Ghosty Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 (bewerkt) Hallo, Ik wil dus de optimale settings voor San Andreas. Een goede resolutie heb ik nooit echt kunnen vinden in Sa, mijn optimaal is: 1920×1080. Heb wel verschillende geprobeerd alleen dan komt het er nog raarder uit te zien als het al was. Dus wat zou ik kiezen als ingame resolutie? (wide-screen komt er bij mij ook niet echt realistisch uit te zien, maar misschien dat het met de juiste resolutie wel mooi uitpakt) Verder vraag ik me nog af waar Anti-aliasing voor staat. Verder vraag ik me ook af waarom die graphics af en toe lelijk zijn zoals je aan de auto kunt zien: http://i50.tinypic.com/2yufwi9.jpg Bvd, >>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<< Bewerkt: 3 januari 2010 door Thundercover Reageren
Kryziek Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 Anti-allaising ofzow is voor het afronden van hoeken. Als je pc het aankan moet je die vollop zetten. Reageren
Ghosty Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 Anti-allaising ofzow is voor het afronden van hoeken. Als je pc het aankan moet je die vollop zetten. Mijn pc kan het zeker aan. Bedankt voor je reactie! Reageren
ikt Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 Hallo, Ik wil dus de optimale settings voor San Andreas. Een goede resolutie heb ik nooit echt kunnen vinden in Sa, mijn optimaal is: 1920×1080. Heb wel verschillende geprobeerd alleen dan komt het er nog raarder uit te zien als het al was. Dus wat zou ik kiezen als ingame resolutie? (wide-screen komt er bij mij ook niet echt realistisch uit te zien, maar misschien dat het met de juiste resolutie wel mooi uitpakt) Verder vraag ik me nog af waar Anti-aliasing voor staat. Verder vraag ik me ook af waarom die graphics af en toe lelijk zijn zoals je aan de auto kunt zien: http://i50.tinypic.com/2yufwi9.jpg Bvd, >>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<< Je moet de hoogst mogelijke resolutie kiezen, 1920x1080 bij jou dus. Anti-Alias zorgt dat de randen van 3d objecten en textures (indien ingesteld in de drivers) niet gekarteld overkomen. GTA SA hanteert andere waarden dan andere games: 1 = waarschijnlijk 2xAA 2 = wss 4x AA 3 = wss 8x AA Voor je breedbeeldprobleem: Probeer eens deze mod, zorgt voor meer resolutieopties en blijkbaar correcte breedbeeldverhoudingen. http://gtasamod.web.fc2.com/tool/exdisp/index.html En de lelijke graphics op de auto's komt gewoon omdat de textures in SA nou eenmaal van lage kwaliteit zijn. Dit kun je verhelpen door mods te installeren. Zorg ook ervoor dat alles op zijn hoogsts staat, en MIP Mapping op aan (voor scherpe textures op grotere afstanden/kleine hoeken). Reageren
Ghosty Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 (bewerkt) I'm working on it! Bedankt voor de tip, ik laat weten als ik het heb geprobeerd. Edit: Gedaan en alles is nu optimaal. Textures zien er soms wel vlekkerig uit, maar daar moet ik dan maar mee leven? Bedankt in ieder geval! Bewerkt: 3 januari 2010 door Ghosty Reageren
ikt Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 I'm working on it! Bedankt voor de tip, ik laat weten als ik het heb geprobeerd. Edit: Gedaan en alles is nu optimaal. Textures zien er soms wel vlekkerig uit, maar daar moet ik dan maar mee leven? Bedankt in ieder geval! Textures moet je maar mee leven. Als je nóg meer kwaliteit wilt kun je ENB Series op je GTA SA gooien: Auto's krijgen er reflecties door, schaduw wordt meer zichtbaarder (zoals in GTA IV, waar je ze ook ziet), er is een bloom-effect (google maar) en motion blur (beeld wordt wazig bij hoge snelheden). Als je computer het aankan, kun je ook Occlusion aanzetten, daardoor komt er nog een effect, wat voor meer diepte zorgt. Ik zou zeggen, probeer het maar. Reageren
Ghosty Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 Kan ik daar wel online mee? En zoals ik al zei: mijn computer is baas. Reageren
Dakendak Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 Kan ik daar wel online mee? En zoals ik al zei: mijn computer is baas. Ja, het verstoort de online niet. Reageren
ikt Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 Kan ik daar wel online mee? En zoals ik al zei: mijn computer is baas. Als je Depth of Field en Motion Blur uitzet, heb je er helemaal geen last van. Anders wordt de tekst vervormd. Reageren
