

Dan hoef je alleen de plaats te kiezen waar je vandaan komt. Dat is: 'The netherlands / capelle ETC.'.

En dan klik je op: 'Confirm order >>'

Nu ga je betalen. Je kan een paar soorten betaalmethodes kiezen: Wall-e , Bellen , SMS , en bank rekeningen.

Als je dat hebt kan je aan de slag met de server.

Als je niet weet waar je server staat klik je op: 'Control panel'.

je kiest dan je actieve servers en je hebt het open.

Je krijgt nu allemaal plaatjes met tekst waar je op kan klikken, zoals: control, Filemanger enzo....

Als eerste moet je kiezen: Filemanager. en dan kies je daar GAMEMODE en upload je er je gamemode van je pawno erin.

Als je dat hebt ga je naar: 'configuration'

Je maakt de naam van je server en volg daar de stappen.

als je klaar bent staat er onder voor: 'save you configuration' 'GAMEMODE' dan kies je de naam van de gamemode en dan sla je het op. dan start je de server en je bent klaar.

Als je wilt weten wat je IP is ga je naar je email en zoek je daar je IP.

Zo nu heb ik wel veel getypt :}

Kijk bij de andere tutorials voor andere!

Succes ermee! doei!

QUOTE NIET HET HELE TOPIC!

Bewerkt: door Rockline
Link to comment
Delen op andere websites

Wuut? Meen je dit nou serieus? Deze tutorial is nog achterlijker dan je vorige... Alsof je MOET betalen voor een server.. Als je goed internet hebt is dat in een hoop gevallen niet nodig.

En voor wie is deze tutorial bedoeld? Gehandicapten die wel kunnen scripten? Want echt waar, als iemand en server bestellen op ServerFFS niet lukt ben je heel laag.

Trouwens, weet je wel wat joinen betekent? Ow wacht, die vraag hoef ik niet te stellen want ik kan het zelf ook antwoorden. Nee.

Ik hoor al over het hele forum en ook bij zoeken Hoe join ik een server

Start SA:MP. Klik op tabblad internet of hosted. Dubbelklik op een server die je wat lijkt. Klik op connect. KLAAR, DAT is joinen. Misschien dat je nu hiervoor ook een tutorial kan gaan maken?

Een eigen server joinen? Start je server op je eigen pc en add het volgende adres aan je favorieten: 127.0.0.1:poort_die_jij_gebruikt_in_server.cfg. Nog een tip voor een tutorial die ik speciaal door jouw kan laten maken?

Zo nu heb ik wel veel getypt :}

Zo zo, veel hoor (not), helaas is alles voor niks.

Sorry dat ik je zo aan het afzeiken ben, maar even serieus, wacht nou nog even tot je verstand hebt van SA:MP voordat je tutorials gaat maken. Want deze tutorials van je slaan echt helemaal nergens op. Daarnaast wil ik ook niet dat je me nog een keer gaat toevoegen op MSN, want ik accepteer je niet :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens, kappen hiermee,

we gaan hier niet iemand de grond in trappen omdat hij/zij een tutorial heeft gemaakt die helaas niet zo veel nut zal hebben. Je mag best je mening uiten hier en zeggen wat je er van vindt, maar laat voortaan de beledigende en respectloze reacties achterwege alsjeblieft. Toon een beetje respect voor elkaar.

@Rockline, ik ben het wel in zekere zin met Remi eens dat deze tutorial niet zo heel nuttig is: Het is naar mijn mening sowieso niet verstandig om als beginnende scripter geld te gaan betalen voor een dedicated host, dus valt de doelgroep 'beginners' al af voor deze tutorial. Dan blijven de gevorderden en experts nog over, maar die hebben al dusdanig veel kennis met betrekking tot het maken, hosten van een server, dat ze daar geen tutorial voor nodig hebben. Ik waardeer je inzet en het poging doen tot het geven van een nuttige bijdrage aan dit forum en ik moedig je ook aan lekker door te gaan met scripten en zodra ook jij genoeg kennis hebt over 1 of meerdere aspecten van het scripten, maak dan gerust een nieuwe tutorial.

Nog wat losse tips voor jou:

- Zet niet elke zin op een aparte regel, dit leest wat vervelend.

- Probeer voordat je een tutorial gaat schrijven, eerst na te gaan wie je doelgroep is en probeer je daar in te leven.

- Probeer duidelijk te typen en voorkom straattaal.

- Bij het maken van een tutorial moet je het betreffende onderwerp uitgebreid behandelen. Je mag best een tutorial maken over Serverffs, maar wees dan uitgebreider over de site en verdeel je tutorial in hoofdstukken.

- Last but not least: Ga geen tutorials schrijven over onderwerpen die boven jouw eigen kennis liggen. Als je namelijk tutorials gaat schrijven waarvan je zelf nog niet genoeg af weet, loop je kans dat er (belangrijke) fouten gemaakt worden en een beginner iets op een verkeerde manier aanleert.

Dit is niet om je af te kraken, dit zijn gewoon tips waar je de volgende keer op zou kunnen letten.

Succes ermee!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...