Jump to content

Dell pc aangebrand


rakker126

Recommended Posts

Neemt de titel niet te letterlijk: maar de pc van mijn vader heeft het letterlijk begeven. De pc vertoonde al eerder problemen met het afsluiten van pc games binnen enkele seconden en mijn vader dacht dit op te lossen door de fan veel harder te laten draaien (net een vliegtuig)

Nu gaf hij gisteren een brandlucht. Nu start de computer op met allerlei balken, in de laagste resolutie en allerlei strepen in beeld. Ook reageert de pc zeer traag. Zelf denk ik dat de grafische kaart niet meer goed werkt als gevolg van oververhitting.

Mijn vader wil nu een nieuwe grafische kaart kopen, is dit verstandig of kan hij beter een nieuw systeem aanschaffen. Zelf heeft hij weinig kennis van hardware en hij wil er opnieuw aan sleutelen (wat geen succes was met de fans) wat raden jullie aan?

PS: Het gaat om een Dell XPS met een 8800GT grafische kaart van circa 1,5 jaar terug (geen garantie)

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

ik las heir laatst wat over, 8800's die na verloop van tijd kapot gaan, dit komt neit door oververhitting maar door het soldeerlood dat niet goed tegen opwarmen en afkoelen kan. Aangezien hij 1.5 jaar oud is valt hij binnen de garantie, ik zou contact op nemen met Dell over de kaart.

Wat ik trouwens daar ook las is dat je het kan fixen door de kaart(dus alleen de printplaat, koeler e.d. demonteren) in de oven te leggen voor een half uurtje, maar dat is slechts uitstel van executie.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367618/last

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een keer zoiets gehad,

ik zat achter de pc en ik rook opeens brandende luchten en het rookalarm ging af, toen heb ik maar snel de pc uitgezet.

Het was een pc van me vader en die is er mee terug naar de winkel gegaan. De voeding was bij ons doorgeslagen.

Maar over die balken weet ik ook niets want ik heb hem daarna nooit meer opgestart, overigens was de voeding wel onder garantie van een plaatstelijke pc winkel vergoed :puh:

Maar ik denk inderdaad dat het niet aan je voeding ligt.

Bewerkt: door BAD14
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...