Jump to content

Nieuwe televisie


MidnightMayhem

Recommended Posts

Hee forummers,

Ik heb nu al vijf dagen een televisie voor m'n PS3 in m'n kamer staan. Helaas merk ik veel flikkerende lijntjes in games, terwijl Photo Hall Full HD-beloofd. Ik ben een echte n00b als het aankomt op hardware, dus is dit normaal of zou ik opgelicht kunnen zijn? Ik heb ook HDMI aangesloten. Het is dan idd een low-budget televisie, maar dan zouden ze, als het zo is, toch beter opzetten dat het géén Full HD is.

Daarnaast is het serienummer dat op de site staat een héél ander dan op de handleiding wordt weergegeven.

post-113534-1262796685,22.jpg

post-113534-1262796781,73.png

Opgelicht?

Ik heb de hekel aan reacties die nog eens goed uitdrukken dat ik er helemaal niks van weet. Ik vraag hulp en dat is alles.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even zoeken, maar kan helemaal niks vinden over de televisie (beide type aanduidingen niet), zelfs het merk zelf (Bluetech) lijkt geen eigen site te hebben? :bonk: Ook is de verschillende type aanduiding op de site en in het boekje vreemd. Bij degene op de site krijg je wel nog wat hits op franstalige sites, maar daar ben ik niet zo sterk in :D

Het kan te maken hebben met de kabel, of je tulp stekkers (rood/wit/geel) gebruikt of een HDMI kabel. Maar waar ik vooral aan dacht is de hertz van je beeldscherm, daarom zocht ik ook wat meer informatie over de TV. Dat geeft aan hoe vaak je beeld per seconde word vernieuwt. Als dit laag is kun je strepen op je beeldscherm zien bij bijvoorbeeld snelle bewegingen in een spel. Full HD geeft een hoge resolutie (minimaal 1920x1080) en een HDMI ingang aan, wat dat scherm dus ook heeft. Maar bij een lage hertz waarde heb je er dus alsnog niet zoveel aan. Ik denk dus ook dat het hieraan ligt, aangezien het om een budgetschermpje gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Om nog even een vraag tussendoor te stellen, is 60 Hz mooie kwaliteit (ik las ergens dat 50 hz normaal was, maar dat stamde uit 2004, dus daar trek ik mijn twijfels nu bij). :)

Als 'is 60 Hz mooie kwaliteit' je vraag is, dan is hier je antwoord:

Tuurlijk! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Om nog even een vraag tussendoor te stellen, is 60 Hz mooie kwaliteit (ik las ergens dat 50 hz normaal was, maar dat stamde uit 2004, dus daar trek ik mijn twijfels nu bij). :)

60Hz word amper gebruikt.

50Hz wordt nog steeds het meeste gebruikt.

En tegenwoordig heb je Tv's met 100 Hz en meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Om nog even een vraag tussendoor te stellen, is 60 Hz mooie kwaliteit (ik las ergens dat 50 hz normaal was, maar dat stamde uit 2004, dus daar trek ik mijn twijfels nu bij). :)

Hoe hoger hoe beter natuurlijk. Ookal worden er twijfels getrokken of je bijv. verschil ziet tussen 200 en 600 Hz TV's. Ik heb zelf een TV van 50 Hz en ik merk dat bij snel beeld van films er soms trillerige, horizontale strepen ontstaan. Maar (snelle) films op TV zenders zelf hebben hier geen last van, dus miss ligt het aan de DVI naar HDMI kabel die van mijn PC naar TV gaat?

En zoals Moechy al zei hangt het natuurlijk ook van het te verzenden signaal wat er word ondersteunt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...