Ghosty Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 (bewerkt) Oké, dan zal ik die ook wel even proberen. Edit: Geprobeerd, maar wie heeft een mooi lijstje met settings? En volgens mij zit het met mijn graphics nog steeds niet goed aangezien textures soms rare groene vlekken hebben... Als iemand niet weet wat ik bedoel wil ik wel een screentje meeposten. Klik En hoe moet ik trouwens die settings veranderen? Ik had een awesome lijst gevonden alleen die wijzigen blijken niet echt door te dringen... [PROXY] EnableProxyLibrary=0 InitProxyFunctions=1 ProxyLibrary= [GLOBAL] UseEffect=0 AlternativeDepth=1 AllowAntialias=1 BugFixMode=0 SkipShaderOptimization=0 QuadVertexBuffer=0 EnableShaders_3_0=1 AdditionalConfigFile=enbseries2.ini UseMRTRendering=0 [EFFECT] EnableBloom=1 EnableOcclusion=0 EnableReflection=1 EnableMotionBlur=1 EnableWater=0 EnableShadow=1 DepthBias=0 EnableDepthOfField=1 [iNPUT] KeyUseEffect=123 KeyBloom=120 KeyOcclusion=121 KeyReflection=122 KeyCombination=16 KeyScreenshot=44 KeyShadow=119 KeyWater=118 KeyShowFPS=106 [REFLECTION] ReflectionPower=30 ChromePower=0 UseCurrentFrameReflection=0 ReflectionQuality=0 ReflectionSourceSpecular=50 ReflectionSourceTFactor=50 UseAdditiveReflection=1 ReflectionDepthBias=0 UseLowResReflection=0 ReflectionSinglePass=0 UseEnvBump=1 EnvBumpAmount=500 EnvBumpOffset=500 ReflectionFlip=0 [bLOOM] BloomPowerDay=5 BloomFadeTime=0 BloomConstantDay=5 BloomQuality=0 BloomScreenLevelDay=5 BloomCurveDay=5 BloomPowerNight=0 BloomConstantNight=0 BloomCurveNight=0 BloomScreenLevelNight=0 BloomAdaptationScreenLevel=0 BloomAdaptationMultiplier=0 BloomAllowOversaturation=0 BloomMaxLimit=5 [sSAO] UseFilter=1 OcclusionQuality=0 FilterQuality=1 DarkeningLevel=30 BrighteningLevel=0 IlluminationLevel=5 AdditiveIlluminationLevel=5 UseAmbientOcclusion=1 UseIndirectLighting=1 FadeDistance=30 UseForAlphaTest=1 UseForAlphaBlend=1 [colorCORRECTION] DarkeningAmountDay=10 ScreenLevelDay=0 ScreenLevelNight=10 DarkeningAmountNight=10 GammaCurveDay=-2 GammaCurveNight=-2 ColorSaturationDay=0 ColorSaturationNight=0 UsePaletteTexture=0 [WATER] UseWaterDeep=20 WaterDeepness=10 WaterQuality=0 [sHADOW] ShadowFadeStart=20 ShadowFadeEnd=80 ShadowAmountDay=60 ShadowAmountNight=30 ShadowScreenLevelDay=70 ShadowScreenLevelNight=35 ShadowQuality=0 UseShadowFilter=1 FilterQuality=0 ShadowBlurRange=10 [ENGINE] ForceAnisotropicFiltering=0 MaxAnisotropy=8 ForceDisplayRefreshRate=0 DisplayRefreshRateHz=60 [MOTIONBLUR] MotionBlurQuality=0 MotionBlurVelocity=50 MotionBlurRotation=5 [PERPIXELLIGHTING] SpecularColorMin=0 SpecularColorMax=70 SpecularColorMultiplier=70 SpecularGlossinessMin=0 SpecularGlossinessMax=70 SpecularGlossinessMultiplier=70 [DEPTHOFFIELD] DOFQuality=0 DOFNumberOfPasses=5 DOFFocusRange=80 DOFBlurinessRange=5 Bewerkt: 3 januari 2010 door Ghosty Reageren
ikt Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 Je moet je resolutie in 32 bits kiezen. In jouw geval dus 1980*1080*32 om van dat groene spul af te komen. En over die settings weet ik niet veel, je moet maar een beetje prutsen aan de hand van de uitleg op enbdev.com. Reageren
Ghosty Geplaatst: 3 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2010 (bewerkt) Oké, dat ene over dat groene is nu gelukt. Ik kijk nu wel verder op de site voor awesome graphics. Ik zet hier nog wel 3 - 5 plaatjes neer om opgegeild door te raken. :') Edit: Zie geen verschil. SHIFT + F12 doet weinig, geeft enkel een klein beetje LAG (alsof er iets moet worden geladen) maar daar houdt het dan mee op. Bewerkt: 3 januari 2010 door Ghosty Reageren
Ghosty Geplaatst: 4 januari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 januari 2010 Weet iemand hoe ik ENB series te werk krijg? Ik weet overigens niet of ik wel de nieuwste versie heb (denk niet dat het wat uitmaakt, maar toch). SHIFT + F12 doet weinig behalve heel even lag geven. Reageren
wesley123 Geplaatst: 4 januari 2010 Rapport Geplaatst: 4 januari 2010 dat word links of rechtsboven aangegeven. En als jij niet verder gaat dan de laadmenus vind ik het neit zo raar dat je niks merkt... Reageren
ikt Geplaatst: 4 januari 2010 Rapport Geplaatst: 4 januari 2010 Weet iemand hoe ik ENB series te werk krijg? Ik weet overigens niet of ik wel de nieuwste versie heb (denk niet dat het wat uitmaakt, maar toch). SHIFT + F12 doet weinig behalve heel even lag geven. Gooi d3d9.dll en enbseries.ini in de map van SA. Dan open je het ini bestand en moet je checken of er tenminste 1 ding op ON staat bij [EFFECT] Ik heb ditte, dit zorgt ervoor dat alles aan staat: [EFFECT] EnableBloom=1 EnableOcclusion=1 EnableReflection=1 EnableMotionBlur=1 EnableWater=1 EnableShadow=1 DepthBias=0 EnableDepthOfField=1 Als je dan ingame gaat, staat er linksboven iets met ENBSeries. Als je eenmaal ingame bent moet je Shift en F12 tegelijk indrukken, zo komen de toegevoegde effecten tevoorschijn. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.