Jump to content

Ati Chip Anti Aliasing

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, kan nou geen enkele Ati kaart/chip Anti Alaising(ofzoiets) aan? M'n broer z'n laptop heeft een Ati chip en de laatste drivers daarvoor. Hij kan de game zeker aan hoor, dus Anti Alaising zou geen problemen mogen opleveren!! Ik heb ooit is een topic gelezen van Sprunk die gezeik had met z'n HD4850, ook met Anti Alaising. Is hier echt geen oplossing voor? :?

Groetjes,

Brecht

Geplaatst:

ja er valt meoilijk iets op te lossen als we het probleem niet weten?

Anti Alliassing doet wel een grote aanslag op d gameprestaties, zeker bij ATI kaarten die er wat mee rmeoite mee lijken te hebben dan de NVidias

Geplaatst: (bewerkt)

De game SA slaat paars aan(niet altijd paars, soms gwn verneukt) als ik Anti Alaising aanzet, en aangezien ik dat topic van Sprunk gelezen heb, dacht ik dat dit bij alle Ati kaarten is dat Anti Alaising kut?

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

De game SA slaat paars aan(niet altijd paars, soms gwn verneukt) als ik Anti Alaising aanzet, en aangezien ik dat topic van Sprunk gelezen heb, dacht ik dat dit bij alle Ati kaarten is dat Anti Alaising kut?

anti anllaissing zorgt er voor dat de korrelige delen er "smoother" uit gaan zien het neemt idd veel van de snelheid van je gpu af en daarom hebben de meeste mensen het gewoon laag of uit staan tenzij je een oude game draait dan zet je gewoon alles volluit dus je overleeft het echt wel zonder anti allaissing. maar kut is het niet.

Het is wel handig om te vertellen welke ATi kaart je gebruikt, ik heb in ieder geval nergens last van. Call of Duty 4 t/m 6 speel ik op maximaal met maximale AA (4x). Alle source games (CSS/HL2 etc) staan op op maximaal. En doe NFS Shift ook maar in dat rijtje. Wel een beetje snelheidsverlies, maar er valt mee te leven op 80FPS+

(En dat met een budgetbakkaart. Specs:

C2Q @ 2.5GHz

4GB RAM

HD4830)

:D

Bewerkt: door ikt

Het is een Ati Mobility Radeon 4570 en Anti Alasing deed het, als ik het goed heb, ook niet (goed) op een resolutie van 800 x 600.De game is SA.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid:

Anti Aliasing(AA):

Wat AA doet is de kartels die om de randen van 3d-models zitten weg halen. Dit gebeurd door middel van samples. door de hoogte van AA te regelen(2x,4x,8x,16x,32x) Worden er meer samples genomen. Hoe meer samples er genomen worden hoe "zachter" de randen om 3d-models worden. Dit samplen kost bandbreedte en tijd voor de videokaart. Hoe slechter de videokaart is hoe groter te performance hit is wanneer AA aangezet wordt. Ook resolutie is van toepassing omdat er meer pixels zijn per model die gesampled moeten worden. Feitelijk kan een kaart uit de mid-end HD4xxx en HD5xxx serie 2xAA goed hebben op een resolutie van 1280x1024 of minder. Hoe beter de kaart hoe hoger AA gezet kan worden met speelbare fps. overigens is een AA van meer als 4x al overkill omdat meer samples geen weinig extra brengen, dit verschilt uiteraard per game en per resolutie. Ook is het raadzaam om hogere resoluties te kiezen om te spelen in plaats van hogere AA.

Je kunt dus beter:

1920x1200 0xAA dan 800x600 16xaa hebben.

Bovenstaande overigens is geheel gebaseerd op eigen ervaring en kennis.

Meer informatie:

AA is niet in elke game in te stellen, wat je wel kunt doen is via de Catalyst Control Center, handmatig de AA instellen.

Er zijn ook verschillende soorten AA maar daarover weet ik niet het fijne dus daar ga ik ook niet over typen :D

Geplaatst:

Ik speel op de resolutie die het beeldscherm is(iets van 1366 x 768) en op High/Very High en verder alle instellingen redelijk. AA zal ik dus niet merken?

Geplaatst:

Ik speel op de resolutie die het beeldscherm is(iets van 1366 x 768) en op High/Very High en verder alle instellingen redelijk. AA zal ik dus niet merken?

AA zul je wel wat van merken maar minder van als je op lagere resoluties speelt.

hoe meer pixels je hebt hoe minder het kartel randje zal opvallen.

Ik heb mijn HD4850 gewoon terug gebracht en heb ik ruil daarvoor mijn huidige GTS250 genomen een half jaar terug.

Verder denk ik gewoon dat die grafische kaart erg slecht is. Je had ook al problemen met de resolutie zover ik begreep? Achja, als de drivers up to date zijn, zou ik niet weten hoe je het kan verhelpen. Ik denk simpelweg dat het niet kán verhelpen. Misschien de laptop ruilen en gebruik maken van je garantie?

@ Hierboven: Ook de pixeldichtheid speelt een rol. Hoe kleiner en dichter de pixels bij elkaar staan, hoe minder het kartelrandje opvalt.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Ik heb mijn HD4850 gewoon terug gebracht en heb ik ruil daarvoor mijn huidige GTS250 genomen een half jaar terug.

Verder denk ik gewoon dat die grafische kaart erg slecht is. Je had ook al problemen met de resolutie zover ik begreep? Achja, als de drivers up to date zijn, zou ik niet weten hoe je het kan verhelpen. Ik denk simpelweg dat het niet kán verhelpen. Misschien de laptop ruilen en gebruik maken van je garantie?

@ Hierboven: Ook de pixeldichtheid speelt een rol. Hoe kleiner en dichter de pixels bij elkaar staan, hoe minder het kartelrandje opvalt.

PPI en resolutie hangen met elkaar samen, met een hoge PPI maar een lage resolutie zul je nog altijd veel kartels hebben. overigens is de PPI van een laptop hoger dan menig beeldscherm, helaas bezit een laptop over het algemeen ook geen super videokaart om dat ook daadwerkelijk te benutten in games -_-

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...