QinX Geplaatst: 6 januari 2010 Rapport Geplaatst: 6 januari 2010 De Combi Celeron + 1 GB Geheugen is niet bepaald het boegbeeld van de ideaale office PC. Dan is het systeem van Qinx toch wel een aardig stuk sneller. Maar voor die prijs is het leuk. onder de 500 euro is het moeilijk om iets beters samen te stellen dan een merk pc, dit omdat merken geld krijgen voor het installeren van software zoals nero of powerdvd en omdat ze weinig betalen voor het OS. Boven de 500 euro ga je pas zien dat zelf samen stellen goedkoper is. De enige reden waarom ik voor onder de 500 euro zou kiezen voor een zelfgemaakt PC is de garantie en de ondersteuning. Reageren
Sprunk Geplaatst: 6 januari 2010 Rapport Geplaatst: 6 januari 2010 Heb je mij iets horen zeggen dan over dat hij zelf iets moet samenstellen? Ik zeg alleen dat die Celeron geen snelle PC is, maar best redelijk is voor die prijs. Reageren
QinX Geplaatst: 6 januari 2010 Rapport Geplaatst: 6 januari 2010 (bewerkt) Heb je mij iets horen zeggen dan over dat hij zelf iets moet samenstellen? Ik zeg alleen dat die Celeron geen snelle PC is, maar best redelijk is voor die prijs. Was geen opmerking richting jouw, was gewoon een stelling van mijzelf Wat ik overigens wel nog even wil zeggen is dat een >350 euro systeem op basis van de Core i3 zo goed als niet mogelijk is. De goedkoopste i3 retailed momenteel voor 78 euro, neem daar nog het goedkoopste moederbord bij dat kost momenteel ook 78 euro(deze prijs zal nog wel gaan zakken richting de 50 maar niet veel minder) en dan de componenten die ik in mijn eerste post heb gezet, dan kom je toch duurder uit weer. Zeer spijtig maar voor de echte budget markt is ook nu nog altijd de i7 architectuur niet beschikbaar. Bewerkt: 6 januari 2010 door QinX Reageren
Sprunk Geplaatst: 6 januari 2010 Rapport Geplaatst: 6 januari 2010 Heb je mij iets horen zeggen dan over dat hij zelf iets moet samenstellen? Ik zeg alleen dat die Celeron geen snelle PC is, maar best redelijk is voor die prijs. Was geen opmerking richting jouw, was gewoon een stelling van mijzelf Minstens net zo goed als de stelling van Pythagoras. Maar inderdaad, het is wel zo. Al die fabrikanten krijgen allemaal kortingen bij Intel e.d. omdat ze niet één, maar gelijk 10.000 processoren afnemen. Dat krijg je altijd kortingen. Plus ze kopen alles tegen inkoopprijs, wij kopen processoren tegen verkoopprijs. Maar boven de 500/600 moet je echt lekker zelf gaan bouwen. Een echt win-win situatie. Reageren
dannyrobijnfifa Geplaatst: 11 januari 2010 Rapport Geplaatst: 11 januari 2010 (bewerkt) je kan altijd op alternate kijken. ik wil wel wat samenstellen (word wel bagger voor die prijs ) maar t lukt denk ik wel dieko (word later geedit) Bewerkt: 11 januari 2010 door dannyrobijnfifa Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.